• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 09:32
kan een hard drive docking station probleemloos op een smart tv (m.n. UE55NU8070) worden aangesloten?
m.a.w.: kan een smart tv de schijf in de dock benaderen en bestanden daarvan/daarin afspelen?

ik denk dan met name aan apparaten als deze

liefst gecombineer met kaartlezer;
zoals deze

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is dan gewoon een usb schijf. Dus waarom zou dat niet werken?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Anoniem: 26070
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ja, je kan bestanden afspelen van een harddrive. Ik heb het geprobeerd met o.a. .mkv bestanden.

De enige beperking waar je tegenaan loopt is dat je TV niet alle geluidsformaten kan afspelen.
Ook als je een receiver via HDMI-ARC aansluit heb je dit probleem omdat niet alle geluidsformaten over ARC gestuurd kunnen worden.

• Admiral_R2D2
heeft iemand een goed advies/idee v.w.b. een networked disk, dus met lankabel naar netwerk alwaar de schijf discoverable is voor mijn pc, en een USB kabel naar mijn televisie?

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:27
Admiral_R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:19:
heeft iemand een goed advies/idee v.w.b. een networked disk, dus met lankabel naar netwerk alwaar de schijf discoverable is voor mijn pc, en een USB kabel naar mijn televisie?
Kan je dan niet beter naar een NAS kijken?

• Admiral_R2D2
ik heb al een oude NAS die ik uit de mottenballen kan halen (Terastaion, 4x250gb, RAID5);
ik ben echt op zoek naar een oplossing met een enkele netwerk schijf om USB-stick in/uit te vermijden;

zijn er overigens N.A.S. systemen met een HDMI en/of USB uit, om direct op én een smart tv én het netwerk aan te sluiten?

[Voor 25% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 16-01-2019 13:06]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:17
@Admiral_R2D2 Die laatste vraag had je natuurlijk heel makkelijk zelf even kunnen kijken in de pricewatch.
NAS met hdmi:
categorie: Netwerkopslag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij noem je een NAS met HDMI uit eerder een mediaplayer met netwerkfunctionaliteit :P

• Arjant2
QNAP modellen hebben dat bijvoorbeeld gewoon.

Maar ik snap niet waarom je dit perse zou willen.
Je kan toch als je NAS aan het netwerk hangt gewoon over het netwerk bestanden afspelen op je tv?

• Admiral_R2D2
Arjant2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:gewoon over het netwerk bestanden afspelen op je tv?
ik moet me blijkbaar weer eens gaan inlezen in de huidige stand der techniek ;)
iig, ik heb nu een smart tv van Samsung met Tyzen en ik heb tot nu toe niet meer gezien als gegevensbron dan usb, hdmiX, etc.; zal eens kijken of ik met Tyzen ook netwerkschijven kan benaderen zoals ik dat met mijn oude PCH-200 ook kan/kon

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:58
Admiral_R2D2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:20:
[...]

iig, ik heb nu een smart tv van Samsung met Tyzen en ik heb tot nu toe niet meer gezien als gegevensbron dan usb, hdmiX, etc.; zal eens kijken of ik met Tyzen ook netwerkschijven kan benaderen zoals ik dat met mijn oude PCH-200 ook kan/kon
Kijk naar de term "DLNA". Dit is de standaard die vaak gebruikt wordt (en ondersteund door samsung tv's).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Je kan je TV zelfs gewoon films vanaf de schijf je PC af laten spelen, als je het maar goed configureert :).

• Arjant2
[...]

Zeker, mijn Samsung tv met Tizen herkent gewoon bij Bronnen mijn Synology die in het netwerk hangt en kan je gewoon browsen op de NAS.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee