Idioot heeft domeinnaam aan mijn IP gelinkt...

Pagina: 1
Acties:
  • 8.883 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
En ik krijg 'm niet te pakken, niet via de contactgegevens van de SIDN, en niet via z'n provider (die toevallig ook mijn VPS huisvest).

De provider suggereerde om de domeinnamen in /etc/hosts.deny te zetten (ik weet niet waarom ik daar zelf niet aan gedacht had). Alleen lijkt dat weinig effect te hebben.

Ik heb daarna wat rondgeneusd of ik iptables niet op domein kon laten blokkeren - op z'n minst de TCP-connecties en ping zodat een website en zijn SMTP-loginpogingen wat foutmeldingen zouden geven - maar dat lijkt zijn doel voorbij te schieten: elke ping, elke verbinding in mijn browser wordt dan geblokkeerd, ook op de domeinen die effectief op die server draaien. Wat ik online vind zijn ook suggesties voor uitgaand verkeer en mijn probleem is inkomend.

Ik had dit graag opgelost zonder extra software te moeten installeren.

Wat ik momenteel heb:

code:
1
2
3
4
-A INPUT -p tcp -d domein1 -j REJECT
-A INPUT -p tcp -d domein2 -j REJECT
-A INPUT -p icmp -m icmp --icmp-type 8 -d domein1 -j DROP
-A INPUT -p icmp -m icmp --icmp-type 8 -d domein2 -j DROP

Bedankt!

Samengevat: Ik wil het verkeer blokkeren en idealiter op zo'n 'storende' manier voor de eigenaar van de domeinnamen dat ie actie onderneemt, want dat lijkt niet te gebeuren. Buiten spam in mijn logs heb ik er momenteel geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 09-01-2019 12:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hoe kom jij erachter en waarom is dit voor jou een probleem ?

je kan afhankelijk van de dienst die je draait, met hostheaders werken .. (dus ipv op ip op naam connecties toestaan) dus met een white list werken maar op basis van DNS naam.
alleen dit werkt wellicht niet voor elke dienst.

Om je jezelf makkelijk te maken kan je wel een paar IP's whitelisten die op IP connectie kunnen maken. (zodat als DNS uitvalt reden x.y.z je er nog bij kan.

overgens al een Abuse melding gemaakt bij de provider dat je niet gedient bent en bij financiele gevolgen je verhaal haalt bij hun (kans dat het wat doet is 0 maar nooit geschoten is zeker geen apppel)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
Wordt er dan gereageerd door jouw services op een niet geconfigureerd domein? Mijn apache accepteert alleen URLs waarvoor een site is geconfigureerd. En mijn smtp accepteert ook alleen verkeer voor het geconfigureerde domein. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is?

En zijn provider host jouw VPS? Jullie hebben dus dezelfde provider. Of heb je eigenlijk gewoon een shared server, waar ook domeinen van anderen op draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 09-01-2019 00:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het domein naar jouw ip verwijst en je gebruikt vervolgens het domein in je iptables rules dan ga je jezelf dus blokkeren. Niet handig.

Uiteindelijk kun je er aan de server zijde niet zoveel aan doen. Connecties worden gemaakt op ip nummer, niet op een (domein)naam. Enige mogelijkeheid zou dan zijn om te gaan matchen op een string in het packet. Dat zou ik dan op zijn beurt weer als een ranzige oplossing kwalificeren.

Tot slot. Het is ons soort nogal gegeven foutjes te maken. Zo kan het betreffende record in de zone zomaar ontstaan kunnen zijn door een typefout. Iemand is dan niet meteen een idioot. En wellicht zit de andere kant al uren te debuggen waarom zijn verkeer niet aankomt.

[ Voor 85% gewijzigd door jant op 09-01-2019 00:34 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
Je kunt ook proberen contact op te nemen met sidn. Als die persoon ook op hun verzoeken niet reageert, kan het domein mogelijk opgeheven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
vso schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:09:
Hoe kom jij erachter en waarom is dit voor jou een probleem ?
Waarom is dit voor mij geen probleem :?
overgens al een Abuse melding gemaakt bij de provider dat je niet gedient bent en bij financiele gevolgen je verhaal haalt bij hun (kans dat het wat doet is 0 maar nooit geschoten is zeker geen apppel)
Ik heb eerst de eigenaar zelf gemaild, en daarna ineens bij de provider op het abuse@provider.nl adres. Zij zeggen dat ze niks meer kunnen doen dan de eigenaar contacteren (wat ze per mail gedaan hebben, ik heb de indruk dat ze niet staan te springen om te bellen maar volgens mij registreer je bij een Nederlandse tent niet zomaar zonder telnr?).
valkenier schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:12:
Wordt er dan gereageerd door jouw services op een niet geconfigureerd domein?
Mijn SMTP-server geeft wel vaker klachten over domeinen die hij niet beheert, maar dat zijn zo goed als altijd bots die maar wat proberen. Dit sprong er echt uit: Nederlands domein. Ik heb het gepinged en dan kwam het IP van mijn VPS terug...
Mijn apache accepteert alleen URLs waarvoor een site is geconfigureerd.
Lighttpd gaat op die domeinen inderdaad niets laten zien, en mijn SSL-certificaat is ook niet geldig voor die domeinen. Dat is een hele lap tekst, niet bevorderlijk om te diagnosticeren vermoed ik.
En mijn smtp accepteert ook alleen verkeer voor het geconfigureerde domein. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is?
Ja, de SMTP-server weigert heel veel rommel.
En zijn provider host jouw VPS? Jullie hebben dus dezelfde provider. Of heb je eigenlijk gewoon een shared server, waar ook domeinen van anderen op draaien?
De hardware kan perfect gedeeld zijn ('virtual') maar het IP is niet gedeeld ('private'). Lijkt me ook een beetje gek als wij hetzelfde IPv4 IP zouden delen.

@anboni Heeft de SIDN daar überhaupt wat over in de pap te brokken? Ik dacht dat zij niet meer deden dan bijhouden wie welke domeinnaam in eigendom heeft maar geen politieman spelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 09-01-2019 00:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Vhost opzetten met eicar virus, domein zal dan snel geblokkeerd worden in de browsers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik zit te denken om er een schreeuwerige pagina van te maken, dat ie duidelijk kan lezen wat ie aan het uitvreten is. Ik vermoed dat ik zo'n aparte 'website' wel gewoon op HTTP kan laten afvangen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:31
Vhost aanmaken en HTTP 301 naar rickroll video op YT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Is het geen optie zelf een ander IP adres te nemen? Eerst het nieuwe IP bij aan je domein koppelen, al aan server toevoegen, dan een dag of 3-4 wachten (dns propagatie) en oude ip killen.

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:32:
[...]

Ik heb eerst de eigenaar zelf gemaild, en daarna ineens bij de provider op het abuse@provider.nl adres. Zij zeggen dat ze niks meer kunnen doen dan de eigenaar contacteren (wat ze per mail gedaan hebben, ik heb de indruk dat ze niet staan te springen om te bellen maar volgens mij registreer je bij een Nederlandse tent niet zomaar zonder telnr?).

[...]
Heb je heel toevallig die mail zelf voorbij zien komen? :P

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
@anboni Heeft de SIDN daar überhaupt wat over in de pap te brokken? Ik dacht dat zij niet meer deden dan bijhouden wie welke domeinnaam in eigendom heeft maar geen politieman spelen?
Dat weet ik ook niet zeker, maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb in het verleden wel eens een abuse melding bij SIDN gedaan (weliswaar zakelijk en in de context van een lookalike domain) en daar werd ik over teruggebeld met toelichting wat ze er wel en niet aan konden doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Waarom is dit wél een probleem? Genereert het zoveel traffic, zodat het voor jou een hoge kostenpost wordt? Draait de CPU van je server overuren, waardoor hij overbelast raakt? Vreet het teveel netwerkverkeer, zodat je eigen services onbereikbaar of sloom worden?

Het is wel vaker zo dat servers ongewenst verkeer krijgen. Wat boeit het jou dat als iemand naar <die-ene-site>.nl surfen, een foutmelding van jouw server te zien krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
Ik snap het probleem ook niet?

Als ik in de DNS instellingen van randleman.nl een A record toevoegen naar een IP van tweakers.net boeit dat hun toch helemaal niks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 21:31
Tenzij de domeinnaam misschien dusdanig is waardoor je er niet mee geassocieerd wil worden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

[...]
De vraag was dus: hoe ben je er achter gekomen en waarom heb je er last van?

Ongewenst verkeer is iets wat je op bijna elke server op het internet zult tegenkomen en wat je over het algemeen ook gewoon negeerd. Zelfs al staan er geen ongeldige domeinnamen aan je IP gekoppeld zie je bots proberen om met known exploits binnen te geraken op alle mogelijke diensten, ookn diensten die je niet hebt.

Als je er buiten wat lijntjes in logfiles geen last van hebt, gewoon laten voor wat het is en geen tijd in steken want dat loont niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:50:
Tenzij de domeinnaam misschien dusdanig is waardoor je er niet mee geassocieerd wil worden :?
Dan nog, als je servers dat verkeer negeren is er niets aan de hand? Wat je sowieso niet moet doen is je webserver alle hostheaders laten accepteren.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie het echte probleem niet? Hoogstens irritatie die je kan negeren.

Zolang je die domein niet erkent in je webserver komt hij (hoop ik) gewoon op een simpele placeholder- of errorpagina uit.

En anders troll je diegene toch met een rick-roll redirect of uitlegpagina als vHost, zoals al geopperd is?
Solved! :)

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2019 09:43 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar grote goedheid wat is daar de exposure van? Die ene nerd die midden nacht een keer
dig +short -x $(dig +short a watbenjedan.nl) doet?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
Zo werkt dat (meestal) niet. Ik kan voor randleman.nl een A record maken naar een willekeurig IP adres van de tweakers website maar dan nog zie ik de tweakers website niet als ik naar randleman.nl ga. Als de webserver goed is ingericht tenminste..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel apart dat @Borromini zich aan jullie moet verantwoorden.

Dat is nergens voor nodig

[ Voor 34% gewijzigd door Equator op 09-01-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik kan echt niet indenken dat iemand hier last van kan hebben. :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Randleman
Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:45:

Als je het antwoord niet weet leidt dan de discussie niet af ajb maar zout gewoon op.
Hij kan op z'n minst uitleggen hoe hij er achter is gekomen en waarom het nadelig is voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 21:31
Ik zie er de problemen ook niet van in, ik dacht alleen hardop om te relativeren waarom iemand er problemen mee zou kúnnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
lolgast schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:46:
Ik zie er de problemen ook niet van in, ik dacht alleen hardop om te relativeren waarom iemand er problemen mee zou kúnnen hebben :)
Ja, het is handig als TS aangeeft welke problemen hij ervaart :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Als je het antwoord niet weet leidt dan de discussie niet af ajb maar zout gewoon op.
Los van hoe het overkomt, als we niet weten wat het probleem is, is de oplossing ook moeilijk te verzinnen.

Als zijn huidige pagina op dat domein getoond wordt en dat is het probleem, moet z'n server anders ingesteld worden. Als het heel veel verkeer geeft maar geen pagina toont, heeft een tip mbt tot de server weinig zin. En zo zijn er legio varianten die andere oplossingen geven toch?

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Randleman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Hij kan op z'n minst uitleggen hoe hij er achter is gekomen en waarom het nadelig is voor hem.
Waarom? :?
EnnaN schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Los van hoe het overkomt, als we niet weten wat het probleem is, is de oplossing ook moeilijk te verzinnen.

Als zijn huidige pagina op dat domein getoond wordt en dat is het probleem, moet z'n server anders ingesteld worden. Als het heel veel verkeer geeft maar geen pagina toont, heeft een tip mbt tot de server weinig zin. En zo zijn er legio varianten die andere oplossingen geven toch?
Volgens mij is het probleem duidelijk. Als je naar dat domein surft, kom je op zijn VPS uit. Wat heb je nog meer nodig? :?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randleman
Omdat hij ook onze hulp vraagt. Of mag ik niks aan hem vragen en alleen antwoord geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:49:
[...]

[...]

Volgens mij is het probleem duidelijk. Als je naar dat domein surft, kom je op zijn VPS uit. Wat heb je nog meer nodig? :?
Ja, maar wat is het probleem daarin? Kijk eens wat verder dan je nu kijkt... :)
Het is niet illegaal om je DNS naar een random server te koppelen. Zolang er geen hinder is, kan er ook niet tegen opgetreden worden.

Als de buren geen reklamefolders willen, en ze schuiven die weer in mijn brievenbus. Dan mag dat toch? (Als ze meelezen, is dit geen vrijbrief ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Randleman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Omdat hij ook onze hulp vraagt. Of mag ik niks aan hem vragen en alleen antwoord geven?
Waarom heb je het antwoord op de waarom nodig dan? :?
AW_Bos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Ja, maar wat is het probleem daarin? Kijk eens wat verder dan je nu kijkt... :)
Nogmaals: ik zie alleen maar gelul over het "waarom dan?". En nul antwoorden :') Dit is toch een techforum en niet bokt.nl?
Het is niet illegaal om je DNS naar een random server te koppelen. Zolang er geen hinder is, kan er ook niet tegen opgetreden worden.

Als de buren geen reklamefolders willen, en ze schuiven die weer in mijn brievenbus. Dan mag dat toch? (Als ze meelezen, is dit geen vrijbrief ;) )
Ik stel voor dat je slechte metaforen overlaat aan meester Visser ofzo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@Verwijderd
Zo, goeiendag hé.... 8)7

Misschien denkt dat TS dat het een probleem is, die er in werkelijkheid niet eens is? Kijk eens verder dan het probleem ;)

Wat ik nu zeg ga je vast niet leuk vinden, maar laat het toch wel even wachten op @Borromini te zeggen heeft. :)

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2019 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Rmg

Uitleggen wat nou daadwerkelijk de issues zijn zodat ie geholpen kan worden bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:10:
@Verwijderd
Zo, goeiendag hé.... 8)7

Misschien denkt dat TS dat het een probleem is, die er in werkelijkheid niet eens is?
Wat omdat wij dat vinden? :?
Rmg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Uitleggen wat nou daadwerkelijk de issues zijn zodat ie geholpen kan worden bedoel je.
Een wildvreemd domein wordt aan het IP van zijn VPS gekoppeld en hij vindt dat een probleem. Wat wil je nog meer dan? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:13:
[...]
Wat omdat wij dat vinden? :?

[...]

Een wildvreemd domein wordt aan het IP van zijn VPS gekoppeld en hij vindt dat een probleem. Wat wil je nog meer dan? 8)7
Is het illegaal dan volgens jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Is het illegaal dan volgens jouw?
Moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, dan kan er worden opgetreden door andere partijen. Zo niet, dan mag het gewoon.

Wil de TS het niet, dan wapent hij zich er toch tegen? (Lees: Alles wat naar die vreemde hostname komt doorsturen naar aparte pagina)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Jemig

@Verwijderd, doe eens normaal.

Een domain koppelen aan een website is niet illegaal, en kan zo goed als geen kwaad.
De Ip-houder kan immers geen klachten krijgen over het gehoste materiaal, want tjah, hij is de enige die er iets op kan hosten. Hij kan ook weinig klachten krijgen over de domeinnaam, want die niet is van hem.

Het is ongetwijfeld een onoverkomelijk probleem in het hoofd van de TS, maar dat wil niet zeggen dat er ook maar een enkele daadwerkelijk probleem bestaat voor elke andere internet-gebruiker.

Je kunt simpelweg niet veel doen om dit tegen te houden, *behalve* zorgen dat je services niet jouw content serveren als de request niet via een van jouw geprefereerde domeinnamen binnen komt.
Dat antwoord is al 10 keer voorbij gekomen in deze thread, namelijk gebruik vhosts.

Naar alle waarschijnlijkheid is de DNS-record een foutje aan de kant van de 'overtreder', of is het een wraakactie waarbij een niet zo frisse naam aan het IP van de TS is geknoopt, en kennen ze elkaar wellicht waardoor er zo veel heisa is over het niet willen uitleggen hoe TS de boel ontdekt heeft, en waarom hij er zo veel last van heeft.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Borromini schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:27:
[...]
en niet via z'n provider (die toevallig ook mijn VPS huisvest)

[...]
Klinkt dat niet gewoon als iemand die een typefout gemaakt heeft met z'n IP? Of toevallig dat IP voor jou had?

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 09-01-2019 10:25 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:13:
Nou ja, het is geen koppeling, maar een doorverwijzing. In neem aan dat het PTR record van zijn IP niet is aangepast :P Zoals al eerder gemeld kan je op http gewoon dit laten afhandelen door een andere pagina te laten zien. Ook andere services kan je daar op instellen (bij mail voeg je dat natuurlijk niet toe als accepted domain). etc. etc.

Dan ben ik wel benieuwd hoe je het hebt ontdekt, en wat je denkt dat het voor probleem aan jouw kant oplevert (en dan eventueel afgezet tegen de random bots die random scannen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:54
Even kijken hoe hij wil inloggen op de SMTP/POP/IMAP, user/pass opslaan, account aanmaken en een mail klaarzetten. Uitgaande mail natuurlijk wel blokkeren voor dat account.

//EDIT: Anders een catchall aanmaken voor dat domein, misschien krijg je wel een reply mail van iemand waar ook een telefoonnummer van de persoon in staat (footer of zo).

[ Voor 35% gewijzigd door BernardV op 09-01-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PerfectPC schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:32:
Vhost opzetten met eicar virus, domein zal dan snel geblokkeerd worden in de browsers :)
Ha ha, dat heb ik ook een keer gedaan maar dan met een doorverwijzing naar fbi.gov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik apprecieer de input, maar zoveel animo in de discussie is nu ook weer niet nodig :+

Ik had gehoopt dat er een eenvoudige oplossing was om dit actief te blokkeren, maar dat blijkt er niet te zijn. SMTP-loginpogingen werken sowieso niet (want onbestaande accounts), en als hij te vaak zou proberen dan vangt Fail2ban dat sowieso op.

Momenteel krijgt iemand die naar zijn domein surft dit te zien. Ik ga nog effe nadenken of ik er een ludiek (en lichtelijk beledigende) placeholder voor de eigenaar van het domein van maak of een redirect naar de FBI, dat lijkt mij ook gezellig :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cvd1M9XIBNZTy12wCNVjf0B2/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
Je kan natuurlijk een entry aanmaken voor dat domein in je webhost (Apache of NginX) en dan via certbot een SSL certificaat regelen (is gratis) en dat domein door laten linken naar disney.nl of google.com o.i.d.

Probleem opgelost.

/edit:
Wat is eigenlijk het probleem dat ze een SSL certificaat error te zien krijgen? Het boeit jou toch niet wat er op dat domein te zien is?

[ Voor 24% gewijzigd door OverSoft op 09-01-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Herkenbaar, zo wijst http://www.banana-art.co.uk/ ook door naar het IP adres van mijn VPS.

Ik laat het lekker. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:41:
Ik apprecieer de input, maar zoveel animo in de discussie is nu ook weer niet nodig :+

Ik had gehoopt dat er een eenvoudige oplossing was om dit actief te blokkeren, maar dat blijkt er niet te zijn. SMTP-loginpogingen werken sowieso niet (want onbestaande accounts), en als hij te vaak zou proberen dan vangt Fail2ban dat sowieso op.

Momenteel krijgt iemand die naar zijn domein surft dit te zien. Ik ga nog effe nadenken of ik er een ludiek (en lichtelijk beledigende) placeholder voor de eigenaar van het domein van maak of een redirect naar de FBI, dat lijkt mij ook gezellig :P.

[Afbeelding]
Waarom er überhaupt tijd in steken? Ik ben ook wel benieuwd of er een random domein wordt doorverwezen naar mijn IP. Hoe heb je dit achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Randleman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Waarom er überhaupt tijd in steken? Ik ben ook wel benieuwd of er een random domein wordt doorverwezen naar mijn IP. Hoe heb je dit achterhaald?
Webserver logs? Lijkt me iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
OverSoft schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Webserver logs? Lijkt me iig.
Lol dom van mij. Logisch inderdaad..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

Ik begrijp het gezever niet helemaal. Ik gaf een werkende oplossing en daar komt 0 antwoord op. Als je het écht dwars zit, verander je eigen IP gewoon. Dat kan met 5 minuten inspanning en zonder consequenties gedaan worden, en dan ben je er vanaf.

Voorts; zijn vraag is gewoon valide. Of hij er al dan niet last van heeft, is helemaal niet relevant. Hoe hij het ontdekt heeft: hetzelfde verhaal, totaal niet relevant.

De vraagstelling is glashelder en behoeft geen verdere uitleg. Ik zie niet in waarom TS aan anderen zou moeten verantwoorden waarom hij dat vraagt.

Of je er al dan niet last van hebt, is je eigen mening. Reken maar dat als iemand sex.com naar jouw ip adres laat verwijzen, dat je er last van zult hebben. Voor deminisculebakkeropdehoek.nl zal het anders zijn. Hoe dan ook, het is niet relevant. TS vraagt gewoon hoe hij hier vanaf kan komen. Geef daar dan antwoord op, of hou je mond, zou ik zeggen.

Er zijn massa's mensen die tegen zonnepanelen zijn. Moet dan iedereen die een vraag over zonnepanelen heeft, eerst gaan verantwoorden waarom ie zonnepanelen wil? Nee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:53:

Er zijn massa's mensen die tegen zonnepanelen zijn. Moet dan iedereen die een vraag over zonnepanelen heeft, eerst gaan verantwoorden waarom ie zonnepanelen wil? Nee toch?
Niet perse verantwoorden, maar waarom iemand zonnepanelen wil komt ongetwijfeld ter sprake. Dus waarom zouden wij dat niet mogen vragen uit interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

De vraagstelling is glashelder en behoeft geen verdere uitleg. Ik zie niet in waarom TS aan anderen zou moeten verantwoorden waarom hij dat vraagt.
Er is ook geen verplichting. Kan je naar een post linken waar iemand schrijft dat hij dat moet doen?

Maar wat veel mensen maar niet lijken te beseffen, GoT is een forum. Als je alleen antwoord op je specifieke vraag wil hebben en absoluut niks meer, dan betaal je maar iemand om je dat antwoord te geven. Op een forum krijg je discussies. En is het nou echt zo heel vreemd dat als je als TS een antwoord wil op je vraag, mensen nieuwsgierig zijn naar de achtergrond?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik snap niet wat het probleem is. Je krijgt verkeer waar je niets mee kunt. Dat gebeurt nu al de hele dag. Je krijgt tientallen of honderden loginpogingen op je ssh per uur. Dankzij het tiepfoutje van Tijn komen daar een paar packets bij.

Hij heeft een groter probleem. Hij betaald minimaal voor een domeinnaam die niet werkt, en misschien ook nog wel voor een VPS of hostingpakket wat ook niet werkt.

Je hebt je brave burgerplicht gedaan, hij reageert niet, dat is vervelend. Voor hem.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik begrijp het gezever niet helemaal. Ik gaf een werkende oplossing en daar komt 0 antwoord op. Als je het écht dwars zit, verander je eigen IP gewoon. Dat kan met 5 minuten inspanning en zonder consequenties gedaan worden, en dan ben je er vanaf.
Niet iedereen heeft meerdere IP adressen. En anders kan je altijd via je hosting en nieuw ip-adres aanvragen. Maar wat als het verhaal dan weer opnieuw begint? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voorts; zijn vraag is gewoon valide. Of hij er al dan niet last van heeft, is helemaal niet relevant. Hoe hij het ontdekt heeft: hetzelfde verhaal, totaal niet relevant.

Of je er al dan niet last van hebt, is je eigen mening. Reken maar dat als iemand sex.com naar jouw ip adres laat verwijzen, dat je er last van zult hebben. Voor deminisculebakkeropdehoek.nl zal het anders zijn. Hoe dan ook, het is niet relevant. TS vraagt gewoon hoe hij hier vanaf kan komen. Geef daar dan antwoord op, of hou je mond, zou ik zeggen.

Het is een discussieforum. Geen vraag en antwoordforum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wie ben jij dan om te bepalen of iets relevant is? Ik vind jouw post niet relevant, waarom post je dit eigenlijk? Oftewel: dit is een discussieforum, waar je niet altijd enkel een rechtstreeks antwoord op een vraag hoeft te verwachten.
Ik zie niet in waarom anderen niet door mogen vragen.
Je reageert nu zelf ook offtopic, dit is geen antwoord op de vraag van TS.
Dus als TS vraagt hoe hij het beste de NAW-gegevens kan achterhalen van degene die het domein naar zijn IP heeft laten doorverwijzen, om hem flink op zijn bek te timmeren, dan geef jij gewoon die methode als je dat weet? Dan ga je niet even vragen of op zijn bek timmeren wel het slimste idee is? Gelukkig zijn er hier mensen die relativeren, die dan ook even verder kunnen denken. Want het is niet altijd een gegeven dat wat TS wil, de beste oplossing is. TS vraagt namelijk al naar een specifieke oplossing. Niet gek dat anderen zich dan af gaan vragen wat het probleem precies is.

Om maar even je zonnepanelen-analogie erbij te halen: iemand vraagt hoe hij het beste zonnepanelen op zijn dak moet leggen. Dan vraagt iemand: maar waarvoor wil je eigenlijk zonnepanelen? Waarop TS dan antwoordt: om mijn huis te verwarmen. Na een discussie blijkt hij zijn huis met gas te verwarmen, waardoor zonnepanelen helemaal niets gaan helpen. Prima discussie dus. De vraag van TS had dan eigenlijk moeten zijn: hoe kan ik goedkoper mijn huis verwarmen? In plaats van gelijk te vragen naar de implementatie van een mogelijk verkeerde oplossing.

En dat maakt GoT zo'n mooi forum, men helpt elkaar, niet alleen door domweg het antwoord te geven, maar ook door mee te denken.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Waarom beantwoord je nu niet even de vraag wat het probleem is dat je probeert op te lossen. Je lijkt er vanuit te gaan dat dit evident is maar dat is dus niet zo, vandaar dat mensen hierover door vragen. Als je niet duidelijk kunt maken wat precies het probleem is wat je ervaart, is het voor niemand duidelijk wat voor oplossing je zoekt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Lijkt me een geval van IP adres dat ooit van eigenaar veranderd is, maar waarvan de dns record nooit een update gekregen heeft. Veel waarschijnlijker dan dat iemand bewust jouw adres gebruikt of een fout IP ingeeft en dit dan nooit corrigeert.
Zoals anderen aangeven: Het is een groter probleem voor de andere partij. Ik kan me wel een paar diensten inbeelden waar jij voor die domeinnaam ownership kan "bewijzen".

Persoonlijk zou ik gewoon een redirect naar een rickroll instellen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

@Sissors: nee, als er iemand is die vraagt naar de achtergrond, is dat niet raar. Maar als er 3 antwoorden op de vraag zijn en 20 berichten over de achtergronden, dan is dat wél raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

Jazzy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:22:
Als je niet duidelijk kunt maken wat precies het probleem is wat je ervaart, is het voor niemand duidelijk wat voor oplossing je zoekt.
Het probleem wat hij ervaart, is dat iemand een domein naar zijn IP laat linken en hij dat niet wil.

Dát is het probleem. Hij heeft dat getracht op te nemen door met de provider contact op te nemen die het DNS record houdt, die past het echter niet aan.

Dan is er nog maar 1 andere oplossing: zelf een ander IP nemen. Of accepteren dat het zo is.

Meer dan dat, is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Het probleem wat hij ervaart, is dat iemand een domein naar zijn IP laat linken en hij dat niet wil.

Dát is het probleem. Hij heeft dat getracht op te nemen door met de provider contact op te nemen die het DNS record houdt, die past het echter niet aan.

Dan is er nog maar 1 andere oplossing: zelf een ander IP nemen. Of accepteren dat het zo is.

Meer dan dat, is het niet.
Dan nog kun je je afvragen WAAROM dat een probleem is.

Als dat namelijk is omdat hij niet wil dat dat domein op zijn webhost uitkomt, kunnen we hem adviseren om een redirect in te stellen op zijn webserver. Dat is dus een andere oplossing.
FiXeR.nl schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:
Herkenbaar, zo wijst http://www.banana-art.co.uk/ ook door naar het IP adres van mijn VPS.

Ik laat het lekker. :z
/offtopic:
Je "latest posts" link, linked door naar localhost. ;)
Je RSS feed ook.

[ Voor 17% gewijzigd door OverSoft op 09-01-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
/edit: Oeps, dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door OverSoft op 09-01-2019 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

Dat kun je je afvragen, maar is helemaal niet relevant. Zijn TS geeft duidelijk aan wat hij wil. Hij wil dat verkeer niet. Dus ook geen redirects. Dat blijkt al glashelder uit de topicstart en de door hem ondernomen acties.

Ja dit is een discussieforum, maar wel on-topic. En de TS bepaalt min of meer wat het topic is. Niemand heeft er wat aan als iedereen overal discussies gaat starten om de discussies, om alle vragen die mensen stellen aan de kaak te stellen zonder te antwoorden.

Het is niet verplicht om in een topic te antwoorden ofzo.

Let op; dit alles is ook maar slechts mijn mening, en ik ben geen mod hier. Dus ook mijn geneuzel kan gewoon genegeerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:38:
Let op; dit alles is ook maar slechts mijn mening, en ik ben geen mod hier. Dus ook mijn geneuzel kan gewoon genegeerd worden.
Ik ben geen moderator in dit deel van het forum, maar vind wel dat je de discussie behoorlijk vervuilt met je stelling dat we niet door mogen vragen over de problemen die de TS vraagt. Ik zou zeggen, je hebt je punt gemaakt en laat het hierbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

IK vervuil de discussie? Ok, akkoord. Ik laat het verder hierbij. Van mijn kant is een antwoord op de vraag gekomen, en mss 4 andere postings. Verder staan er 30 vragen naar waarom hij er last van heeft. Maar IK vervuil. Helder. Zoals gesuggereerd, laat ik het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook ik snap het hele punt niet.. je blijft benaderbaar op IP adres of daar nu 1 of meerdere domeinen naar resolven. Veel hostingproviders hebben ook een standaard (r)DNS gekoppeld an hun ranges.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Jazzy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Waarom beantwoord je nu niet even de vraag wat het probleem is dat je probeert op te lossen.
Omdat het mij toch duidelijk lijkt uit de startpost, en toch valt er heel wat volk over mekaar heen met de vraag 'wat wil je nu' en 'hoe heb je het ontdekt'. En dat is allemaal al vermeld. De topictitel zegt volgens mij ook genoeg...

Wat de meeste mensen hier aangeven is a) dat het blijkbaar schering en inslag is en b) dat het iets is waar je weinig aan kan/moet doen. Maar daarom is mijn vraag niet minder valide (en dat is wat sommige mensen hier wel pretenderen).
boe2 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:30:
Lijkt me een geval van IP adres dat ooit van eigenaar veranderd is, maar waarvan de dns record nooit een update gekregen heeft. Veel waarschijnlijker dan dat iemand bewust jouw adres gebruikt of een fout IP ingeeft en dit dan nooit corrigeert.
Domeinnaam is pas onlangs gelinkt aan de VPS dus het is geen vergeten domein ofzo. Het is hoogstwaarschijnlijk een vergissing van de eigenaar. Ik ga ook niet van kwaad opzet uit. Alleen van onbereikbaarheid :P.

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 09-01-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:38:
Dat kun je je afvragen, maar is helemaal niet relevant. Zijn TS geeft duidelijk aan wat hij wil. Hij wil dat verkeer niet. Dus ook geen redirects. Dat blijkt al glashelder uit de topicstart en de door hem ondernomen acties.
Mwa, is er wel verkeer? Je kan nog zoveel doen als je wilt, verkeer kan je niet stoppen op een makkelijke manier. De eerste connectie is gewoon op IP niveau, en je weet pas na de inspectie van de data om welk request het eigenlijk gaat. Dus je kan niet blind iets droppen. Als je dit verkeer wilt stoppen, dan neem je een ander IP adres. Waar je ook weer tegen iemand aan kan lopen die er verkeer heen stuurt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Omdat het mij toch duidelijk lijkt uit de startpost, en toch valt er heel wat volk over mekaar heen met de vraag 'wat wil je nu' en 'hoe heb je het ontdekt'.

[...]
Ik heb je startpost 3x doorgelezen, maar ik snap nog steeds je probleem niet.

Er heeft iemand een domein aan je IP gelinked. Ok, en nu? Wat is daar het probleem van? (Dat is namelijk wat we ons allemaal afvragen)
Als dat je enige probleem is, dan is er maar 1 oplossing: vraag een nieuw IP aan.

Dat is de enige oplossing van een probleem waarvan ik me afvraag wat daar precies het probleem van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Beste TS, ik heb je eerste bericht nog eens gelezen, maar je legt nergens uit waarom het een probleem vormt. En het merendeel van de mensen wijst je op het feit dat je nooit in staat bent al het ongewenste verkeer al bij de poort te weren.(effectief is er dus geen probleem)
De remedie voor ongewenst verkeer is negeren en zorgen dat het je server niet lam legt. The End

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Omdat het mij toch duidelijk lijkt uit de startpost, en toch valt er heel wat volk over mekaar heen met de vraag 'wat wil je nu' en 'hoe heb je het ontdekt'.
Wat mensen bedoelen met hun vragen is dat ze proberen te begrijpen wat de negatieve impact is die je ervaart in deze situatie. Op welke manier ervaar je nadeel van het DNS-record?

Omdat je dit niet toe wilt lichten reageer er iemand op je mailserver die toch geen mail voor een ander domain zal aannemen. Iemand anders vraagt helemaal niet door en adviseert om een ander IP-adres te kiezen. Weer iemand anders roept is over je webserver omdat je misschien zeer veel hits te verwerken krijgt, en dan was er nog wat discussie over contact met de SIDN.

Als dit voor jou voldoende is, dan is dat super en ben ik blij dat we er als community voor elkaar kunnen zijn. :) Zo niet, probeer de vraag dan concreet te beantwoorden in plaats van hem af te doen met een reactie dat het wel duidelijk genoeg moet zijn. Want dat het voor veel mensen niet duidelijk is lijkt me inmiddels wel helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Je kan het ook juridisch oplossen door een briefje te laten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:16
Ook al nagedacht over een switch van provider? Lijkt mij de makkelijkste oplossing.
Wellicht dat als je dreigt met een opzegging bij je huidige provider dat ze '' ineens '' ook wel wat meer moeite willen doen om dit op te lossen, zoals ik begrijp zitten jullie beide bij dezelfde provider en die zou hier best wel in kunnen bemiddelen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ozeboos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:00:
Je kan het ook juridisch oplossen door een briefje te laten schrijven.
Op grond waarvan...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Jazzy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Wat mensen bedoelen met hun vragen is dat ze proberen te begrijpen wat de negatieve impact is die je ervaart in deze situatie. Op welke manier ervaar je nadeel van het DNS-record?
Buiten vervuiling van mijn logs niks. Het zit mij alleen niet lekker. Ondertussen is wel duidelijk dat dit voor veel mensen niet voldoende beweegreden is om daar iets aan te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Buiten vervuiling van mijn logs niks. Het zit mij alleen niet lekker. Ondertussen is wel duidelijk dat dit voor veel mensen niet voldoende beweegreden is om daar iets aan te doen :).
Als dat je echte probleem is, dan heb je heel veel geluk, want die filter je er super eenvoudig uit met een scriptje....al die andere random requests laten zich moeilijker eruit filteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Dank voor je toelichting, dit maakt je vraag een stuk duidelijker!

Buiten zelf een ander IP-adres te kiezen, wat geen echte oplossing is omdat iemand zo weer een DNS-record kan aanmaken dat naar je nieuwe IP-adres wijst, kun je hier niets aan doen. En zonder schade (DDOS, reputatie, etc.) heb je juridisch ook geen grond om iemand ergens op aan te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10
Heb je de eigenaar al eens gebeld? ik kom uit bij een éénmansbedrijf in wageningen.

https://www.detelefoongid...ss-ecologie/45380147/5-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:49:
[...]

[...]

Heb je mijn response uberhaubt wel gelezen?

Oplossing "stel je domein goed in zodat je niet op zijn website komt" heeft alleen zin als het probleem is dat je zijn website ziet. Dus als dat het probleem niet is, dan is dat een onzinoplossing.

Ik zeg niet dat hij moet aangeven waarom hij het vervelend vind, ik zeg dat hij moet aangeven WAT er vervelend is. Als het verkeer enorm is zonder dat de vps er op reageert, dan hebben heel weinig interne oplossing (los van een wasstraat oid) zin toch?

dus nogmaals OOK voor de technische antwoorden is er nodig WAT het probleem is. En nee, je hoeft niet te verdedigen WAAROM je het vervelend vind, maar als je niet zegt wat er mis is, is er toch geen oplossing te doen? Anders kunnen we net zo geod zeggen "trek de stekker uit je server, klaar".

sig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
consolefreak schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:08:
Heb je de eigenaar al eens gebeld? ik kom uit bij een éénmansbedrijf in wageningen.

https://www.detelefoongid...ss-ecologie/45380147/5-1/
Nee, dat zal ik doen. Zelf nog niet aan gedacht - bedankt voor de tip.

Edit: dame aan de lijn gehad, toen ik naam beheerder liet vallen bleek dat hun ICT-er te zijn; ze gaat 'm aan z'n mouw trekken.

Iedereen bedankt om mee te denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 09-01-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

Je eigen IP veranderen lost het gewoon op. Als die persoon zijn domein dan meeverhuist, dan wordt het stalking, en daarmee strafbaar.

Juridisch heb je wel degelijk grond om iemand ergens op aan te spreken, waar komt dat verhaal toch vandaan. Dat IP adres behoort bij jouw server, en jij betaalt de kosten voor het verkeer er naartoe. Je kunt die persoon dus een factuur sturen voor je diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-09 13:27
Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Edit: dame aan de lijn gehad, toen ik naam beheerder liet vallen bleek dat hun ICT-er te zijn; ze gaat 'm aan z'n mouw trekken.

Het zal Tijn wel niet weer eens zijn :+

offtopic:
Mooi dat het is opgelost, was halverwege het tikken met een verhaaltje en ben blij dat ik nog even op bekijk klikte ipv stuur, is niet meer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:31:
Je eigen IP veranderen lost het gewoon op. Als die persoon zijn domein dan meeverhuist, dan wordt het stalking, en daarmee strafbaar.

Juridisch heb je wel degelijk grond om iemand ergens op aan te spreken, waar komt dat verhaal toch vandaan. Dat IP adres behoort bij jouw server, en jij betaalt de kosten voor het verkeer er naartoe. Je kunt die persoon dus een factuur sturen voor je diensten.
Je kan het wel claimen, maar dat wil niet meteen zeggen dat het rechtsgeldig is.
We leven niet in Amerika ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Borromini schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Dan lijkt het mij op een configuratiefoutje in de vorm van een typfout.
Een IT-er van en bedrijf zal vast geen kwade bedoelingen hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

AW_Bos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Je kan het wel claimen, maar dat wil niet meteen zeggen dat het rechtsgeldig is.
We leven niet in Amerika ;)
Nee we leven in Nederland. En als de rechter ziet dat jij eigenaar bent van dat IP en jij betaalt voor het verkeer, kosten hebt gehad, dan zal die wel degelijk uitspreken dat diegene die zijn domein naar jouw server gelinkt heeft, moet betalen.

Natuurlijk wel een beetje nonsense, want als je de daadwerkelijke kosten gaat berekenen, kom je zo laag uit dat het de moeite niet is. Desondanks klopt het principe gewoon en heeft al dan niet in Amerika wonen daar geen moer mee te maken.

Het gaat gelukkig al opgelost worden. Zonder redirects. Kennelijk was er dus tóch een oplossing conform TS wens mogelijk.

Kwade bedoelingen lijkt mij ook erg stug. Typefout. Waarschijnlijk is de man blij dat je het hem vertelt.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperJoker op 09-01-2019 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

SuperJoker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Nee we leven in Nederland. En als de rechter ziet dat jij eigenaar bent van dat IP en jij betaalt voor het verkeer, kosten hebt gehad, dan zal die wel degelijk uitspreken dat diegene die zijn domein naar jouw server gelinkt heeft, moet betalen.
Ik denk dat je hiermee een beetje te kort door de bocht bent. Om te beginnen is de TS geen eigenaar van het IP maar krijgt hij het in bruikleen. En verder zul je om schade te kunnen claimen, eerst moeten onderbouwen dat je schade geleden hebt. Wat in dit geval dus best pittig wordt omdat er geen sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker

SuperJoker

Hofnar

Jazzy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Ik denk dat je hiermee een beetje te kort door de bocht bent. Om te beginnen is de TS geen eigenaar van het IP maar krijgt hij het in bruikleen. En verder zul je om schade te kunnen claimen, eerst moeten onderbouwen dat je schade geleden hebt. Wat in dit geval dus best pittig wordt omdat er geen sprake van is.
Niet? Je betaalt voor het gebruik van dat IP. Nu gebruikt iemand anders het ook. Appeltje-eitje, hoor.

Echter, de kosten zullen niet hoog zijn en niemand start hiervoor een rechtszaak. Daar zijn we het ook wel over eens.

Echter, in dit soort gevallen kan een factuur sturen (als je adresgegevens hebt) wel iemand bewegen om tot actie over te gaan. Want aan de andere kant van de muur geld hetzelfde; als iemand jou hiervoor een factuur stuurt, heb jij die rechtszaak er ook niet voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 18:30
Kunnen we de pseudo-juridische discussie niet gewoon achterwege laten en focussen op het topic? Het lijkt technisch niet helemaal af te vangen zijn, maar als het goed is wordt het nu dmv 'social engineering' ;) wel opgelost. We wachten op een update van de TS of de binding met zijn IP is opgeheven.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik zou me er persoonlijk niet te druk over maken. Iedereen kan nou eenmaal elke domeinnaam aan elk IP-adres koppelen, daar zijn geen barrières voor. In plaats van contact op te nemen met de domeineigenaar kan je beter je server zodanig inrichten dat ongewenst verkeer geweigerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-09 13:27
MarcoC schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:12:
Ik zou me er persoonlijk niet te druk over maken. Iedereen kan nou eenmaal elke domeinnaam aan elk IP-adres koppelen, daar zijn geen barrières voor. In plaats van contact op te nemen met de domeineigenaar kan je beter je server zodanig inrichten dat ongewenst verkeer geweigerd wordt.
Helaas moet het inkomende verkeer eerst geïnterpreteerd worden vooraleer een drop gedaan kan worden. Huidige oplossing, even bellen, is vermoed ik effectiever :Y)
S0epkip schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:
Kunnen we de pseudo-juridische discussie niet gewoon achterwege laten en focussen op het topic? Het lijkt technisch niet helemaal af te vangen zijn, maar als het goed is wordt het nu dmv 'social engineering' ;) wel opgelost. We wachten op een update van de TS of de binding met zijn IP is opgeheven.
Je kan ook om de minuut even dat domein F5'en ... zal @Borromini blij van worden als hij zijn logs nog aan het monitoren is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JohanNL schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:01:
Ook al nagedacht over een switch van provider? Lijkt mij de makkelijkste oplossing.
Wellicht dat als je dreigt met een opzegging bij je huidige provider dat ze '' ineens '' ook wel wat meer moeite willen doen om dit op te lossen, zoals ik begrijp zitten jullie beide bij dezelfde provider en die zou hier best wel in kunnen bemiddelen.
Dus omdat jij brievenpost binnen krijgt voor iemand die een verkeerd adres heeft doorgegeven, ga jij verhuizen? :P

@Borromini Behalve het droppen op je interface, en het proberen te zorgen dat de eigenaar van het domein zijn DNS corrigeert, kan jij er niets tegen doen.
Ik verwacht niet dat je er echt hinder van ondervindt, maar ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, dat jouw website te zien is onder een ander domeinnaam. Dat is nu iets waar jij wel iets aan kan doen, namelijk je webhost dusdanig configureren dat je alleen reageert op de juiste domeinnaam (ServerName). Iets dergelijks is al eerder aangegeven.

Natuurlijk kan je een flauwe grap uithalen, met een aparte pagina waar dit verkeer op uitkomt, maar dan zou ik het alleen informatief houden.

Verder behoeft dit slechts een administratieve fout te zijn. Dus de veroorzaker is niet direct een idioot.

Om dit topic verder even in de kiem te smoren (ik ben hier wel mod/admin) gaat het topic dicht. Er zijn genoeg oplossingen aangegeven, en verder komen we toch niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.