50 hz 60 hz problemen pick up

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
OK ik heb het vetste audio meubel systeem dat ik ooitr heb gezien weten te bemachtigen . (ergens uit de jaren 70 van General Electric ) Het heeft een pick up en een oude 8 track en een radio en komt uit de VS . Alles werkt nog behalve de 8 track en dat is nietr zo erg want dat soo0rt bandjes bestaan toch niet meer. Het vervelende is dat ie gemaakt is voor een andere stroom frequentie dan we hier hebben. Hierdoor loopt de pick up te langzaam ....:( (+/- 17 %)
Weet iemand hoe je dit kan verhelpen. Behalve de "wielen" in maat aanpassen....
Zelf weet ik t niet zo goed meer ... T motortje vervangen is ook niet echt een optie ... t zit alemaal behorlijk dicht gelijmd en wil t tochin zo gaaf mogelijke toestand houden.
:)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Tja ... 50 > 60hz converter ...
of dat bestaat ?

mechanisch misschien wel
(in vorm van een roterende omvormer: motor + generator in 1 behuizing)

nadelen: groot zwaar en moeilijk te krijgen

Repareren doe je zo.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Ja, die bestaan.
O.a de firma Helionetics levert omvormers waar je elke wisselspanning in kunt stoppen en er 220V (sinus) uit kunt krijgen. Ze zijn echter zo groot als een flinke boekenkast en kosten een vermogen.
Andere dure oplossing. Neem een 12V voeding en zet hierachter een omvormer van 12 naar 220V. Let op dat dit wel een sinusomvormer moet zijn, want veel apparaten werken niet met de standaard blokgolf-omvormers.

An 11 is a 10 that swallows

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
`dit gaat wel weer ver ... k snap niet helemaal (helemaal niet) hoe dat zit met blokvormen ... sinusvormen ... :?
Wat ik wel snap is dat dat t probleeem niet6 makkelijk is op te lossen :(

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 18:41 schreef Muttley het volgende:
Ja, die bestaan.
O.a de firma Helionetics levert omvormers waar je elke wisselspanning in kunt stoppen en er 220V (sinus) uit kunt krijgen. Ze zijn echter zo groot als een flinke boekenkast en kosten een vermogen.
Andere dure oplossing. Neem een 12V voeding en zet hierachter een omvormer van 12 naar 220V. Let op dat dit wel een sinusomvormer moet zijn, want veel apparaten werken niet met de standaard blokgolf-omvormers.
he Muttley
Waar kan ik die firma helionetics vinden? En zou je me iets meer over die tweede methode kunnnen vertellen? (als je over dure oplossingen praat wat bedoel je dan met duur?)
Echt snappen doe ik t ook niet ..
later

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06
Je kan Velleman Kits eens proberen! Ik heb van hun een 250W 12VDC naar 220VAC converter kit (Pakket nummer: K3507) diverse malen gebouwd en ook voor 50 en 60Hz aangepast. 8-)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Pagina: 1