Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomFace
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Beste Tweakers,

Afgelopen weekend heb ik een Harman Kardon citation aangeschaft om te gebruiken als home speaker voor mijn apple TV. Echter loopt het beeld, welke via HDMI aangesloten is, ongeveer een halve seconde achter op het geluid dat via de home speaker afgespeeld wordt. Dit is erg storend wanneer je wat probeert te kijken.
Het is dus het beeld wat achter loopt op de home speaker. De homespeaker is via bluetooth geconnect.

Op de apple forums vond ik al wat mensen die een soortgelijk probleem hadden. Deze konden zij oplossen door de settings tussen dolby en stereo kwaliteit te kiezen in combinatie met een 16bit audio. Dit heb ik al geprobeerd maar helaas levert dit voor mij geen goed resultaat.

Heeft iemand een tip of idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is een probleem dat inherent is aan bluetooth. Hoe groter de afstand tussen de apparaten hoe groter de vertraging. Ook interferentie op dezelfde frequentieband heeft invloed.

Voor vertragingsgevoelige toepassingen als video is een reguliere speakerset allicht beter. Zo'n home speaker is vooral voor muziek bedoeld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomFace
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
@nelizmastr Als het geluid zou achter lopen op het beeld zou ik het inderdaad snappen. Echter is het geluid ongeveer een halve seconde sneller dan het beeld.

De harman kardon citation is overigens ook bedoeld als home cinema set naast home speaker. Voor deze speaker had ik een kleine jbl go via bluetooth op de apple tv en dat werkte naadloos...