Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaat testen met variabele internetsnelheid en latency

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 09:24
Mijn vraag:

Is het mogelijk om een apparaat ( meer info kan ik niet geven ) op verschillende netwerksnelheden en latency's te testen? Het gaat mij dus eigenlijk om een soort van VPN / Proxy tussen een switch en het apparaat zelf. Ik ken een Linux commado om netwerksnelheid op het apparaat zelf te limiteren, maar daar heb ik geen interesse in, het moet de lijn zijn die "traag" is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Nieuwe hardware, nog niet beschikbaar in het veld, dus meer info is niet mogelijk.
Draait op Linux.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al veel op Google gezocht, maar ik kom helaas erg veel web development tegen.
Ook heb ik een TP-Link en Linksys router geprobeerd, maar die doen alleen snelheidslimieten. Terwijl ik ook graag latency wil toepassen.

Ik hoor graag of iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt heeft. :)

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Beste antwoord (via dehardstyler op 08-01-2019 11:21)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens hier:
https://wiki.linuxfoundation.org/networking/netem
netem provides Network Emulation functionality for testing protocols by emulating the properties of wide area networks. The current version emulates variable delay, loss, duplication and re-ordering.
Oftewel een Linux-bak tussen de DUT en de rest van het netwerk hangen en netem gebruiken om bandbreedte en latency te tweaken naar de waardes die je wilt testen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens hier:
https://wiki.linuxfoundation.org/networking/netem
netem provides Network Emulation functionality for testing protocols by emulating the properties of wide area networks. The current version emulates variable delay, loss, duplication and re-ordering.
Oftewel een Linux-bak tussen de DUT en de rest van het netwerk hangen en netem gebruiken om bandbreedte en latency te tweaken naar de waardes die je wilt testen.

Oslik blyat! Oslik!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 09:24
Ja, dat ziet er goed uit. Thanks!