Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb de onkyo tx-nr686 samen gekocht me de teufel system 4 thx
ik heb voor de onkyo gekozen om dat hij meerder kanalen heeft zo dat ik kon uitbrijden met een dolby atmos set
en daar zit me vraag aan jullie

als ik het geluid zet op DTS NEURAL:X is er niets aan de hand ( gewoon geluid )
maar zet ik heb op DTS NEURAL:X THX komt er geen geluid uit ?

ik heb de mic gebruikt om alles af te stellen dat deed het gewoon en heb hem op 5.1.2 gezet
poort 7 en 8
weet iemand wat ik verkeerd doe

...gr wesley

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-01-2019 17:45)

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ik gok dat je voor THX een ander soort input nodig hebt? Heb even in de handleiding gekeken en ik zie ook geen Neural:X THX er in staan... Wel zie ik Dolby True HD, maar daar heb je dus True HD input voor nodig. Wat voor apparaat heb je aan de input kant hangen?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ik gok dat je voor THX een ander soort input nodig hebt? Heb even in de handleiding gekeken en ik zie ook geen Neural:X THX er in staan... Wel zie ik Dolby True HD, maar daar heb je dus True HD input voor nodig. Wat voor apparaat heb je aan de input kant hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:03
THX is geen atmos,
Of je Onkyo het geluid kan upscalen naar atmos weet ik zo 1,2,3 niet. Maar zodra je een Atmos track (Blu-Ray of wat het ook mag zijn) hebt dan zou je gewoon op je receiver moeten zien dat het een dolby atmos track is (ipv dat je ziet dat er DTS:X / Neural X of wat dan ook op staat).
Poort 7 en 8 is iig goed. Neem aan dat je ook ingesteld hebt dat het HOOGTE kanalen zijn en geen surround back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GamatronCleric schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:08:
THX is geen atmos,
Of je Onkyo het geluid kan upscalen naar atmos weet ik zo 1,2,3 niet. Maar zodra je een Atmos track (Blu-Ray of wat het ook mag zijn) hebt dan zou je gewoon op je receiver moeten zien dat het een dolby atmos track is (ipv dat je ziet dat er DTS:X / Neural X of wat dan ook op staat).
Poort 7 en 8 is iig goed. Neem aan dat je ook ingesteld hebt dat het HOOGTE kanalen zijn en geen surround back?
thx is zo ver ik weet een gecertificeert sound zo als in de bioscoop en dat is ook mijn doen
ik heb hem nu op 5.1.2 staan de 2 staat voor hoogte kanaal
maar vind het zonde als ik atmos set koop voor 300 euro en en heb dan niet op thx kan zetten geeft in mijn beleving de mooiste sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K0L3N schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 05:39:
thx is zo ver ik weet een combinatie meet bepaalde soort speaker waar wat meer eisen aan vast zit maar daar heb je wel ( is beter ) een thx receiver voor nodig zo als deze
ik vond het ook heel raar dat het in de handlijding niet echt duidelijk staat eningen wat ik zag is het plaatje van pagina 19 wand dat is het daat verwijzen ze weer naar 5.1 als basis set en dit er bij

kijk in principe doet hij het maar je koop een thx systeem on hem er op te zetten niet om hem vervolgens op een ( na mijn gevoel ) minder kanaal te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:37:
[...]

thx is zo ver ik weet een gecertificeert sound zo als in de bioscoop en dat is ook mijn doen
ik heb hem nu op 5.1.2 staan de 2 staat voor hoogte kanaal
maar vind het zonde als ik atmos set koop voor 300 euro en en heb dan niet op thx kan zetten geeft in mijn beleving de mooiste sound
THX heeft niks te maken of je speaker het wel of niet doet, THX is niks meer dan een equalizer setting. Om Dolby Atmos te activeren moet je wel iets kijken/afspelen wat een Dolby Atmos geluidsspoor heeft.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogne schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:46:
[...]

THX heeft niks te maken of je speaker het wel of niet doet, THX is niks meer dan een equalizer setting. Om Dolby Atmos te activeren moet je wel iets kijken/afspelen wat een Dolby Atmos geluidsspoor heeft.
wat bedoelt u met een dolby atmos geluidsspoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Je hebt nu een 5.1.2 set, om geluid te krijgen uit de x.x.2 boxen. Moet het bestand wat je afspeelt wel ondersteuning hebben voor die extra kanalen, en dat is bijv Dolby Atmos. Als hetgene wat jij afspeelt een DTS-HD geluidsspoor heeft dan komt er geen geluid uit x.x.2 maar alleen uit je 5.1.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:49:
[...]
Er dienen in de audio bron/track genoeg kanalen opgenomen te zijn om ook daadwerkelijk Dolby ATMOS of DTS HD of noem een andere 'codec' (zijn het codecs?). In ieder geval er dient voldoende informatie in de bron aanwezig te zijn om de juiste weergave te kunnen crieeren. THX daar in tegen is niet hetzelfde als Dolby ATMOS of DTS HD of DD etc ….

Je krijgt het pas te horen en op jouw display te zien als de bron de juiste informatie bevat en dan is het ook nog bron afhankelijk. Met een Blu-Ray speller bijvoorbeeld gaat idt al vrij snel goed, maar is jouw bron een Windows media center dan kan het nog wel ingewikkeld worden vanwege allemaal codecs.

Daarnaast hoe heb je de bron aangesloten op jouw Receiver?

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 09-01-2019 18:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:33
De Blu ray of bv een mkv bestand ect moet een Dolby Atmos geluidsspoor bevatten,anders ga je nooit dolby atmos krijgen door die reciever en speakers.

Zonder dat geluidsspoor kan de reciever dus geen Atmos weergeven,hetzelfde geld voor DTS HD ect dat moet in de bron zitten,als geluidsspoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogne schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Je hebt nu een 5.1.2 set, om geluid te krijgen uit de x.x.2 boxen. Moet het bestand wat je afspeelt wel ondersteuning hebben voor die extra kanalen, en dat is bijv Dolby Atmos. Als hetgene wat jij afspeelt een DTS-HD geluidsspoor heeft dan komt er geen geluid uit x.x.2 maar alleen uit je 5.1.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd :P
jaa helemaal top nooit geweten dat daar verschil in zat
maar dan even een domme vraag als ik wat afspeel en hij doet het en ik swits om en doen doet hij het niet kan het dan niet aan de programma liggen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:22:
[...]

jaa helemaal top nooit geweten dat daar verschil in zat
maar dan even een domme vraag als ik wat afspeel en hij doet het en ik swits om en doen doet hij het niet kan het dan niet aan de programma liggen toch ?
Indien je het afspeelt via Windows dan kan het dat Dolby Atmos niet word geactiveerd ivm een missende codec/instelling oid. Als je een Blu-ray afspeelt en je receiver/player/Blu-ray ondersteund Atmos dan gaat het zeker werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Neural:X creëert een 5.1.2 signaal waar het er niet is. Dat wil zeggen, als je 5.1 signaal aanstuurt naar de receiver toe dan gaat Neural:X daar aan rekenen om het geluid van bovenaf proberen te na te maken en stuurt dat vervolgens naar de speakers toe.

Als je een van de THX modussen pakt dan gebeurt dit niet, dan zal de receiver alleen naar de speakers sturen wat er aan geluid is opgenomen. Als je dan dus een DVD afspeelt die enkel 5.1 geluid heeft, dan gaan de hoogtespeakers geen geluid geven.

Dat is ook logisch, THX = referentie bioscoop. In de bioscoop spelen ze alleen af wat is opgenomen door de makers van de film.

Hoop dat het zo duidelijk is. Veel plezier met je set!
Pagina: 1