Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaspedaal van Thrustmaster T300RS GT-Edition werkt niet....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M a r c
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-01 15:07
Na diverse maanden prima gebruik te hebben gemaakt van de T300RS GT-Edition op mijn PS4 gekoppeld aan een beamer heb ik nu een probleem. Heb een maandje of 4 niet meer gespeeld en kocht deze week een grote LED tv om de beamer te vervangen. Heb dus de PS4 aangesloten op de nieuwe tv. Prima. Alleen werkt nu ineens mijn gaspedaal niet meer..... rara. Van alles geprobeerd en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het een hardware probleem zou moeten zijn want het rempedaal en het stuur werken gewoon prima. Dus een nieuwe pedalenset besteld. Vandaag aangesloten en helaas..... nog geen gaspedaal. Hoe frustrerend..... Iemand een idee?

Alle reacties

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:48

fdees

Trust me I'm an Engineer

Stomme vraag, staat je schakelaar toch wel goed op je stuurbase.

Ander idee heb je hem al eens aan een computer gekoppeld om te zien of je in de thrustmaster software wel input krijgt.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• M a r c
Bedankt voor de reactie. Schakelaar staat op PS4. Zoals ie altijd stond toen het nog wel werkte. Heb laatste firmware gedownload en er via de laptop opgezet zonder problemen. Maakt na het opnieuw aansluiten op de PS4 allemaal niks uit. Zelfde probleem. Dus helaas.... ga bijna denken dat de nieuwe pedaalkit ook defect is óf er is iets mis met de aansluiting van de pedalkit op het stuurwiel. Kan echter aan de stekker en de pinnetjes niks vreemds zien. Snap ook niet hoe iets werkend is stilgezet en na 4 maanden opstarten niet functioneert terwijl de stekkers ook niet eens los zijn geweest.

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:56

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Mijn thrustmaster TX heeft links op de base een knopje (plus led, groen is inverted) die gas en koppeling omdraait. Is dat misschien de oorzaak?

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-06 15:13
@Marc
Al een calibratie test gedaan via de pc?

Vreemd dat een nieuwe set het niet oplost. Zou je inderdaad denken aan de aansluiting.
Eventueel de aansluiting op het stuurwiel even schoon spuiten met lucht?

• M a r c
Modus van gaspedaal en koppeling ook al omgedraaid maar dan nog steeds niks......

Ik ga zo die calibratietest uitvoeren.

• M a r c
Calibratietest..... wat wordt bedoelt met de x-as en de z-draaiing, de x-draaiing en de y-draaiing??
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True