Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02:21
Hallo medetweakers,

Coolblue leverde een Galaxy S7, prachtig ding maar vond het wat minder dat de telefoon in het Pools stond ingesteld, standaard. De bijgeleverde handleiding/quickstart was iets wat op Italiaans leek. Het blijkt dat Pools en Siciliaans twee voorgeinstalleerde talen zijn en niet verwijderd kunnen worden. Ook na overschakeling van taal naar Engels bleef de E-reader app in het pools staan.

Is dit normaal? En los van het E-reader verhaal, is dit problematisch, bijvoorbeeld met zendmasten of wat dan ook? Ik lees geen e-boeken en de telefoon is verder nu in het engels en heb er in de praktijk dus geen last meer van.

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-02 12:29
Polen gebruikt de zelfde bands als NL dus kwa zendmasten krijg je er iig geen moeite mee.

Ik geloof dat alle EU modellen hetzelfde zijn (kwa hardware)

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 02:21
Perfect, dankjewel Intelligo.

Navraag bij CB of dit vaker gebeurde leidde tot uitleg hoe ik in het menu de taal van mijn toestel kon veranderen. Een handig antwoord ;-)

Prijs van een Poolse S7 in polen is omgerekend 260 euro:
https://www.mobile57.com/pl/phones/samsung-galaxy-s7-4172

Dat is 60 euro goedkoper dan bij Coolblue, maar ik weet niet zeker of ik invoerrechten oid over het hoofd zie.

Znorkus wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:11 (40%)

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 22:00
Ik vermoed dat de S7 voor de Nederlandse markt niet meer geproduceerd wordt.

Heb net bij Belsimpel gecheckt en ze leveren geen S7 meet icm een tele2 abonnement, Tele2 verplicht winkels om alleen Nederlandse toestellen te leveren, dit in verband met VoLTE.

Andere shops hebben misschien nog extra voorraad of leveren refurbished versies.

Maar om echt te checken wat voor toestel je hebt, moet je naar de telefoon app gaan en bellen naar *#1234# en geef wat voor code in de csc regel komt.

Als je toestel niet een Nederlandse firmware bevat, enige verschil die je gaat zien is dat VoLTE en VoWiFi niet gaan werken, ik weet niet wat je provider is, dus kan ook niet zeggen als dat van belang voor je is of niet.

Edit: nog over de prijs, já natuurlijk zou z'n ding in Polen goedkoper zijn, maar ja, bij coolblue heb je wel een prima service en alsnog de 30 dagen retour termijn

Luinwethion wijzigde deze reactie 08-01-2019 23:31 (10%)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:30
in de EU heb je trouwens geen invoerrechten of BTW, zolang het maar van een ander EU land komt.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02 13:05
Katmi schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:42:
in de EU heb je trouwens geen invoerrechten of BTW, zolang het maar van een ander EU land komt.
Nou... Niet zo zeer de EU, maar alle Schengenlanden: Wikipedia: Verdragen van Schengen

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Joen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:00:
[...]

Nou... Niet zo zeer de EU, maar alle Schengenlanden: Wikipedia: Verdragen van Schengen
Met Schengen heeft het niets te maken. Je linkt zegt het al: vrije verkeer van personen. Een Galaxy S7 kan praten maar is nog geen persoon.

Je moet onderscheid maken tussen BTW en invoerrechten.

Bij levering vanuit een andere EU-lidstaat betaalt de winkelier de BTW in de lidstaat van de consument (sinds 2016). Voorheen droeg de winkelier de BTW af in zijn eigen lidstaat (zesde richtlijn, 1977). BTW betaal je wel bij de invoer van goederen van buiten de EU (indien de waarde meer dan €22 bedraagt).

Invoerrechten heb je binnen de EU niet vanwege het vrije verkeer van goederen (sinds 1992; daarvoor had je al lokale regelingen als de Benelux-overeenkomst). Bij invoer van buiten de EU betaal je vaak wel invoerrechten, al zijn er uitzonderingen als Turkije, Andorra, Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland.

GlowMouse wijzigde deze reactie 09-01-2019 00:20 (4%)

jij ook?

• Tervueren
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 20-02 09:55
Heb hier ook een pooltje (als ik t me goed herinner van belsimpel)
Gewoon bij opstarten op nl gezet.
Nergens problemen mee, niet met de overgang naar oreo en ook niet met de beveiligings updates.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan er altijd nog een NL stock rom op zetten met odin.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True