Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bartuss1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-02 23:37
Hallo allemaal,

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van dit forum, en er eigenlijk altijd tóch uit ben gekomen, zal ik nu toch echt mijn eerste vraag moeten stellen. Hopelijk kunnen de Hue gebruikers mij helpen :).

Vandaag heb ik 2 Hue Motion sensors besteld (.. vanochtend besteld, vanavond in huis, credits naar Bol.com!).
Sensor 1 op de oprit, sensor 2 bij de achterdeur.

Situatie: ik wil 3 lampen gedimd laten branden, ca. 30%.
De Hue sensor is zodanig in te stellen dat 'ie bij beweging, naar 100% gaat. Dikke prima, tot zover.
De vervolgactie van Hue zijn 2 opties:

(1) 1,2,5,10 minuten laten branden, daarna UIT.
(2) Niets doen.

Nu zou ik het graag zodanig willen zien dat ze daarna weer in de oorspronkelijke situatie terug springen, dus bijv. 30%, ipv. dat ze 100% blijven branden, of 0%.

Wie kan mij hierbij helpen? De search kwam ik niet verder..
Bedankt en groeten.

Edit: Nu vraag ik mijzelf af of ik antwoord ga geven op mijn eigen vraag.
De lampen zijn Ikea Tradvik-dingen. Heeft dit ermee te maken qua inschakelgedrag?

Bartuss1 wijzigde deze reactie 09-01-2019 00:27 (8%)

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-02 16:35
Bartuss1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:20:
Hallo allemaal,

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van dit forum, en er eigenlijk altijd tóch uit ben gekomen, zal ik nu toch echt mijn eerste vraag moeten stellen. Hopelijk kunnen de Hue gebruikers mij helpen :).

Vandaag heb ik 2 Hue Motion sensors besteld (.. vanochtend besteld, vanavond in huis, credits naar Bol.com!).
Sensor 1 op de oprit, sensor 2 bij de achterdeur.

Situatie: ik wil 3 lampen gedimd laten branden, ca. 30%.
De Hue sensor is zodanig in te stellen dat 'ie bij beweging, naar 100% gaat. Dikke prima, tot zover.
De vervolgactie van Hue zijn 2 opties:

(1) 1,2,5,10 minuten laten branden, daarna UIT.
(2) Niets doen.

Nu zou ik het graag zodanig willen zien dat ze daarna weer in de oorspronkelijke situatie terug springen, dus bijv. 30%, ipv. dat ze 100% blijven branden, of 0%.

Wie kan mij hierbij helpen? De search kwam ik niet verder..
Bedankt en groeten.

Edit: Nu vraag ik mijzelf af of ik antwoord ga geven op mijn eigen vraag.
De lampen zijn Ikea Tradvik-dingen. Heeft dit ermee te maken qua inschakelgedrag?
ik weet niet of het met je ikea lampen kan, alhoewel ik niet inzie waarom niet....

In de standaard app kan het niet, maar met Hue Labs heb je 'no motion, no fuss'
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss
When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots.

• callous
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-02 20:07
een controller gebruiken. Bijvoorbeeld Homey van Athom.
Of een ander soort gelijk systeem zoals home assistant of domoticz

dan kan je gelijk je hele huis automatiseren.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True