Vraag

Verwijderd

Topicstarter
k heb nu een motorola moto g4plus maar die begint wat traag te worden en de batterij is ook duidelijk aan het verminderen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone.

Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone om mijn motorola moto g4plus te vervangen.
Ik zoek een gsm die een groot scherm heeft, 5+. Snel is (min. 3GB liefst 4GB) en een goede software heeft.
Uitbreidbaar geheugen, waarbij geheugenkaart niet gedeeld is met 2e sim-kaart. Minimaal opslaggeheugen 32 GB. De functie snelladen heeft.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €250, als het echt een goede deal is misschien meer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het gebruiken voor het dagelijkse werk: op internet zitten, films kijken, spelletjes. Camera is voor mij niet zo heel belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al gevonden:
Motorola moto g6plus
Samsung galaxy A8
Samsung galaxy a7 (onbekend of dit snelladen heeft)

Alle reacties

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik heb een redmi note 5 (oid) (150 euro ofzo) via bol.com dacht ik besteld.
snelladen moet je usb-c connector hebben denk ik zo

Ik denk dat als je samsung los laat, dat je al veel winst hebt (addon meuk) .. maar elk merk heeft vaak wel add on troep. (tenzij je custom firmware doet)

hier op GOT is er een chinese smartphone topic, waar ze de merken opnoemen dan zoek je het volgende op:
- 150 tot 250 is denk een goeie prijs range voor de gsm
- check of je het gewenste hoesje kan vinden
- of er een issue is met NL allert
- product review waar je ziet hoe ze een simkaart/sd kaart erin proppen (wat aan jou eisen bevalt)
- maak een shortlist en vergelijk de CPU,Ram
- kijk of men er custom firmware voor maakt (geeft je vaak een goeie indicatie hoe populair het product is) niet dat je het moet gebruiken .. het is puur indicatief.

De leeftijd (lees product is niet ouder dan 1 jaar aangeboden) geeft je een leeftijd van ongeveer 4 jaar ..

Dit zijn de vuistregels waarmee ik shop, (naast de tips van de tweakers)

Tja vanalles

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Hier al eens naar gekeken? pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart, stock Android, snelle updates, vlot, dual sim.

Sowieso heeft de Samsung Galaxy A7 geen echt snelladen vanwege micro-usb want het zit niet in de specificatie... voor toestellen die het 'echte snelladen' ondersteunen zal je naar toestellen met usb-c moeten kijken.

Chinese telefoons bieden overigens zo op het eerste gezicht veel waarde voor het geld, maar daar zitten ook nog wel wat haken en ogen aan... de software is vaak slecht geoptimaliseerd/erg aangepast, vertaling van de software laat nog wel eens te wensen over en op wat uitzonderingen na is het vaak ook niet best gesteld met updates. En werken met custom roms is ook niet voor iedereen weggelegd...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2019 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet graag een Chinese telefoon om te werken met custom roms.

Wat de Nokia 7 plus betreft qua specs heb ik deze ook gezien alleen moet je hier kiezen tussen 2e simkaart en dual sim.
Mijn voorkeur gaat uit naar telefoon waar 2 simkaarten en geheugenkaart in kunnen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Als je je wensen invoert in de Pricewatch krijg je een aardig overzicht van toestellen die passen, de pricewatch kun je hier vinden:
categorie: Smartphones
Je kunt daarna toestellen selecteren en aanklikken om deze met elkaar te vergelijken.

Wat zijn dan nog je vragen / twijfels welk toestel te kiezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:27:
Wil niet graag een Chinese telefoon om te werken met custom roms.

Wat de Nokia 7 plus betreft qua specs heb ik deze ook gezien alleen moet je hier kiezen tussen 2e simkaart en dual sim.
Mijn voorkeur gaat uit naar telefoon waar 2 simkaarten en geheugenkaart in kunnen.
Motorola G6 Plus (€225) heeft 2 Sim-sloten en een SD-card-slot.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
product: Huawei P20 Lite Dual Sim

Enige min punt is dat je moet kiezen tussen 2de sim of geheugen uitbreiden...
Maar standaard heeft deze al 64 GB

[ Voor 35% gewijzigd door Quadradial op 09-01-2019 11:07 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Galaxy A8. Heb ik nu bijna een jaar - en dat wil (bij mij) wat zeggen. Of ik ben wat ouder/wijzer geworden, kan ook. 4GB werkgeheugen, 32 GB opslag, met uitbreidbaar opslag, 2 aparte simkaartslots, mooi scherm, snelladen, USB-C, waterdicht, inmiddels goed betaalbaar. Maar die specs had je waarschijnlijk zelf al gevonden. Ik vind het een erg prettig werkend toestel. Meer heb je/ik niet nodig.
Maar zo zijn er meer toestellen die aan jouw eisen voldoen. Pak er een in de winkel en maak een keuze.
Pagina: 1