Windows tool voor settings van (Samsung) monitor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:07
Op mijn werk werken mijn collega's met een video-signaal en een computer.
Op dit moment wordt dit op verschillende monitors afgeleverd die inmiddels zijn afgeschreven.
Ik heb nu een test-opstelling gemaakt met de Samsung S34E790C monitor. Dit is een 34", 3440x1440 breedbeeld monitor met 2 HDMI ingangen en picture-in-picture om video en pc naast elkaar te tonen.
Dat gaat prima voor het beeld, maar ik heb nog een vraag over het geluid.
De collega's willen een hoofdtelefoon aansluiten op de monitor, en via het menu van de monitor kun je wisselen tussen het geluid van de beide HDMI aansluitingen (het video-signaal of het computer geluid).
Dit gaat echter flink omslachtig via zo'n navigatie-pookje aan de achterkant.
Mijn vraag: is er een tooltje waarmee je via Windows software de settings van de monitor kunt bedienen? Mijn ideaal is dat ik in het Windows 10 startmenu 2 tegels toevoeg en door hierop te klikken kan de gebruiker kiezen tussen "luister naar video" en "luister naar pc".
Dit is nog maar een test-opstelling, de definitieve opstelling zou ook een monitor van LG, HP etc. kunnen zijn. Windows 10 (64-bits) is wel een vaststaand gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit kon altijd wel bij LG ultrawides. Die hebben de OSD software op de website staan. Of Samsung die ook heeft moet je op hun website nagaan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:07
Alleen de "Easy Settings Box". Daarmee kun je zo'n groot scherm opdelen in virtuele schermen. Maar niet het complete OSD mee bedienen. Ik ga 'ns kijken bij de LG software, thanks!