Ik heb een systeem met intel i7 2600 en gtx 550ti en ik wil deze koelen maar weet niet hoe.
Er is namelijk enkel een verluchtingsgat achter de cpu en in het zijpaneel boven de cpu. De oorspronkelijke koeler blaast door dat zijpaneel. De meest logische oplossing is dus om een nieuwe koeler te kopen die ook omhoog blaast en een case fan die er vanachter verse lucht inzuigt op de cpu waarvan de fan omhoog blaast. Ik wil liever een grote koeler kopen (zo een hoog tower model) want die zijn meestal beter maar de enige oplossing is dan
Buiten <--- case fan <----- cpu <----- heatsink <----cpu fan
Ik ben voostander van de pull methode, maar dan staan de cpu fan en case fan te dicht. Het probleem is dat dat mijn enige case fan is (geen andere roosters zoals ik al zei).
Ik wil er ook bij zeggen dat mijn cpu heel warm wordt en ik wil zeker zijn dat zo een kleinere heatsink die wel kan koelen.
Ik denk ook dit geen optie is
Buiten ---> case fan ---> heatsink ----> cpu fan ---> voorkant
Aangezien er vanvoor geen rooster is en de warme lucht dus binnen blijft.
Wat is nu de beste optie voor optimale koeling van de cpu:
1) grote cpu koeler zoals arctic freezer 13 bv + 0 case fans
2) low profile cpu (scythe shuriken rev b) + case fan
Hopelijk kunnen jullie er aan uit want ik kon geen foto plaatsen...
Er is namelijk enkel een verluchtingsgat achter de cpu en in het zijpaneel boven de cpu. De oorspronkelijke koeler blaast door dat zijpaneel. De meest logische oplossing is dus om een nieuwe koeler te kopen die ook omhoog blaast en een case fan die er vanachter verse lucht inzuigt op de cpu waarvan de fan omhoog blaast. Ik wil liever een grote koeler kopen (zo een hoog tower model) want die zijn meestal beter maar de enige oplossing is dan
Buiten <--- case fan <----- cpu <----- heatsink <----cpu fan
Ik ben voostander van de pull methode, maar dan staan de cpu fan en case fan te dicht. Het probleem is dat dat mijn enige case fan is (geen andere roosters zoals ik al zei).
Ik wil er ook bij zeggen dat mijn cpu heel warm wordt en ik wil zeker zijn dat zo een kleinere heatsink die wel kan koelen.
Ik denk ook dit geen optie is
Buiten ---> case fan ---> heatsink ----> cpu fan ---> voorkant
Aangezien er vanvoor geen rooster is en de warme lucht dus binnen blijft.
Wat is nu de beste optie voor optimale koeling van de cpu:
1) grote cpu koeler zoals arctic freezer 13 bv + 0 case fans
2) low profile cpu (scythe shuriken rev b) + case fan
Hopelijk kunnen jullie er aan uit want ik kon geen foto plaatsen...