Enkele maanden ben ik in het bezit van een BMW E36 Cabrio.
Nu eenmaal gewend en al was ik toch opzoek naar iets meer geluid voor in mijn auto.
Het is wel even te melden dat ik momenteel nog weinig verstand heb van car audio e.d.
Er zit momenteel een Sony Xplod CDX-GT310 autoradio in,
edit:
Zojuist even de speakers opgemeten. (had ik wel eerder kunnen doen..)
13cm voorin
7cm + 4,5cm, in deur
10cm achterin
Ik heb dus niet echt ruimte voor grote speakers.
Waar deze set naar mijn idee vooral in te kort schiet zijn de lage bastonen.
Waar ik momenteel mijn oog op heb zijn de speakers van JBL, dit omdat ik weet dat hun overige producten flink goed geluid kunnen leveren en omdat de autospeakers niet woest duur zijn.
Ook wil ik graag in de achterbank een subwoofer inbouwen. Op deze manier:

Het resultaat wat ik wil behalen hoeft niet helemaal over de top te zijn, het gaat mij erom dat ik qua geluid erop vooruit ga en dus vooral in de wat lagere tonen.
Mijn vraag aan jullie allen is:
Wat is jullie advies in deze situatie? Is een nieuwe autoradio nodig? Of moet ik een versterker toevoegen? En wat denken jullie van JBL speakers?
Alvast dank voor de moeite!
Nu eenmaal gewend en al was ik toch opzoek naar iets meer geluid voor in mijn auto.
Het is wel even te melden dat ik momenteel nog weinig verstand heb van car audio e.d.
Er zit momenteel een Sony Xplod CDX-GT310 autoradio in,
edit:
Zojuist even de speakers opgemeten. (had ik wel eerder kunnen doen..)
13cm voorin
7cm + 4,5cm, in deur
10cm achterin
Ik heb dus niet echt ruimte voor grote speakers.
Waar deze set naar mijn idee vooral in te kort schiet zijn de lage bastonen.
Waar ik momenteel mijn oog op heb zijn de speakers van JBL, dit omdat ik weet dat hun overige producten flink goed geluid kunnen leveren en omdat de autospeakers niet woest duur zijn.
Ook wil ik graag in de achterbank een subwoofer inbouwen. Op deze manier:

Het resultaat wat ik wil behalen hoeft niet helemaal over de top te zijn, het gaat mij erom dat ik qua geluid erop vooruit ga en dus vooral in de wat lagere tonen.
Mijn vraag aan jullie allen is:
Wat is jullie advies in deze situatie? Is een nieuwe autoradio nodig? Of moet ik een versterker toevoegen? En wat denken jullie van JBL speakers?
Alvast dank voor de moeite!
[ Voor 15% gewijzigd door joe-vlasman op 09-01-2019 13:16 ]