Advies audio-installatie auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-vlasman
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-07-2020
Enkele maanden ben ik in het bezit van een BMW E36 Cabrio.

Nu eenmaal gewend en al was ik toch opzoek naar iets meer geluid voor in mijn auto.

Het is wel even te melden dat ik momenteel nog weinig verstand heb van car audio e.d.

Er zit momenteel een Sony Xplod CDX-GT310 autoradio in,

edit:
Zojuist even de speakers opgemeten. (had ik wel eerder kunnen doen..)
13cm voorin
7cm + 4,5cm, in deur
10cm achterin

Ik heb dus niet echt ruimte voor grote speakers.

Waar deze set naar mijn idee vooral in te kort schiet zijn de lage bastonen.

Waar ik momenteel mijn oog op heb zijn de speakers van JBL, dit omdat ik weet dat hun overige producten flink goed geluid kunnen leveren en omdat de autospeakers niet woest duur zijn.

Ook wil ik graag in de achterbank een subwoofer inbouwen. Op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.e46zone.com/forum/uploads/gallery/gallery/album_852/gallery_20320_852_219349.jpg

Het resultaat wat ik wil behalen hoeft niet helemaal over de top te zijn, het gaat mij erom dat ik qua geluid erop vooruit ga en dus vooral in de wat lagere tonen.

Mijn vraag aan jullie allen is:

Wat is jullie advies in deze situatie? Is een nieuwe autoradio nodig? Of moet ik een versterker toevoegen? En wat denken jullie van JBL speakers?

Alvast dank voor de moeite! d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door joe-vlasman op 09-01-2019 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik zou eerst eens de standaard speakers vervangen door andere. JBL bijv is prima.
Daarbij zou ik ook kijken naar de isolatie in je deuren. Beetje anti-dreunmatten op strategische plaatsen kan heel veel helpen in de bass weergave.

Die sony radio is volgens mij een oud ding. Persoonlijk zou ik die wel vervangen door iets nieuws al is het maar zodat je een telefoon fatsoenlijk kunt aansluiten. Ziet er vaak ook een stuk strakker uit.

Als je even googelt vind je tal van fora en videos over audio upgrades in alle prijsklasses van specifiek deze auto. Daar ga je veel meer aan hebben dan aan dit forum. Want je moet niet het wiel opnieuw gaan uitvinden. van zo'n bekende en veel gebouwde auto is alles al lang uitgezocht wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Past er een subwoofertje onder je stoel?
Z'n actief ding (dus met versterker er in) van 100-150 euro doet al een hoop.

Verder zorg dat je een radio hebt met aardige ingebouwde versterker die ook echt 4x45Watt RMS doet & een subwoofeuitgang heeft. Ben je voor 200-250 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-vlasman
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-07-2020
Dank voor de snelle reacties,

Wat betreft mijn radio, is inderdaad een oud dingetje, wel heeft de radio een subwoofer uitgang en 4x29/50Watt.

zie:
https://www.sony.co.uk/el.../cdx-gt310/specifications

@GoldenSample zou het naar jouw idee niet eens nodig zijn om mijn huidige speakers te vervangen? Dus enkel het toevoegen van een sub.

Een sub onder de stoel zou inderdaad een mogelijkheid zijn, alleen vindt ik het ook gaaf uitzien die sub in de achterbank. Ook gezien je daar toch niet kunt zitten. (leuning)

Ik ga denk stapsgewijs de speakers vervangen, ik het momenteel mijn oog op 2stuks 16cm JBL speakers, dan nagaan wanneer mijn geluid ''voldoende'' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:36
Ik heb geen idee wat de kwaliteit is van de "standaard" BMW speakers uit die tijd. Maar ik kan mijzelf zomaar indenken dat het vervangen van de standaard speakers al voldoening geeft.