Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Op dit moment speelt het volgende probleem in de organisatie:
Gebruikers in Citrix kunnen in Excel geen recent files meer zien.

Dit probleem speelt al een aantal maanden op onze Citrix omgeving i.c.m. RES.
Dit probleem doet zich sporadisch voor bij gebruikers.

het probleem doet zich elke keer voor op een andere citrix server, bij verschillende gebruikers.
Bij het opnieuw opstarten van een sessie is het probleem verholpen ook als de gebruiker connectie maakt met dezelfde citrix server....
na het herstarten van de citrix server is het probleem ook verholpen.

Wij zitten zelf aan iets met RES te denken maar misschien kent iemand dit probleem al.

Ik hoor graag jullie ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:44
Speelt dit alleen bij Excel of bijvoorbeeld ook voor Word?

Worden alle Personal Settings wel netjes weg geschreven naar de opgegeven locatie?
En wat geeft je log aan in RES bij de gebruiker als het probleem speelt?

Meestal als zo iets voorkomt zit het probleem in het wegschrijven/ophalen van de UserPref bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Het probleem zit hem eigenlijk in de registry waar die meuk word opgeslagen bij het in/uit loggen
Als een gebruiker niet netjes uitlogt maar de sessie disconnect, tja dan is de registry key niet opgeslagen

o en dat dit zoals @MGB-hero opgeslagen word in een userpreff bestand dat heeft te makken met de configuratie van je Ivanti (res)

kortom opzoeken wat de registry key(s) zijn van de recent files worden deze in userpref bestanden opgeslagen (zelf testen) dan is het probleem bij de gebruiker .. (laat hun maar reproduceren terwijl helpdesk meekijkt .. als het probleem opgelost is heb je bewijs .. anders een melding in Ivanti diagnostics oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MGB-hero Speelt alleen bij Excel, personal settings worden netjes weggeschreven en in de log staan geen "specifieke" foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vso dat het kan gebeuren bij het niet netjes uitloggen kan ik begrijpen, maar dit gebeurd ook wanneer sessies netjes worden afgesloten.

Ik ga jou idee met de registry key(s) uitproberen.
alleen lijkt het mij sterk dat het probleem bij de gebruiker ligt, aangezien de recent files van bv een word wel beschikbaar zijn als die van Excel er niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:28:
@vso dat het kan gebeuren bij het niet netjes uitloggen kan ik begrijpen, maar dit gebeurd ook wanneer sessies netjes worden afgesloten.

Ik ga jou idee met de registry key(s) uitproberen.
alleen lijkt het mij sterk dat het probleem bij de gebruiker ligt, aangezien de recent files van bv een word wel beschikbaar zijn als die van Excel er niet zijn.
de registry key geeft alleen maar weer waar je specifiek op moet zoeken .. zo kan je ook in Ivanti bekijken of dit wel bewaard word j/n

Of het wel/niet user related is helaas gewoon niet vast te stellen, maar als er meerdere meldingen zijn is het natuurlijk wel logisch dat het niet alleen maar user errors zijn.

Tja vanalles

Pagina: 1