Netwerk en andere issues na Win 10 install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 18:00
Dag allen,

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe pc in elkaar gezet:

MSI 450B Gamimg plus moederbord
Ryzen 2600 processor
16 GB Crosair Vengeance 3000mhz DDR 4
MSI 1070Ti
XFX 550w Pro
Samsung 840 120gb SSD - voor Windows 10 enterprise
Samsung 840 250gb SSD - voor games
WD 2Tb HDD

Nadat alles netjes aangesloten en ingeplugd was heb ik Windows als clean install (eerst SSD geformateerd) op de kleine SSD gezet.

Daarna Windows geüpdate (1809), Bios geüpdate en alle drivers van de MSI moederbord qua chipsets etc erop laten zetten door de meegeleverde dvd.

Vervolgens Chrome erop gezet en nu begint het vreemde. Wanneer ik de pc opstart zegt mijn netwerk adapter: kan geen automatische proxy instellingen instellen.

Maar open ik IE is er niks aan de hand en kan ik gewoon internetten. Echter op Chrome zegt Chrome:Err_Connection_Timed_out.

Dan verdwijnt het uitroep teken onder in de netwerk adapter, maar als ik probleem oplossen doe dan geeft hij nog steeds dezelfde foutmelding.

Ik kan daar en tegen wel gewoon gamen. Zo af en toe een kleine lag, dus heb ik task manager ernaast draaien. De grafiek van het netwerk verbruik ziet eruit als een extreme berg etappe in de tour de France... vliegt van piek naar piek. Stel ik ga op mijn 2e scherm tijdens het gamen nu.nl openen dan crasht de game ook.

Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen.. Ik heb de netwerk adapter verwijderd, de drivers door Windows laten installeren, in de cmd ipconfig van alles verwijderd en gerenewd.. iemand een idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik neem aan dat je geen proxy gebruikt. Zet “Automatically detect settings” eens uit binnen IE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:44

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je geeft aan dat je Windows 10 Enterprise gebruikt. Vanwaar die keuze? Betreft dit misschien een illegale kopie die een virus bevat? Wanneer het een illegale kopie is zou ik gewoon een licentie kopen als ik jou was, hoeft niet veel te kosten.

Wanneer je licentie reeds legaal is, kijk eens of je de driver van je netwrerkkaart eens kan reinstallen.
Dit zou absoluut niet moeten na een clean installatie.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Dankje Johan, goed punt. Ik zal er eens naar kijken! Betekent dit wederom een clean install met een format van C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:09
Scan je computer eens met TDSS Killer, gmer, Hitman Pro en Emsisoft Emergency Kit. Je bent mogelijk besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Shiver87 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:26:
Dankje Johan, goed punt. Ik zal er eens naar kijken! Betekent dit wederom een clean install met een format van C?
Een clean install waarmee? Is die Enterprise legaal? Zo nee, dan zou ik daar dus geen clean install mee doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:42
Klinkt als een illegale versie van windows/office. Mijn ervaring is dat je daar bijna niet vanaf komt zonder herinstallatie. Weet je meteen waarom je een licentie gewoon moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Jullie hadden gelijk! Dank! Ik heb een nieuwe Windows gekocht en deze draait als een zonnetje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Shiver87 schreef op Thursday 10 January 2019 @ 08:52:
Jullie hadden gelijk! Dank! Ik heb een nieuwe Windows gekocht en deze draait als een zonnetje :)
Weer een reden om inderdaad ver weg te blijven van illegale Windows versies :+
Pagina: 1