Toon posts:

MSN Messenger Spy

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen van het Tweakers leven...

Ik heb afgelopen week de volgende Topic gelezen over het MSN messenger protocol waar nogal wat moeite mee was.

Om het leven nu wat makkelijke te maken heb ik een proggie geschreven die commando's tussen client en server logged. Hier mee kun je goed zien wat MSN allemaal over het internet beamed (waaronder je windows versie :().

Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mgfun.com/hosted/msnspy.jpg

En hier kun je het downen: (~504k)
msnspy.zip

Oja er zitten nog teveel bugs in het programmatje maar die zal ik er volgende week uit halen.. dit is een test versie (nog niet eens beta).

Note: ja ik had het ook aan de oude topic kunnen toevoegen

Verwijderd

waarom heb je kluitenberg en Tauri doorgekrast?? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het idee was om zijn adres prive te houden maja das dus mislukt :)

link word gefixed...

edit:

Link werkt nu, en sorry Mark moest je maar niet van status wisselen als ik een screenshot maak :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
offtopic:
ALtijd lachen die internet protocollen.. :)

Lekker met telnet op een server inloggen om vervolgens als een gek te typen om de time-out voor te blijven :D

Zo onderzoek ik meestal een protocol.

Best wel grappig om bijvoorbeeld is een http request te doen via een telnet client. handigste is om alles dan al in een ander schermpje klaar te hebben staan, hoef je alleen maar te copy pasten.

Iedereen zeurt om de specs van MSN, terwijl je er in weze simpel achter kan komen: packet sniffen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen zeurt om de specs van MSN, terwijl je er in weze simpel achter kan komen: packet sniffen.
Dat zal hier wat moeilijker gaan omdat MSN voor elke sessie een nieuwe connectie maakt.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Gerco

Professional Newbie

Met zo'n proggie kun je ook je LCD koel aansturen.

Ik neem aan dat het gewoon een soort MSN-proxy is ofzo? Hij kan bepaalde msg's eruit vissen en op de LCD pleuren. Zelfde verhaal voor een ICQ proxy, alleen is dat wat lastiger denk ik zo :(
ICQ doet namelijk aan p2p connecties voor messages, MSN niet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Tnx a lot!

Hier was ik naar op zoek. Kan ik eindelijk precies zien wat MSN allemaal stuurt bij bepaalde dingen (file transfers bijvoorbeeld), aangezien die niet gedocumenteerd zijn voor zover ik weet.

Ik ga hier dankbaar gebruik van maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met een betere versie, ik heb deze -betaversie in een gekke bui op internet gezet dat was niet eens de bedoeling maar om 1 uur s'avonds denk je niet meer zo helder. nagoed ff alle dingen waar ik nu aan werk:

nieuw:
Minimize 2 tray
Log Files
Internal DNS support
Minder Bugs
Settings (screen-pos/size word gesaved)
Proxy Reset Optie
Go Online/Offline optie
en nog veel meer moois

Als je nog ideeen hebt stuur me dan een mailtje of post het hier. Ik wil Vampier nog ff bedanken voor het plaatsen van me proggie op zijn FTP server (de mijne was er mee gestopt :().

Oja bedankt voor alle ICQ messages... :)

Gerco: Ja het is een soort (socks5) proxy.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Waarom bouw je er niet een soort offline-server in? Dat je MSN client nog steeds denkt dat 'ie online is, terwijl dat in feite helemaal niet zo is.

Is wel lastig, je moet dan zelf de login en logout procedures voor de client implementeren, maar het is een leuk idee.
Enne, ik weet niet hoe MSN files transfert, maar als hij er een aparte socket voor opent, dan gaat je prog daarmee niet werken neem ik aan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze SPY gemaakt om het MSN protocol te leren, zodat ik kan beginnen aan een server voor MSN. Ik wil de messenger graag op mijn LAN van 3 puters gebruiken en dat kan nu niet... (Dus geen inet wel MSN ::)

ik denk dat wel meer mensen hier belang bij hebben toch ?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe MSN files transfert, maar als hij er een aparte socket voor opent, dan gaat je prog daarmee niet werken neem ik aan.
Nou alle verkeer van MSN gaat nu langs mij proggie dus: main program, chat, file, enz enz... als MSN iets wil doen dan maakt ie meteen een nieuwe socket aan die dan via Socks5 na mijn proggie gaat en dan weer naar de MSN Server op inet... btw het echte file verzenden gaat via FTP denk ik (heb er nog niet na gekeken) hij gebruikt dan het MSN protocol en FTP tegelijk (nee niet door elkaar :)). maar test het proggie maar dan zie je het wel.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 25 juli 2001 00:38 schreef mgfun het volgende:
Ik heb deze SPY gemaakt om het MSN protocol te leren, zodat ik kan beginnen aan een server voor MSN. Ik wil de messenger graag op mijn LAN van 3 puters gebruiken en dat kan nu niet... (Dus geen inet wel MSN ::)
Dan kun je het veel simpeler maken als een complete server implementeren. Iedereen vast iedereen op de contact list. Alle authenticaties zijn goed, hoef je niet na te rekenen enzo.
Klein beetje proggen en je bent er zo. Als je ook echt passwd's en iedereen zn eigen contactlist en users adden/removen enzo wilt doen, ben je (iets) langer bezig, maar het is nog steeds niet overdreven ingewikkeld.
Voor messages dan, voor dingen als filetransfer en multi-chat moet je echt moeilijk gaan doen.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 25 juli 2001 00:42 schreef mgfun het volgende:
maar test het proggie maar dan zie je het wel.
Ik heb het gedownload, maar de eerste 5 bugs vind ik wat irri, ik gebruik namelijk Trillian :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:43 schreef Gerco het volgende:

[..]

Ik heb het gedownload, maar de eerste 5 bugs vind ik wat irri, ik gebruik namelijk Trillian :)
Ik heb echt geen idee waarom trillian crashed, MSN werkt prima... ik wijk niet af van de Socks5 Specs (Trillian loopt dan al vast) heel vaag, maar ik hoop het zo snel mogelijk op te lossen.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 25 juli 2001 00:46 schreef mgfun het volgende:
ik wijk niet af van de Socks5 Specs
Ik zou niet eens weten waar ik moest beginnen (ok, ok, google). De enige soort proxy die ik een 'beetje' snap is een http-proxy, maar dat werkt HEEL anders geloof ik. Een socks5 kan alle protocollen aan ofzo? Ikke niet snappe!

Verwijderd

Topicstarter
socks5 kan alle protocolen aan omdat het nix met ze te doen heeft... HTTP proxy is moeilijker :) als je de specs wil hebben dan ik ze wel ff mailen of online zetten.

Reactie op wat hier onder staat: ja het lijkt nu meer een chat bord LOL :) naja maakt niet uit toch ....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:26
hey mgfun, als dit programmaatje als SOCKS proxy werkt... waarom heet het dan MSN messenger spy? je kan het dan toch ook bijvoorbeeld met ICQ gebruiken? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 25 juli 2001 01:20 schreef Tampie2000 het volgende:
hey mgfun, als dit programmaatje als SOCKS proxy werkt... waarom heet het dan MSN messenger spy? je kan het dan toch ook bijvoorbeeld met ICQ gebruiken? :?
In principe wel, maar ICQ berichten zijn in binaire vorm en ook nog eens encrypted (naar de server toe). Da's zo lastig laten zien. MSN gebruikt plaintext en da's makkelijker laten zien.
Maar je zou het idd gewoon alle packets kunnen laten zien en/of loggen, moet prima werken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:26
Op woensdag 25 juli 2001 01:24 schreef Gerco het volgende:

[..]

In principe wel, maar ICQ berichten zijn in binaire vorm en ook nog eens encrypted (naar de server toe). Da's zo lastig laten zien. MSN gebruikt plaintext en da's makkelijker laten zien.
Maar je zou het idd gewoon alle packets kunnen laten zien en/of loggen, moet prima werken.
ik zie het al ja...
kep et net ff gedownload en geprobeerd met ICQ. werkt wel... maar 'k zie niets |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een extra optie inbakken dat ie ook andere dingen kan dumpen... maar het is dus speciaal voor MSN en nix anders.

Verwijderd

Kan het niet downloaden! :'(

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

idd, de link is weer dood :(

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Wel grappig bedacht, een simpele transparante socks proxy schrijven. Heel simpel idee, maar wel effectief. Maakt het lekker plugbaar. Alle client software die socks ondersteund kan eronder. Hooguit dat je gezeik zoals met ICQ krijgt. Maar dat is een kwestie van conversie en decoden.

Verwijderd

kan iemand me het ff mailen? De link is dood

Mail: Revision_@hotmail.com

Verwijderd

Ik wil met messenger bestanden uitwisselen. Ik heb begrepen dat je met Port Forwarding dit toch achter een router (freesco) kunt gebruiken.

Welke poort(en) gebruikt messenger hiervoor?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sorry! De pagina die u heeft opgevraagd, is niet beschikbaar
iemand die het kan mailen naar hielke_j@hotmail.com??

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 14:04 schreef Doekman het volgende:
Ik wil met messenger bestanden uitwisselen. Ik heb begrepen dat je met Port Forwarding dit toch achter een router (freesco) kunt gebruiken.

Welke poort(en) gebruikt messenger hiervoor?
Hmmzz, ik heb ook Freesco, bij mij geeft ie gene problemen, meestal lukt het wel om files te zenden, maar soms ook niet

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:59

Dennahz

Life feels like hell should.

uh.. hij werkt niet echt geloof ik.. welke poort moet ik instellen?

Twitter

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hou es op met schoppen en voor software vragen ga je verder maar naar SA..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.