Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stuyt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-11 14:34
Ha mede Tweakers,

Ik ben in een nieuwbouwhuis gaan wonen. Mijn Experiabox bevindt zich op de meterkast op de begane grond, er is een utp kabel zonder connector die loopt tot de wandcontactdoos op de begane grond. Nu wil ik graag mijn interactieve TV hierop aansluiten.

Ik heb een RJ45 connector erop gezet volgens de B norm, werkte niet. Toen volgens de A norm, werkte nog steeds niet. Toen heb ik de wandcontactdoos open geschroefd, dit was wat ik zag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9JaND63.jpg

Dit lijkt mij volgens de A norm aangesloten. Helaas werkt het nog steeds niet met de RJ45 connector aan het andere einde volgens de A norm. Heeft iemand tips?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

- Heb je het spul met een punchdown tool bevestigd? Lijkt zo wel alsof ie geen contact kan maken namelijk.
- Hoe test je eea? Met een kabeltester, of door de boel simpelweg aan te sluiten op je apparatuur? Indien het laatste, probeer het eerste eens, dan kun je dingen uitsluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Wat voor connector heb je er op gezet neem aan dat dit solid kabel is niet elke RJ45 connector kan hier op geknepen worden.
Mischien dat de connector niet goed of geen contact maakt.

• stuyt
The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:57:
- Heb je het spul met een punchdown tool bevestigd? Lijkt zo wel alsof ie geen contact kan maken namelijk.
- Hoe test je eea? Met een kabeltester, of door de boel simpelweg aan te sluiten op je apparatuur? Indien het laatste, probeer het eerste eens, dan kun je dingen uitsluiten.
Het is geïnstalleerd door een bedrijf, ik heb het zelf niet bevestigd.
Firedragon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:57:
Wat voor connector heb je er op gezet neem aan dat dit solid kabel is niet elke RJ45 connector kan hier op geknepen worden.
Mischien dat de connector niet goed of geen contact maakt.
Ik heb er een toolless RJ45 connector opgezet.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:51
@Firedragon of dat het juist andersom is.. en de installateur oid er geen stugge maar flexibele kabel door getrokken heeft, en deze heeft afgemonteerd op het doosje.

@stuyt Heb je ook nog enkele foto's meer van het doosje? even recht van voren etc. kan mogelijk ook nog 1 en ander duidelijker maken.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• stuyt
Annuk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:00:
@Firedragon of dat het juist andersom is.. en de installateur oid er geen stugge maar flexibele kabel door getrokken heeft, en deze heeft afgemonteerd op het doosje.

@stuyt Heb je ook nog enkele foto's meer van het doosje? even recht van voren etc. kan mogelijk ook nog 1 en ander duidelijker maken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ssiVqqk.jpg

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Ligt het aan mij of glimt dat solide blauwe kabeltje teveel om massief koper te zijn. Oftewel, is dit geen CCA kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 08-01-2019 15:16 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:47
Dit is degelijk de A norm bij de B norm is 1 en 2 oranje en 3 en 4 groen.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Verwijderd

Lijkt me correct aangesloten volgens "A", dus ik zou gokken dat het niet daar aan ligt. Je kan met een multimeter de doos zelf doormeten, eventueel met een break-out plug erin. (Plug met stukje kabel en dan gestripte uiteinden voor je multimetervoelers.) Heb je een kabeltester kun je die natuurlijk ook inzetten.

Wat is het voor kabel? Als de categorie hoog genoeg is, mischien nog eens opnieuw termineren met minder ont-twist, want dit is wel veel op de groene en blauwe paren.

Verder nog eens goed kijken naar de andere kant. Fotos?

En oh ja, het kan natuurlijk ook dat het trekken slordig gedaan is, er een enorme kink in zit en dat de kabel het daarom niet doet. Dan is het kabel vervangen. Voor de toekomst, mischien een goed idee om een wcd in de meterkast op te hangen en daar dit kabeltje in af te monteren.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kan je niet bij je werk (ict afdeling) een kabeltester lenen oid .. ? voorbeeld --> https://www.allekabels.nl...lnNsy0oY2DTwaAkF1EALw_wcB

ps gigabit switch en laptop kan ook al indicatie geven .. als de netwerk verbinding 10/100 of gigabit aangeeft weet je ook al de status ;)

Echter ik ga voor de kabel tester :) en op je werk hebben dan ook vast een punchdown tool die je kan lenen.

Tja vanalles

• stuyt
Ik zal eens even een kabeltester gaan halen morgen om verder te kijken. Ik laat de uitkomsten even weten, dank voor de input tot nu toe!

• stuyt
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:14:
Lijkt me correct aangesloten volgens "A", dus ik zou gokken dat het niet daar aan ligt.
Is dit overigens wel zo? Als ik de getallen op de contactdoos vergelijk met hoe de kabels erin zitten klopt het niet. Er staat ook een A op de contactdoos.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Welke norm je ook aanhoudt, hoe ziet de andere kant er uit? De kabel heeft natuurlijk twee kanten, eentje afgemonteerd in de getoonde doos, de andere ?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

stuyt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:27:
[...]

Is dit overigens wel zo? Als ik de getallen op de contactdoos vergelijk met hoe de kabels erin zitten klopt het niet. Er staat ook een A op de contactdoos.
als je op UTP pinout zoekt zie je vaak A en B norm staan + nummers bij de gekleurde aderparen,

Je nummers zijn op de WCD zijn niet op volgorde 1,2,3,6,5,4,7,8 ofzo dat maakt het even verwarrend, maar als je het met de vergelijkt zie je dat het de A norm is .. gebeurt wel vaker met deze "keystone" verbindingen dat het net even wat anders is dan de geknepen stekker :)

Tja vanalles

• stuyt
Update

Vandaag zijn de installateurs langgewenst. De WCD was niet volgens de A noch de B norm geconfigureerd, vandaar dat deze niet werkte. Zij hebben de wcd opnieuw aangesloten en nu werkt het als een zonnetje. Nogmaals dank voor alle suggesties!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
(Niet goed gekeken, al opgelost)

[ Voor 76% gewijzigd door Simba op 10-01-2019 00:35 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
stuyt schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:11:
Update

Vandaag zijn de installateurs langgewenst. De WCD was niet volgens de A noch de B norm geconfigureerd, vandaar dat deze niet werkte. Zij hebben de wcd opnieuw aangesloten en nu werkt het als een zonnetje. Nogmaals dank voor alle suggesties!
Ben ik toch benieuwd hoe de boel nu is aangesloten. De oude manier van aansluiten is toch wel degelijk correct (A). :?

Mooi dat het werkt iig d:)b

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1