Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165436

Topicstarter
Hallo luitjes,

Zo ik heb een nieuw headset gekocht (Trust GXT 322 Carus) en het geluid is wel mooi, alleen de microfoon werkt niet.

Het probleem is nu helaas dat mijn headset niet voorkomt bij apparaatbeheer ofzo. Ik heb overal gekeken maar mijn headset wordt niet gedetecteerd door mijn laptop.

Het geluid doet het wel, maar hij pakt de microfoon niet. Ik heb nog niet de kans gehad om deze koptelefoon op een ander apparaat te gebruiken maar vermoeden is dat die een software probleem omdat ik dit al veel ben tegengekomen.

Of het microsoft forum kom ik niet veel verder, daar zeggen ze me de hele tijd stappen te doen die ik alleen zou kunnen doen als de headset daadwerkelijk werdt gezien door mijn laptop.

Is er iets wat ik kan doen zodat mijn headset naar behoren werkt, met microfoon en al?
...

Windows 10 Versie 1803
Acer Aspire V 15 Nitro / VN7-592G-74PF
...

Ik heb al geprobeert om alles te updaten en heb bij alle instellingen gekeken die met geluid te maken hebben.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1165436 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:00:
Hallo luitjes,

Zo ik heb een nieuw headset gekocht (Trust GXT 322 Carus) en het geluid is wel mooi, alleen de microfoon werkt niet.

Het probleem is nu helaas dat mijn headset niet voorkomt bij apparaatbeheer ofzo. Ik heb overal gekeken maar mijn headset wordt niet gedetecteerd door mijn laptop.
Het betreft geen USB-koptelefoon dus hij zal nooit als apparaat in je device manager verschijnen. Je sluit hem aan op je geluidskaart, welke wel in je apparaatbeheer staat.
Het geluid doet het wel, maar hij pakt de microfoon niet. Ik heb nog niet de kans gehad om deze koptelefoon op een ander apparaat te gebruiken maar vermoeden is dat die een software probleem omdat ik dit al veel ben tegengekomen.
Kijk eens bij de plaatjes op de pagina van de pricewatch: pricewatch: Trust GXT 322D Carus
Je hebt waarschijnlijk een splitter nodig om de microfoon van je koptelefoon te splitsen.

Klik anders eens met rechts op het speaker-icoontje rechtsonder naast de klok (system tray) en kies voor 'input devices' of 'recording devices'. Daar kun je wellicht het juiste apparaat activeren waar jouw microfoon in zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 09-01-2019 00:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165436

Topicstarter
Mijn laptop heeft maar 1 3.5 mm aansluiting en daar staat aangegeven dat het input en output is. Ik heb een splitter bijgekregen maar daarmee krijg ik de microfoon ook niet aan de praat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 1165436 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:13:
Mijn laptop heeft maar 1 3.5 mm aansluiting en daar staat aangegeven dat het input en output is. Ik heb een splitter bijgekregen maar daarmee krijg ik de microfoon ook niet aan de praat,
Dus als je onder je geluidsinstellingen in Windows kijkt, dan zie je bij invoerapparaten niks staan? Dat zou er inderdaad op duiden dat de microfoon niet gedetecteerd wordt.

Dat kan twee dingen betekeken:

1. Je laptop ondersteunt deze manier van werken niet
2. Je microfoon is defect

Heb je de mogelijkheid de headset te testen aan een PC die wel twee losse 3,5mm aansluitingen heeft voor invoer en uitvoer? Als-ie het daar wel doet is je laptop het probleem en mag je de headset gaan omruilen voor een USB exemplaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmbot
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-11-2023
ik heb zon zelfde soort probleem maar anderen horen mij wel maar ik hoor mijn beste vriend niet ik heb niet getest in de discord met meer dan 2 mensen maar ik zit altijd 2 mensen 1op1