Toon posts:

PDC onder Samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van m'n Samba server een PDC maken, maar weet niet precies wat ik nou fout doe. Hieronder mijn smb.conf.

[global]
netbios name = linux
workgroup = ketjap
server string = Dikke Vette Linux Bak
load printers = yes
printing = lprng
debug level = 1
log file = /var/log/samba/%m.log
max log size = 1024
security = user
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
local master = yes
os level = 64
domain master = yes
preferred master = yes
domain logons = yes
dns proxy = no
domain admin users = ketjap
logon path = \\linux\profiles\%u
logon drive = H:
logon home = \\linux\home\%u
logon script = logon.cmd

#============================ Share Definitions ==============================
[netlogon]
comment = Network Logon Service
path = /home/samba/netlogon
guest ok = yes
writable = no
share modes = no
admin users = ketjap
write list = ketjap

[Profiles]
path = /home/samba/profiles
writable = yes
browseable = no
guest ok = yes
create mask = 0600
directory mask = 0700

Wat doe ik fout. Ik krijg namelijk de melding The credentials supplied conflict with an existing set of credentials zodra ik m'n client (Win2k) lid probeer te maken.

Verwijderd

Komt veel voor:
Lees de FAQ van samba eens na zou ik zeggen.
Kijk ook eens in de mailinglists van samba.

Probleem is, dat je al via windows een verbinding gemaakt hebt, voordat je uberhaupt gaat joinen. Dit mag niet/werkt niet.

Welke samba heb je en welke windows? Dus ook welke SP's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samba 2.2.x
Weet niet precies welke, maar m'n client is Win2000 SP2. Ik heb al gezocht bij samba, maar kan daar er niets duidelijks over vinden.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41

Arjan A

Cenosillicafoob

Aanloggen als local admin, zorgen dat je geen netwerkresources gebruikt (geen shares of wat dan ook aanroepen, gemapte dirs verwijderen en opnieuw aanloggen) en opnieuw aanmelden.
Dan de bak erin hangen.
edit:

Hou er rekening mee dat je voor SP2 ook een nieuwere versie van Samba nodig hebt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal t ffies proberen.
Tnx

Verwijderd

Aangezien je SP2 gebruikt, moet je wel de laatste CVS versie gebruiken, anders gaat het niet werken.
Ik geloof dat het met 2.2.1 nog niet werkte.
Waarschijnlijk heb je geen CVS versie en zal het dus ook niet gaan werken.

Je zal vanzelf de veel voorkomende "Procedure Number out of range" foutmelding krijgen als het je niet lukt.

Andere oplossing is SP2 eraf knikkeren, joinen en daarna weer SP2 erop zetten. Hoewel bepaalde mensen daar af en toe ook wat problemen mee hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, nu heb ik die foutmelding. Dan zal ik kijken of het me lukt om die CVS versie erop te zetten en anders knikker ik SP2 er wel af. Bedankt voor de replies.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41

Arjan A

Cenosillicafoob

joinen en daarna SP2 erop werkt niet. Heb ik ook gehad en draai nu dus nog SP1. Ben te lui om de nieuwe Samba ff te downen :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk weer heel leuk die mooie optie Enable uninstall uitgezet :( Nou dan installeer ik Win maar ffies opnieuw. En dan voorlopig geen SP2 maar weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter dat ik nog op versie 2.2.0 draai. In versie 2.2.1 zouden de problemen met SP2 eruit moeten zijn, dus ga ik die maar eerst installeren.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 01:54 schreef Arjan_A het volgende:
joinen en daarna SP2 erop werkt niet. Heb ik ook gehad en draai nu dus nog SP1. Ben te lui om de nieuwe Samba ff te downen :)
Hmzzz. volgens mij heb ik in de samba-mailinglijsten toch echt berichten gelezen van mensen die het op die manier wel is gelukt.

Maar een beetje lui zijn is wel goed ;)
Op maandag 23 juli 2001 02:17 schreef ketjap het volgende:
Ik kwam erachter dat ik nog op versie 2.2.0 draai. In versie 2.2.1 zouden de problemen met SP2 eruit moeten zijn, dus ga ik die maar eerst installeren.
Bij mijn weten is het in 2.2.1 nog niet opgelost voor SP2 en XP. Dit was naar ik meen alleen een update met een bugfix erin (als ik me niet vergis werd deze ook slechts 1 dag na de uitgifte van 2.2.1 uitgegeven.
Ik vrees nogmaals, dat alleen de CVS versie werkt met SP2.
CVS is niks moeilijks aan eigenlijk. Staat precies op de site uitgelegd.
Pagina: 1