Toon posts:

Spelling controle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zekker dat dit hier al eens geweest is, kan het alleen niet meer vinden, vroeg me dus af wat de meningen waren over een 'yahoo mail' achtige spelling controle (ja heb, vooral, ik behoefte aan :) ), waarschijnlijk was het antwoord; zware server belasting, maar dat weet ik dus niet meer, vroeg het me ff af

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik let niet op al die typfouten... kan me er echt niet aan gaan ergeren...
ff vraagje: waarom erger jij je er aan dan? (gewoon nieuwsgierig :) )

en ja, zoiets zal de server wel veel te veel belasten... lijkt me al reden genoeg dat het niet kan. Als je ziet hoeveel posts hier gedaan worden.. en dat dan naast al het andere wat er gedaan moet worden door de server... (search is ook nogal zwaar)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zolang het niet te erge fouten zijn en ik nog snap waar het over gaat irriteer ik me er niet echt aan :)

Spellingchecker lijkt me maar irritant, zit ook in de nieuwe ICQ :(

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel niet voor andere mensen, meer voor mezelf :o
maar zal inderdaat wel weer teveel belasting zijn,..
Ok never mind :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op maandag 23 juli 2001 01:23 schreef Hiro Shima het volgende:
ik bedoel niet voor andere mensen, meer voor mezelf :o
maar zal inderdaat wel weer teveel belasting zijn,..
Ok never mind :)
uh? je wilt dat jouw posts eerst gecheckt worden op fouten?? :?
typ ze in bij word, doe spellingcheck en knip en plak het in het berichtvenster voor reply's hier...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 15:56
Op maandag 23 juli 2001 01:14 schreef Thetallguy het volgende:
Zolang het niet te erge fouten zijn en ik nog snap waar het over gaat irriteer ik me er niet echt aan :)

Spellingchecker lijkt me maar irritant, zit ook in de nieuwe ICQ :(
Moet je ook niet de nieuwe ICQ downen he :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
mwah, ik betrap mezelf nogal eens op typo's. Maar ik kijk het meestal even na, zeker als 't een serieus verhaal is. Ik ergere me overigens meer aan grammatica fouten dan aan taal fouten. Imho is het dan ook goed dat we met z'n allen hebben afgesproken (klinkt toch beter dan "zie faq") dat we er niet op gaan letten en niet anderen gaan corrigeren.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 01:42 schreef zeef het volgende:
Ik ergere me overigens meer aan grammatica fouten dan aan taal fouten.
Uhh... grammaticafouten zijn taalfouten. :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het eigenlijk altijd wel door als ik de spelling verkloot, kan alleen vaak niet zo 1 2 3 bedenken hoe het wel moet en laat het dus maar staan...

• zeef
Op maandag 23 juli 2001 01:47 schreef Onno het volgende:

[..]

Uhh... grammaticafouten zijn taalfouten. :P
taal & stijlfouten ;)
maar je begrijpd wat ik bedoelt.

• Onno
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 02:02 schreef zeef het volgende:
taal & stijlfouten ;)
maar je begrijpd wat ik bedoelt.
Niet echt. Taalfouten is het geheel, spelfouten, grammaticafouten, stijlfouten. Dus wat je zegt komt niet bijster logisch op mij over. :)

</off-topic>

Verwijderd

Topicstarter
blablabla ;)

mijn vorige post miste gewoon drie woorden, hehe, was nog net optijd met edit'en

• zeef
Mjah, je hebt gelijk.

[herformuleermode]
Een paar typo's is imho geen probleem, stijl & grammatica fouten wel.
[/herformuleermode]

Nogmaals, ik wil daar verder geen punt van maken. Ieder tweaker(tje) typt zoals hij/zij gebekt is :P

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Als er een optie komt in je pref's om het aan/uit te schakelen vind ik het best :)

Jij(=topicstarten) mag de woordelijsten maken >:) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 02:50 schreef hdd het volgende:
Als er een optie komt in je pref's om het aan/uit te schakelen vind ik het best :)

Jij(=topicstarten) mag de woordelijsten maken >:) :P
dank je wel heh

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op maandag 23 juli 2001 02:54 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

dank je wel heh
Geen dank, liever geld... :7

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Door de mengelmoes aan talen die gebruikt wordt (vooral nederlands met engelse computer-termen ertussendoor) erger je je waarschijnlijk compleet aan de spellingchecker, terwijl ie je maar zelden voor een foutje zal behoeden.

• Kees
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Toch zal het zijn nut hebben.. helaas zie ik regelmatig mensen die het verschil tussen de ei en ij niet kennen, en ze dus at random gebruiken. Dat leidt vaak tot teksten die er ranzig uitzien...

lijden als ze leiden bedoelen, zij als ze zei bedoelen en vise versa, Daar mag imho wel een checker opkomen ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 09:44 schreef Kees het volgende:
Toch zal het zijn nut hebben.. helaas zie ik regelmatig mensen die het verschil tussen de ei en ij niet kennen, en ze dus at random gebruiken. Dat leidt vaak tot teksten die er ranzig uitzien...
Ja, maar een spellchecker let niet op de context, dus die fouten zullen er niet uitgehaald worden omdat het allemaal correcte woorden zijn. Dat iemand ze verkeerd gebruikt daar zal een spellchecker niets tegen kunnen doen.

Bovendien is het gebruik van de d en de t (en dt) bij veel mensen ook een ramp. Een CPU die draaid en zelfs een systeem dat loopd is wel echt vreselijk :D Dan kunnen ze nog beter dt gebruiken, maar er moet iig een t in zitten omdat het gewoon stam+t is. Doodsimpel. En dan hebben we het nog niet eens over het belabberde gebruik van verledentijdsvormen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
We moeten alleen niet vergeten dat veel van de spelfouten hier op GoT komen door gewoon fout te tikken (ik tik zo vaak een andere letter in dan ik bedoel, meestal corrigeer je dat, maar soms zie je het niet).
Een spelcheck kan zulke dingen idd vaak afvangen, maar gewoon rustig je eigen post doorlezen ook; maar ja als je het echt niet weet, dan houdt het op...

• zeef
En het vervelende is dat die fouten erin sluipen en er moeilijk uit gaan. Het staat toch wel verrekte stom als je "draaid" in je sollicitatiebrief zet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 10:45 schreef zeef het volgende:
Het staat toch wel verrekte stom als je "draaid" in je sollictaitiebrief zet.
Ja, of als je elk voltooid deelwoord op een 't' laat eindigen. Of alle voltooid deelwoorden op een 'd'. Veel mensen doen dat echt zonder er bij na te denken, en het staat op z'n minst lomp.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1