Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmazingBigsmoke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-08 08:40
Goedendag,

Ik heb de volgende opstelling staan voor het bekijken van films:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MlOtC9u.png

De volgende producten worden in deze opstelling gebruikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony KD-55XE9305 Zwart / TELEVISIE€ 1.395,-€ 1.395,-
1Sony HT-RT3 / AUDIO€ 179,-€ 179,-
1Sony UBP-X800 / BLU-RAY SPELER€ 201,29€ 201,29

Ik ben er recentelijk achtergekomen dat veel blu-rays als hoofd-audioformaat DTS hanteren. Ik ben erachter gekomen (helaas na de retourneerperiode) dat de sony HT-RT 3 geen DTS ondersteunt. Hierdoor ben ik geforceerd om films in 2.1 PCM te bekijken, in plaats van surround sound :'( . Ik heb mijzelf de afgelopen paar dagen suf gezocht naar oplosssingen, zoals bijvoorbeeld een DTS-to-DOLBY decoder, maar ik kon tot nu toe niks vinden dat dit probleem (eenvoudig en goedkoop) zou kunnen oplossen...

Nou is mijn vraag aan jullie als volgt: als de optical-cable tussen de televisie en het audiosysteem verplaats wordt naar tussen het audiosysteem en de blu-ray speler, wordt het DTS signaal dan verandert naar PCM 5.1 of iets dergelijks zodat ik weer surrounds sound krijg? zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNx6qBx.png

Alvast bedankt voor de energie die u hier in stopt.

AmazingBigsmoke

Have you been spooked?

Beste antwoord (via AmazingBigsmoke op 08-01-2019 14:23)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

AmazingBigsmoke schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:56:
Nou is mijn vraag aan jullie als volgt: als de optical-cable tussen de televisie en het audiosysteem verplaats wordt naar tussen het audiosysteem en de blu-ray speler, wordt het DTS signaal dan verandert naar PCM 5.1 of iets dergelijks zodat ik weer surrounds sound krijg?
Met HDMI zou dat werken aangezien een beetje Blu-rayspeler wel de instelling heeft om audio bitstream of als LPCM uit te voeren. Dat is theorie, want de Sony accepteert geen 5.1 of 7.1 LPCM over HDMI. Optisch heeft niet de bandbreedte om 5.1 LPCM te kunnen vervoeren, surround over optisch kan alleen met een track als DTS en DD. Tel dat op bij het punt dat de Home Cinema geen HDMI in heeft waardoor de conclusie is dat het niet gaat werken. Je bent extreem beperkt doordat de Home Cinema niet de juiste ingangen heeft en geen DTS ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-01-2019 09:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

AmazingBigsmoke schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:56:
Nou is mijn vraag aan jullie als volgt: als de optical-cable tussen de televisie en het audiosysteem verplaats wordt naar tussen het audiosysteem en de blu-ray speler, wordt het DTS signaal dan verandert naar PCM 5.1 of iets dergelijks zodat ik weer surrounds sound krijg?
Met HDMI zou dat werken aangezien een beetje Blu-rayspeler wel de instelling heeft om audio bitstream of als LPCM uit te voeren. Dat is theorie, want de Sony accepteert geen 5.1 of 7.1 LPCM over HDMI. Optisch heeft niet de bandbreedte om 5.1 LPCM te kunnen vervoeren, surround over optisch kan alleen met een track als DTS en DD. Tel dat op bij het punt dat de Home Cinema geen HDMI in heeft waardoor de conclusie is dat het niet gaat werken. Je bent extreem beperkt doordat de Home Cinema niet de juiste ingangen heeft en geen DTS ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-01-2019 09:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.