Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 08:16
In een eerder bericht vroeg ik naar ervaringen met Kerio Connect. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met MDaemon. Onze SBS 2011 server gaat met pensioen. We zijn graag baas over eigen data en dus hebben we een alternatief voor Exchange nodig. De nieuwste versie van Exchange is duidelijk niet meer gericht op het MKB. Mijn oog is gevallen op Kerio Connect en MDaemon. Als tweede heb ik MDaemon aan de tand gevoeld. Doet alles wat we nodig hebben en voelt wat 'volwassener' dan Kerio Connect. Maar hoe houd het zich in de praktijk? We zijn met 15 gebruikers waarvan een paar heel veel e-mail sparen. Iemand die zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Ik heb zelf weinig ervaring met Kerio Connect en MDaemon. We komen ook van SBS2011 af en zijn compleet overgestapt op Zimbra. Nog nooit een moment spijt van gehad. Zelfs de die-hard outlook gebruikers gingen direct overstag. Gemakkelijk te installeren On-Premise of zoals ik lekker op een VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:32
Wij gebruikten mdeamon met ongeveer 25 mailboxen en 4 daarvan gebruikten de mail als CRM.

Het gebruik was Outlook met de mdeamon connector, de ervaringen waren erg slecht tot bedroevend te noemen.

Wij hadden problemen met traagheid, zwarte schermen in Outlook door de connector en verlies van verbindingen.

Ik kan het pakket ook niet aanraden voor grote mailboxen. Nadat wij zijn overgestapt naar exchange waren alle problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prakka schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:37:
Wij gebruikten mdeamon met ongeveer 25 mailboxen en 4 daarvan gebruikten de mail als CRM.

Het gebruik was Outlook met de mdeamon connector, de ervaringen waren erg slecht tot bedroevend te noemen.

Wij hadden problemen met traagheid, zwarte schermen in Outlook door de connector en verlies van verbindingen.

Ik kan het pakket ook niet aanraden voor grote mailboxen. Nadat wij zijn overgestapt naar exchange waren alle problemen verholpen.
Da's natuurlijk ook misbruik van Outlook. En mogelijk de reden waarom de mailboxen zo groot werden. Helaas is het op die manier gebruik maken van Outlook bij een boel mensen erin geslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
Jaren geleden gewerkt met MDeamon, Klein bedrijf met 25 personen. MD heeft een heel transparante mailflow en een heel goede spamfilter. Volgens mij hadden we geen connector maar gewoon pst files.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Simon Weel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:25:
We zijn graag baas over eigen data en dus hebben we een alternatief voor Exchange nodig.
Wat bedoel je precies met baas over eigen data? Ik neem aan dat je niet richting cloud wilt omdat je bepaalde eisen stelt aan de omgang en toegang tot data. Weet in elk geval wel dat Exchange Online aan zeer veel certificeringen voldoet waarmee dat geborgd is.

https://products.office.c...compliance-certifications

Nu zeg ik niet dat je persé naar de cloud moet, maar kijk wel even welke requirements jullie nu hebben of deze nu niet alang zijn afgedekt door bovengenoemde certificeringen. Linksom of rechtsom: een mailomgeving voor 15 users on-premise opbouwen is een zeldzame beslissing tegenwoordig. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1