Belabberde review gekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.664 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

Ik heb gisteravond een Steam key gratis verkegen van @Audiuser op V&A, ik was er super blij mee, en na het activeren van de key snel een review achtergelaten "Helemaal Toppie :D", zoals ik wel vaker doe en daarna verder met de installatie.

Niet veel later kreeg ik een bericht terug:
*knip, geen integrale DM plaatsen

Ik vond het een beetje een aparte reactie, gezien ik deze V&A review wel vaker zo achterlaat.

Dit uitgelegd aan @Audiuser via een berichtje terug:

Niet al te lang later een reactie terug:

Rare reactie gezien de eerdere boosheid om de review, maar toch vond ik het een rare gang van zaken.
Toen heb ik besloten uit mezelf de reactie toch aan te passen gezien de communicatie helemaal niet toppie was.

Dom van me, aangezien ik een stuk text haad geschreven maar deze blijkbaar niet heb gebruikt. Ik kreeg hier melding van via @Audiuser, en dus schreef ik een wat minder lang stuk met dat de communicatie wel wat werk kan gebruiken.

Ik heb het daarna dus aangepast en gewezen op de aanpassing, en als er iets niet klopte hij me hier op kon aanspreken. Als ik weldegelijk dacht dat ik fout zat had ik waarschijnlijk de review laten terug aanpassen.

De avond kwam, de nacht na ik de key had gekregen en @Audiuser was zo vriendelijk een review terug achter te laten, helaas was dit niet echt een review maar meer een boze reactie terug op dat wat ik heb gestuurd en gezegd.

Meneer lijkt eerlijkheid over zijn communicatie vaardigheden van mijn kant niet te accepteren of waarderen en het komt meer over als "Ik heb je een gratis key gegeven, en je geeft me een slechte score, dit wil ik niet!"

De review zoals hij nu is leest zo:

Ik vind dit een belabberde review, en als er weldegelijk kritiek is dan wil ik dit graag ten harte nemen, maar meneer lijkt me meer te haten omdat ik zijn communicatie dus bekritiseer.

Ik heb nog een bericht terug gestuurd gevraagd naar wat mijn fouten precies waren (2e keer), en waarom ik de 1 ster nou precies verdien.

Ik kreeg op korte termijn geen reactie, dus heb ik besloten deze thread te maken hopen op feedback.

Edit: Ik heb de berichten in quotes toegevoegd om het leesbaar te maken.

[ Voor 97% gewijzigd door Microkid op 09-01-2019 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Indien hij het niet eens met een review kan hij dat gewoon met jou afstemmen via mail of DM. Een wraak review is daar niet het medium voor. De review is bij deze verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GPU king
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-03-2021
Is dit wel het soort medium om privé berichten onderling te delen??

Dit ruikt een beetje naar vriendjes politiek om dan mijn review te verwijderen.

Maar ja blijkbaar kan je mensen niet eens blij maken met iets leuks.

Echt stank voor dank dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPU king
Dit is dus echt stank voor dank echt lelijk dit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tja, ik mag me hier niet mee bemoeien maar als je het allemaal zo slecht vindt had dan gewoon je review weggehaald. Nu krijg je een gratis game maar omdat iemand op je lange tenen staat verpest je z'n V&A score. Onbegrijpelijk. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GPU king
Als microkid nu echt fair was had hij zijn review ook verwijderd.

De mensen die hier meer in eigen belang bewegen en er een soort marktplaats van maken,nooit iets gratis weggeven lijken te worden voorgetrokken.

Maar volgens zipman is het maar een steam key wat niks voorsteld.

In mijn ogen een zeer leuke game waar ik makkelijk 10 euro voor had kunnen vragen.

[ Voor 26% gewijzigd door GPU king op 09-01-2019 08:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GPU king
Mijn post is niet een wraakactie, maar er is een overeenkomst geweest. Echter mijn V&A review is puur gebaseerd op het feit hoe het tot stand kwam. Wanneer iets wegggeven word en iemand daar heel moeilijk over doet of iets niet snel genoeg gaat en daar een slecht review over schrijft. Behoud ik natuurlijk ook een recht om een review te plaatsen over hoe ik een overeenkomst ervaren heb. En dat is gewoon niet positief met deze jongen. Hij kan het er mee oneens zijn net als ik oneens ben met zijn review. Dus dan vind ik dat er gelijk en eerlijk gehandeld dient te worden. Ik geef iets gratis weg en meneer als die er niet blij mee is kan het altijd retour doen. Maar als hij wel een negatief review mag schrijven van zijn ervaring zou ik dat ook mogen lijkt me en heeft het verder absoluut niks te maken met een wraakreview.

Mvg mike

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Audiuser schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:11:
Als microkid nu echt fair was had hij zijn review ook verwijderd.

De mensen die hier meer in eigen belang bewegen en er een soort marktplaats van maken,nooit iets gratis weggeven lijken te worden voorgetrokken.

Maar volgens zipman is het maar een steam key wat niks voorsteld.

In mijn ogen een zeer leuke game waar ik makkelijk 10 euro voor had kunnen vragen.
Fairness? Dat is alleen van toepassing op diegene die zijn betoog het beste kan houden hier. Deze moderators zijn echt geen onpartijdige vrouwe justitia's helaas :X . Wie het gewiekst zijn mening kan spuien krijgt gelijk, en dan haalt de andere partij bakzeil. Met name alles omtrent het woord 'wraakreview' hier op dit forum gaan mij de haren recht van overeind in de nek staan. Volg dit soort discussies vaak met verbazing hoe een moderator een dan naar mijn mening valide review gewoon verwijderd of aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Syneast schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:24:
[...]

Fairness? Dat is alleen van toepassing op diegene die zijn betoog het beste kan houden hier. Deze moderators zijn echt geen onpartijdige vrouwe justitia's helaas :X . Wie het gewiekst zijn mening kan spuien krijgt gelijk, en dan haalt de andere partij bakzeil. Met name alles omtrent het woord 'wraakreview' hier op dit forum gaan mij de haren recht van overeind in de nek staan. Volg dit soort discussies vaak met verbazing hoe een moderator een dan naar mijn mening valide review gewoon verwijderd of aanpast.
Als persoonlijk van mening bent dat dit speelt staat het je vrij om dit in een apart topic aan te kaarten. Ik herken het geschetste beeld niet maar wie weet mis ik iets. Dit topic is echter niet bedoeld voor dit soort zaken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgen kraai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 10:44
Ik weet niet of het weghalen van de review fair is of niet. Er vallen mij hier wel twee dingen op. Ten eerste het taalgebruik. Door één partij wordt aanvallend (emotioneel) geschreven. De andere partij doet dat niet.
Ten tweede de weggevende partij krijgt een bedankje in de vorm van een review. Dit is in de ogen van de weggevende partij niet voldoende. Is er daardoor nog sprake van weggeven of ruilen voor een (kleine) wederdienst? Persoonlijk vind ik dat als ik iets weggeef ik er niks voor terug hoef te hebben, een bedankje is leuk maar niet vereist.
Kortom jammer dat het zo gegaan is, had niet gehoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:56
@Audiuser Ik snap niet dat je het steeds over weggeven en gunfactor hebt want je gaf het niet zomaar weg, je wilde namelijk een uitgebreide positieve review er voor terug. Ja dat zou netjes geweest zijn als je die had gekregen maar is nergens een vereiste.

Ja je mag er om vragen maar doe dat dan netjes.

Het eerste persoonlijke bericht was gewoon niet netjes en het totaal is denk ik dan ook geen 5 sterren waard op communicatie.

En de review die je bij hem achtergelaten had was ook echt niet correct of netjes.

Als je zo nodig iets wil schrijven doe het dan als zoiets: "Heb deze tweakers een gratis key gegeven, communicatie liep niet helemaal lekker en bedankje kon er ook niet echt van af." Geen 1 ster zolang de eerdere communicatie wel goed lipe maar ook zo 3 sterren of zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Philip Ross op 09-01-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPU king
Het delen van een persoonlijke bericht, zoals de naam het al zegt is persoonlijk en inbraak op privacy.

Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

Daar wordt met geen woord over gerept
geef je iets weg en wordt je er lelijk op na gekeken ook.

Wil er ook niet teveel woorden aan vuil maken vind wel als mijn review bij betreffende meneer wordt verwijderd hoort de zijne ook te worden verwijderd.

Zo lijkt het net alsof tweakers niet neutraal is

[ Voor 9% gewijzigd door GPU king op 09-01-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Audiuser schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:41:
Het delen van een persoonlijke bericht, zoals de naam het al zegt is persoonlijk en inbraak op privacy.
Want? In dat hele bericht staat alleen je voornaam en je username. Dat herleidt nu niet bepaald tot een persoon. Het is misschien niet helemaal gewenst maar een inbreuk op je privacy kan ik dit niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

Daar wordt met geen woord over gerept

Wil er ook niet teveel woorden aan vuil maken vind wel als mijn review bij betreffende meneer wordt verwijderd hoort de zijne ook te worden verwijderd.

Zo lijkt het net alsof tweakers niet neutraal is
Dan had je duidelijker moeten communiceren wat je van hem terug verwachtte in ruil voor die gratis key. Nu geeft hij je een positieve reactie, is het nog niet goed.

Zoals Microkid hierboven al aangeeft: als je het niet eens bent met zijn negatievere review, stem dit dan met het af.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
emnich schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:47:
Tja, ik mag me hier niet mee bemoeien maar als je het allemaal zo slecht vindt had dan gewoon je review weggehaald. Nu krijg je een gratis game maar omdat iemand op je lange tenen staat verpest je z'n V&A score. Onbegrijpelijk. :X
Huh? Ik zou het topic nog een keertje lezen. Hij 'verpest' de V&A score van de weggever omdat diegene een kut opmerking maakt naar aanleiding van de positieve review die hij eerst had gekregen.

Zelfde ook voor:
Je wordt er niet lelijk op na gekeken omdat je iets weggeeft, maar omdat je vervolgens gaat klagen dat de positieve review niet lang genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPU king
Wat ik eigenlijk wil zeggen is Als je iets weg geeft inruil voor een review.

Dan mag je toch wel iets verwachten in ieder geval dan 2 woorden.

Op het moment dat hij gaat klagen over mijn review kan er wel een hele verhaal uit de mouw worden geschud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Ik vind communicatie van beide kanten maar magertjes. Review van TS zou ik zelf ook niet echt blij mee zijn. Een verhaaltje als 'Van X gratis game mogen overnemen, hartstikke bedankt!' is een veel betere review en veel duidelijker dan 'Helemaal toppie!'. Duurt 5 seconden langer om te typen en dan help je de verkoper en toekomstige Tweakers die met verkoper willen handelen, wat je nu niet doet. Helemaal toppie is totaal nikszeggend. Dus ik snap de frustratie van Audiuser wel.

Alleen is het bericht wat hij dan weer schrijft puur uit emotie. TS schrijft dan als reactie een heel verhaal (wat hij beter bij de oorspronkelijke review had kunnen doen). Trouwens, @Microkid, dat is een DM, en hoort niet in de post thuis

Daarna is het het standaardverhaaltje. Reactie op basis van emotie, en de TS die dan daar weer op reageert. Persoonlijk zou ik beide reviews bij de heren weghalen. Het voelt nu niet fair dat TS wel zijn betoog kan doen in een beoordleling, en Audiuser zijn beoordeling wordt weggehaald.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Dit topic is niet bedoeld om te dicussieren over andermans V&A feedback.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.