Nieuwe WIFI kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hielke309
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo allemaal.

Ik heb mij pc al een tijdje.
I7 2600
Corsair h60 koeler
MSI Z77A-G45 mobo
16gb hyperx ram
Gigabyte gtx 1060 6gb
Coolermaster mwe 550 gold psu
Fractal meshify c case

Nu heb ik nog nooit snel internet gehad op zolder.(ik slaap op zolder)

Eerst had ik een usb wifi adapter tp link archer 2 tu deze was niet snel.

Toen ben ik over gegaan op powerline maar sinds kort is deze heel traag en geeft 400+ ping, al van alles geprobeerd maar niks werkt om dit te fixen.

Nu wil ik graag een wifi kaart kopen maar weet nog niet welke. (Of iemand moet weten hoe ik de powerline kan maken)

Ik game vooral op mijn pc ook cs:go. Dus ik wil een lage ping.

Mijn budget is 100 euro.

(Kabel is geen optie mag niet van mijn ouders)

Alvast bedankt

Alle reacties

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Eerst maar eens het wifi signaal versterken of een netwerkkabel aanleggen is nog beter.

• Hielke309
We hebben een goede router.
Die van Ziggo.
Maar kabel is echt geen optie helaas.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat als die router ergens in de meterkast is gepropt, en jij zit op zolder, dat het dan erg lastig gaat worden om een fatsoenlijk signaal te krijgen. Je zou een repeater kunnen plaatsen op een plek waar je nog voldoende bereik hebt. Je moet dan niet vreemd opkijken als je nog steeds met een hoge ping zit dan.
Maar als een kabel echt geen optie is, dan blijft het een beetje behelpen, afhankelijk van hoe lekker je WiFi bereik is op zolder.

• Hielke309
Onze router staat achter de tv

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Check even of er een firmware update is voor je powerline adapter. Dat heeft bij mij laatst de boel flink stabieler gemaakt.

• Hielke309
Ik ga het proberen maar het is wel een wat oudere versie

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Hielke309 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:49:
We hebben een goede router.
Die van Ziggo.
Hier gaat het al mis :p
Het standaard wifimodem van ziggo is meestal niet erg goed.
Een repeater op bijvoorbeeld de eerste verdieping of bij het trapgat in de buurt kan al een hoop helpen, of een accesspoint op de eerste verdieping als je daar eventueel wel een kabel heen kan trekken.

Mocht je de antenne(s) van je tp-link netwerkkaart kunnen vervangen dan kan je ook een antenne aanschaffen met een langere kabel zodat je deze dichter bij het trapgat kan plaatsen.

• Hielke309
Dit was een usb adapter.
Maar die heb ik niet meer.
Maar dat van de antenne is wel slim.
Maar dan heb ik wel een kaart nodig.
Welke zou jij dan adviseren?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

heb je al eens het signaal met een ander apparaat zoals een laptop of tablet getest vanaf waar je computer staat?

Je vraagt om een goede kaart, maar de vraag is of dat iets gaat oplossen als het signaal daar boven al gewoon te zwak is. je gaat 2 verdiepingen hoger en dat is gewoon niet ideaal.

Prima kaart:
pricewatch: TP-Link Archer T9E

Of je het er mee gaat oplossen is dus de vraag. Je kunt deze antenne's dan in ieder geval vervangen voor een met een verlengkabel zodat je die beter zou kunnen plaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hann1BaL op 08-01-2019 10:01 ]

• Hielke309
Mijn laptop had er niet zo veel last van

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je gaat weinig verbetering zien met je gaming als je op WiFi blijft of met Powerline aanrommelt. Enige echte oplossing is een netwerkkabel trekken.

Om er zeker van te zijn dat dat goed werkt kan je het beste gewoon een lange netwerkkabel kopen en gewoon even door het huis (over de trap enz.) leggen. Als je dan merkt dat de performance 1000x beter is kan je uitzoeken hoe je hem het beste kan leggen. Bijv. via bestaande doorvoor gaten of een centrale koker.
Pagina: 1