Goedendag,
Ik heb de volgende opstelling staan voor het bekijken van films:

De volgende producten worden in deze opstelling gebruikt:
Ik ben er recentelijk achtergekomen dat veel blu-rays als hoofd-audioformaat DTS hanteren. Ik ben erachter gekomen (helaas na de retourneerperiode) dat de sony HT-RT 3 geen DTS ondersteunt. Hierdoor ben ik geforceerd om films in 2.1 PCM te bekijken, in plaats van surround sound
. Ik heb mijzelf de afgelopen paar dagen suf gezocht naar oplosssingen, zoals bijvoorbeeld een DTS-to-DOLBY decoder, maar ik kon tot nu toe niks vinden dat dit probleem (eenvoudig en goedkoop) zou kunnen oplossen...
Nou is mijn vraag aan jullie als volgt: als de optical-cable tussen de televisie en het audiosysteem verplaats wordt naar tussen het audiosysteem en de blu-ray speler, wordt het DTS signaal dan verandert naar PCM 5.1 of iets dergelijks zodat ik weer surrounds sound krijg? zoals dit:

Alvast bedankt voor de energie die u hier in stopt.
AmazingBigsmoke
Ik heb de volgende opstelling staan voor het bekijken van films:

De volgende producten worden in deze opstelling gebruikt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony KD-55XE9305 Zwart / TELEVISIE | € 1.395,- | € 1.395,- |
1 | Sony HT-RT3 / AUDIO | € 179,- | € 179,- |
1 | Sony UBP-X800 / BLU-RAY SPELER | € 201,29 | € 201,29 |
Ik ben er recentelijk achtergekomen dat veel blu-rays als hoofd-audioformaat DTS hanteren. Ik ben erachter gekomen (helaas na de retourneerperiode) dat de sony HT-RT 3 geen DTS ondersteunt. Hierdoor ben ik geforceerd om films in 2.1 PCM te bekijken, in plaats van surround sound
Nou is mijn vraag aan jullie als volgt: als de optical-cable tussen de televisie en het audiosysteem verplaats wordt naar tussen het audiosysteem en de blu-ray speler, wordt het DTS signaal dan verandert naar PCM 5.1 of iets dergelijks zodat ik weer surrounds sound krijg? zoals dit:

Alvast bedankt voor de energie die u hier in stopt.
AmazingBigsmoke
Have you been spooked?