Toon posts:

PC upgrade, twijfel over laatste componenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik ben momenteel bezig om mijn huidige PC (bijna) totaal te upgraden. De videokaart heb ik al liggen, een FE 1080ti en mijn beeldscherm is LC27HG70QQUXEN. Voor het gemak heb ik deze beide toegevoegd aan mijn wishlist.

Ik heb echter nog twijfel over de voeding. Mijn huidige voeding is: Cooler Master GM G550M. Is deze voeding nog voldoende? Ik twijfel omdat Cooler Master GM G550M een bronzen voeding is en niet zeker weet of bij eventuele overclocking alles naar behoren werkt.

Daarnaast vraag ik mij af of het moederbord een tikje zwaarder moet (bijvoorbeeld de MSI pro Carbon van 180euro). Ik kan niet goed terugvinden of ik met z390-A Pro de CPU ook kan overlocken.

In mijn wishlist heb ik de voeding weergegeven indien ik mijn oude moet upgraden (overgenomen vanuit het de review van januari) Ik heb ook nog een Crucial SSD MX100 256GB en Seagate 7200.14 ST1000DM003 1TB in mijn systeem voor opslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 429,90€ 429,90
1MSI Z390-A PRO€ 128,95€ 128,95
1Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart€ 531,-€ 531,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 136,50€ 136,50
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.483,24

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren, alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ook de RM550x zou ik niet gebruiken icm een 1080 Ti. Die videokaart sluit je om het hoge verbruik liever aan met 2 aparte PEG kabels. Die heeft de RM550x niet. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W heeft dat wel en is daarnaast een betere voeding. Niet dat de Corsair slecht is maar de be quiet! heeft een betere fan, geen fanless modus maar een fan die heel langzaam onhoorbaar draait, heeft een multirail design met op elke rail een OCP wat veiliger is en dus die 2 aparte PEG kabels met elk één 6+2 pins connector.
Met elk Z390 bord kan je een 9700K overklokken al is dat op een budget bord als de A-PRO door de stroomvoorziening vrij beperkt. Dan zou je meer richting pricewatch: ASRock Z390 Extreme4 moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie en goede tips. Ik zal jouw advies overnemen en mijn bestelling plaatsen!

Ik heb echter nog een andere eis aan het moederbord. Graag wil ik dat ik bluetooth aansluiting erbij krijg.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,-

Is dit een moederbord wat dan goed is, of hebben jullie een beter passend moederbord hiervoor?

Bedankt nogmaals!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2019 20:33 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MSI Z390A-Pro is prima met 4 phase VRM en grote heatsink. presteert minder op i9-9900k dan dure bordjes, maar een 9700k kan ie goed mee overweg,zeker 9600k. en dat als budgetbord zonder RGB en tierelantijnen.

Goed MSI bord in midrange is Z390 Tomahawk, maar van Gigabyte(en hier zijn ze wel goed)
Gigabyte Z390 Aorus Elite of Z390 Aorus Pro. praat je wel over +- €180,- borden

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 08-01-2019 20:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:12:
Bedankt voor de snelle reactie en goede tips. Ik zal jouw advies overnemen en mijn bestelling plaatsen!

Ik heb echter nog een andere eis aan het moederbord. Graag wil ik dat ik bluetooth aansluiting erbij krijg.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,-

Is dit een moederbord wat dan goed is, of hebben jullie een beter passend moederbord hiervoor?

Bedankt nogmaals!
Prima bord. Losse Bluetooth adapter gebruiken kan ook pricewatch: Hama Nano Bluetooth v4.0 + EDR USB Adapter

Verwijderd

Topicstarter
Toppie! besteld. Bedankt voor jullie hulp (topic mag gesloten worden).

Verwijderd

Topicstarter
Alles in elkaar gezet, helaas denk ik dat de voeding niet toereikend is.. Kan het zijn dat na CPU OC er te weinig power is voor het hele systeem? Met de standaard OC optie voor de CPU in de bios van MSI blijft mijn computer loopen met opstarten (en uitvallen). Graag advies of ik toch een andere voeding moet halen. Ik heb zoals hierboven geadviseerd de Be quiet! Straight Power 11 550W gehaald.

Bedankt

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:40:
Alles in elkaar gezet, helaas denk ik dat de voeding niet toereikend is.. Kan het zijn dat na CPU OC er te weinig power is voor het hele systeem? Met de standaard OC optie voor de CPU in de bios van MSI blijft mijn computer loopen met opstarten (en uitvallen). Graag advies of ik toch een andere voeding moet halen. Ik heb zoals hierboven geadviseerd de Be quiet! Straight Power 11 550W gehaald.

Bedankt
heb je je oude voeding ook geprobeerd?
Kan ook nog zijn dat het systeem gewoon niet stabiel is met die instellingenen dan ie dus gewoon uitvalt vanwege instabiliteit ipv vermogensopname. Sowieso snap ik niet wat @Uszka bedoelt, in principe is een Single-rail voeding mits degelijk uitgevoerd gewoon prima

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Uszka
  • Nu online
Lijkt mij een niet stabiele overklok.

Met OC op de cpu kom je aan max 450w voor het systeem wat geen probleem hoeft te zijn mits de voeding kapot is.

Wat is de temperatuur van de cpu?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Uszka schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:14:
Ook de RM550x zou ik niet gebruiken icm een 1080 Ti. Die videokaart sluit je om het hoge verbruik liever aan met 2 aparte PEG kabels. Die heeft de RM550x niet. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W heeft dat wel en is daarnaast een betere voeding. Niet dat de Corsair slecht is maar de be quiet! heeft een betere fan, geen fanless modus maar een fan die heel langzaam onhoorbaar draait, heeft een multirail design met op elke rail een OCP wat veiliger is en dus die 2 aparte PEG kabels met elk één 6+2 pins connector.
Met elk Z390 bord kan je een 9700K overklokken al is dat op een budget bord als de A-PRO door de stroomvoorziening vrij beperkt. Dan zou je meer richting pricewatch: ASRock Z390 Extreme4 moeten gaan.
Die voeding kan dat prima aan...
Die kabels zijn natuurlijk dikker om dat vermogen aan te kunnen, en dan is dat ook helemaal geen probleem. De RM550x is een uitstekende voeding in alle opzichten. Het is eigenlijk plat gezegd gewoon 'onzin' wat je zegt, met alle respect.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:40:

Bedankt
Nee, denk eerder aan een overclock (met name geheugentimings/snelheid) die niet helemaal jofel is. Ik draai de RM550x met een 6700K en een GTX1080 die beiden een kleine overclock hebben, werkt allemaal prima.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Uszka
  • Nu online
Kuusj schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:39:
Het is eigenlijk plat gezegd gewoon 'onzin' wat je zegt, met alle respect.
Zeg gewoon niets als je er geen verstand van hebt.
Ik draai de RM550x met een 6700K en een GTX1080 die beiden een kleine overclock hebben, werkt allemaal prima.
Een 1080 verbruikt heel veel minder dan een 1080 Ti.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Uszka schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Zeg gewoon niets als je er geen verstand van hebt.

[...]

Een 1080 verbruikt heel veel minder dan een 1080 Ti.
Om mijn punt dan beter te onderbouwen: in plaats van 2 kabels met 24 gauge krijg je dan 1 kabel met 16 gauge of welke waarden ze daar ook voor gebruiken. Het kan gewoon prima. Zou ook een mooie boel zijn, als fabrikanten een voeding gecertificeerd krijgen die niet veilig zou zijn.. :+ Daarom kun je beter ook geen SATA naar 6-pin convertor gebruiken, omdat de fysieke kabels van de SATA standaard te dun zijn en dus een te grote weerstand (warmteontwikkeling > vuur) hebben.

Een Ti gebruikt stock rond de 70 watt meer dan een GTX1080. Als ik mijn 1080 overvolt en -clock, verbruikt dat ding (veel) meer dan het 70 watt verschil (alleen powerlimit en core levert ongeveer 90W meer op volgens de review van Tom's Hardware). Als je het dan niet vertrouwd kun je een infrarood thermometer pakken en de kabel meten qua temperatuur.

Ik beweer trouwens ook nergens een expert te zijn op gebied van wat dan ook, maar ik wel natuurkunde gehad op de middelbare :9

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 17-01-2019 13:07 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1