Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165404

Topicstarter
geachte Tweakers,

ik weet niet of ik dit topic juist plaats, maar ik heb hulp nodig. laatst had ik op mijn budget pc: AMD A8 6600K, gtx 1060 6gb 8 gb ram. geen probleem met het opstarten van mijn pc. sinds kort kreeg ik van mijn vriend zijn CPU, MOBO, RAM en kooler i.v.m dat hij nieuwe parts heeft gekocht. voordat ik zijn parts meenam hebben we ze getest en deden ze het. nu ben ik thuis en heb ik de nieuwe onderdelen in de pc gedaan, ik doe de pc aan en ik heb geen beeld. alles is aangesloten maar ik krijg geen beeld. ik deed later mijn laptop aan de monitor en dat beeld kwam, maar mijn pc geeft geen beeld. een vriend van mij vertelde me dat ik de CMOS eruit moest halen en ongeveer een uur moest wachten. Heb ik gedaan en ik heb beeld, alleen dan krijg ik 3 opties '' optimize defeult setting and boot '', ''optimize defeult settings and reboot'' en ''enter BIOS''

als je één van de eerste 2 kiest dan verlies ik beeld ''no signal'', maar ik kan wel in mijn BIOS komen. Helaas wel, na 5 minuten ongeveer verlies ik beeld en staat er ''no signal''. Hoe kan dit precies en wat is de probleem?

Mijn pc:
CPU: AMD FX 8350
MOBO: gigabyte 970a-ds3p
GPU: Asus dual gtx 1060 6gb
RAM: 2x4 gb of ddr 3 crucial ballistix @ 1866Mhz
HDD: 2 tb merk idk
SSD: 2 ssd's allebei 120gb merk idk.
PSU: CoolerMaster 750W

Als er onduidelijkheid is hoor ik het graag,

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

IK denk dat je de monitor aan de verkeerde uitgang hebt zitten dan. Je cpu heeft nl. ook een gpu en 1 van de 2 wordt waarschijnlijk uitgezet bij het kiezen van de bios instellingen en dat is net de uitgang waar je monitor aanhangt. Als ie aan je bordje zit, moet je de monitor op je videokaart aansluiten, zit ie op je videokaart, moet je even de bios in (monitor op je bord aansluiten) en zoeken naar integrated graphics en die uit zetten. En dan je monitor weer op je videokaart aansluiten.

Zie net dat je bord geen aansluiting heeft voor een monitor, maar ik denk wel dat de igpu wordt geactiveerd ipv videokaart.

Verkeerde cpu opgezocht, de A66600 ipv deFX8350 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door DaLoona op 09-01-2019 09:40 ]

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:13
DaLoona schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:47:
IK denk dat je de monitor aan de verkeerde uitgang hebt zitten dan. Je cpu heeft nl. ook een gpu en 1 van de 2 wordt waarschijnlijk uitgezet bij het kiezen van de bios instellingen en dat is net de uitgang waar je monitor aanhangt. Als ie aan je bordje zit, moet je de monitor op je videokaart aansluiten, zit ie op je videokaart, moet je even de bios in (monitor op je bord aansluiten) en zoeken naar integrated graphics en die uit zetten. En dan je monitor weer op je videokaart aansluiten.

Zie net dat je bord geen aansluiting heeft voor een monitor, maar ik denk wel dat de igpu wordt geactiveerd ipv videokaart.
De cpu heeft geen igpu en het moederbord heeft ook geen onboard VGA laat staan een videouitgang.

@Anoniem: 1165404 alleen de bootdisk aansluiten en Windows opnieuw installeren want je hebt een ander moederbord. Overigens ga je er niets op vooruit tov je A8-6600K, ik denk zelfs iets achteruit in prestaties. 970A-DS3P is daarbij niet geschikt voor een 8 core FX al doet de cpu supportlijst dat wel beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Uszka ik weet niet of ik nu kwa performance naar voren of achter ben gegaan, maar mijn vriend (waarvan ik de onderdelen heb gekregen) had ook een gtx 1060 3gb, alleen hij runde games beter dan mij sinds mijn cpu een zware bottleneck was voor mijn gpu. zoals gta v had ik maar 15 á 30 fps op normal (low) en hij boven de 60 fps. als ik het goed zeg, heeft een 6 core cpu beter kracht dan de A8-6600k die ik had. maar ik zie het wel,

is er alleen geen optie dat ik vanaf de BIOS de gpu kan activeren of is een windows echt vereist ? want hoe moet ik het installeren als ik niks zie?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Windows is niet het probleem want je krijgt geen beeld nog voor Windows is begonnen met opstarten. Een bootdisk opstarten gaat dan ook niet lukken.

Dit lijkt oud maar deze "Hangen en opstartproblemen troubleshooter" is nog steeds het beste startpunt voor dit soort problemen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492

Hoe had je dit getest met die vriend? Buiten de kast?

[ Voor 7% gewijzigd door noguru op 09-01-2019 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@noguru we hadden alles nog in de behuizing getest, alleen ik hb 2 ssd's. 1 is van mij en de andere was van hem, alleen momenteel staat mijn ssd in port 1 en die van hem in port 2 en dan mn hdd in port 3. als ik de zijn ssd nu in port 1 zal doen, zal dat niet helpen sinds dat alle drivers op dat schijf staan ?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Laatst online: 29-08-2019
Nee want je PC hoort beeld te geven nog voordat er ook maar een driver geladen wordt, je hoeft daarvoor geen schijven of SDD's aangesloten te hebben. Er is iets stuk of je hebt een fout gemaakt met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@noguru ik kijk wel of alles prima aangesloten is, alleen mijn gpu kan niet stuk zijn want voordat ik mijn ouwe build uit elkaar haalde deed die het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Laatst online: 10-05 15:40
Hoe heb je het beeldscherm aangesloten op je GPU? met een HDMI of DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Andere monitor al geprobeerd?
Andere kabel al geprobeerd zoals @a.boogerd al aangegven heeft?

Eventueel BIOS reset uitvoeren nog?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@a.boogerd via HDMI, mijn monitor heeft geen DP. alleen ik heb mijn met de zelfde HMDI kabel aan de monitor verbonden en dat deed het gewoon prima.

@Wylana ik heb de CMOS al uitgeprobeerd, alleen wat ik boven al aangaf dat ik ongv na 5 minuten beeld verlies in de BIOS, alleen de bios zegt wel ''dualbios''. ik snap er niet meer zoveel van.

(EDIT)

ik deed net mijn pc aan en het zegt ''reboot and selecy proper boot device or instert boot media in selecyed boot devife and press a key'' whut. mijn SSD's hebben allebei Windows 10

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1165404 op 09-01-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:00

Cio

Je hebt wel beeld na cmos reset, maar na 5 minuten valt het systeem uit? (ja, zwart scherm in BIOS is uitvallen/vastlopen. Ik snap niet wat DualBios daar mee te maken heeft).

Als je default settings of optimized settings laad krijg je echt alleen een zwart scherm? (geen PC speaker/piepjes?)
Geheugen, proc en ram zijn als een setje geleverd?

Er is iets kapot, beschadigd of verkeerd gemonteerd. Maakt niet uit dat het eerder wel werkte, je hebt alles uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet.

Haal netjes de stroom er af, aard jezelf aan een verwarming o.i.d. en haal alle componenten die niet nodig zijn om in de bios te komen los (sdd's, hdd's, extra USB apparaten, fans, koptelefoon. Alles!) Probeer opnieuw of je nu stabiel in de BIOS kan blijven zitten voor langer dan 5 minuten.

Edit: als je systeem al niet stabiel is in de BIOS heeft het echt nul zin om te proberen Windows te starten. Helemaal je oude windows. Stap voor stap, als je alles tegelijk doet weet je nooit wat er fout gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Cio op 09-01-2019 13:56 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Cio ik kreeg net beeld door normaal te starten, alleen hij vroeg om een bootdrive. ik ging in mijn BIOS en ik viel met op dat hij alleen mijn HDD herkende (waar mn games op staan dus geen OS) dus ik keek naar mn ss'd en die zaten er niet goed in, heb ze net er in gedaan alleen nu zit ik weer aan ie ''no signal'' scherm. wth

en nee, geen enkel piepjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1165404 op 09-01-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:00

Cio

Niet stap voor stap maar gewoon wat proberen dus? Succes verder.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Cio ik ga proberen de pc weer uitelkaar te halen, nadat ik terug ben van school. hoop alleen tot dat er iemand komt met een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Anoniem: 1165404 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:
@Cio ik kreeg net beeld door normaal te starten, alleen hij vroeg om een bootdrive. ik ging in mijn BIOS en ik viel met op dat hij alleen mijn HDD herkende (waar mn games op staan dus geen OS) dus ik keek naar mn ss'd en die zaten er niet goed in, heb ze net er in gedaan alleen nu zit ik weer aan ie ''no signal'' scherm. wth

en nee, geen enkel piepjes.
Goed dus zonder SSD heb je beeld en met niet.

Doe eens 1 SSD aansluiten en start dan nogmaals op? Heb je beeld?

Nee: Switch met de andere SSD.
Ja, Voeg de andere SSD toe.

Heb je met een enkele SSD ook geen beeld, dan zou ik mij daar eens gaan op richten waarom dat zo is.
Maar controleer je BIOS instellingen, laad als eerst de standaard waardes (just to be sure) en ga vanuit daar verder.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:15
Als het een revision 1.0 is dan moet de bios geupdate zijn naar F2, anders ondersteunt ie geen FX processors
Je hebt je beeldscherm op hdmi aangesloten toch, krijg je ook blauw beeld?
Zo ja, dat is goed, dan ligt het niet aan je gpu of beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wylana ik ben terug van werk en mijn pc ging net aan ( met alle schijven aangesloten ) en het starte in een keer, alleen hij vroeg on 3 opties en ik drukte op load bios sinds ik weet dat de eerste 2 niet werken. Alleen dit keer bleef heel lang op de bios en is niet uit gegaan ( beeld bleef ) tot ik koos voor “exit and save” toen ging ie weer naar “so signal”

@superlion ik krijg geen blauw beeld, maar waarom zou het aan mijn gpu zitten terwijl ie wel beeld kan laten zien in de BIOS. Ik controlleer morgen of hij op ie juiste staat, alleen ben wel bang dat ie tijdens t update ( als ie nodig is) uit gaat vallen en tijdens een BIOS update wil je niet je pc uit laten vallen.
Pagina: 1