Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Games crashen na ±10 minuten speeltijd, niks lijkt te helpen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11 10:23
Sinds vorige week ondervind ik het probleem dat een aantal games crashen na een bepaalde speeltijd (vasthangen, zichzelf afsluiten en we zitten weer op het bureaublad, zonder enige melding).

Games die tot nu toe gecrasht zijn na ±10min spelen:
- Battlefield 4 (origin)
- Rainbow Six Siege (uplay)
- COD Black Ops 4 (battle.net)

Games die tot nu toe niet gecrasht zijn in ongeveer 30min aan een stuk spelen, wat ik zelf vreemd vind:
- Battlefield 1 (origin)
- Counterstrike Global Offensive (steam)
- Witcher 3 (steam) zojuist even een half uurtje in de open wereld gestaan, had geen zin meer om te gamen..

Morgen wil ik nog wat meer games testen. Ik blijf het vreemd vinden dat hij het bij sommige games gewoon wel doet. Ik dacht eerst dat het alleen grafisch intensere games betrof, maar blijkbaar niet..
Misschien ook Battlefield 1 wat langer testen en kijken of hij dan alsnog crasht..

Wat heb ik zelf al gedaan:
- Ik heb Windows gisteren compleet overnieuw geïnstalleerd via een USB stick, alle drives zijn geformatteerd, dus echt helemaal vers van de pers. Ik dacht dat dit zou helpen. Bleek dus dat de problemen zich alsnog voor doen.
- Alles was, en is nu na de nieuwe installatie ook weer, helemaal up to date (nvidia drivers, windows updates, etc)
- Ik las dat soms de PSU problemen kan geven, dus ik heb er een andere PSU aan gehangen. Bleek ook niks te helpen.
- HWMonitor geeft geen uitzonderlijk hoge temperaturen of percentages voor de GPU
- het programma Focus (van Happydroid) kan alleen maar zien dat de focus op de verkenner gelegd wordt, maar ik denk dat dit gewoon het bureaublad is. Kan ik dus niks mee.
- Bij BF4 kreeg ik eerst een DirectX error na het crashen, toen las ik ergens dat ik de Microsoft Visual C++ Redistributable Package eens kon proberen te downloaden, en sindsdien krijg ik de DirectX error niet meer te zien, maar blijft de game echt helemaal vasthangen en sluit zichzelf ook niet meer af.

Ook heb ik al een paar keer gehad dat de BIOS tevoorschijn komt bij het opstarten, terwijl ik er niet om gevraagd heb. Ik kan daar ook geen gekke dingen in zien.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben echt ten einde raad.

Mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 328,50€ 328,50
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Meshify C€ 83,50€ 83,50
1be quiet! Dark Rock 3€ 64,90€ 64,90
1Crucial CT2K8G4DFS8213€ 169,99€ 169,99
1Corsair RM650x€ 94,90€ 94,90
1Crucial BX200 240GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 174,90€ 174,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,69

Alle reacties

• Alexknl
+ BFV crasht niet na 1 uur speeltijd
+ CSGO crasht niet na 1 uur speeltijd

GPU stress test voor 30 minuten op max settings, geeft geen opmerkelijke gegevens, max 76 graden.

Blijf het vreemd vinden dat dit tot nu toe alleen bij 3 games zich voordoet..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik zou het eerder bij de GPU / CPU zoeken heb je daar onderhoud (ooit) op gepleegd :? of een firmware/bios aanpassing (die je even vergeten bent) ..

En de strestest will ook niet alles zeggen, dat is bv meer bedoeld voor warmte (gok) .. i am no expert here.
Benchmark je CPU/GPU eens .. als hij daar wel crasht kan je wellicht tijdens test x waar hij crasht welke tests hij doet .. dan kan je inzoomen ..

Een crash is dat hij iets verwacht te kunnen doen en dat faalt (time out enzo)

ps ik gok op een "reballing issue" maar dat is gewoon schot hagel in het donker zonder te weten of ik uberhaupt de juiste richting in zit.

Tja vanalles

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je de laatste BIOS?
Je kunt ook de SMART even uitlezen en memtest laten draaien. Kijken of het geheugen en HDD en SSD in orde zijn.

Ik denk als bovenstaande goed is dat het een driver issue is. Probeer anders eens een andere versie videodrivers.

Als het mogelijk is kun je ook testen met een andere videokaart, dan kun je al heel wat dingen uitsluiten.

Tweakers Discord

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 09:47
Misschien 24/48 uur een memtest laten uitvoeren om te zien als daar misschien fouten naar boven komen.

• Alexknl
vso schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:26:
Ik zou het eerder bij de GPU / CPU zoeken heb je daar onderhoud (ooit) op gepleegd :? of een firmware/bios aanpassing (die je even vergeten bent) ..

En de strestest will ook niet alles zeggen, dat is bv meer bedoeld voor warmte (gok) .. i am no expert here.
Benchmark je CPU/GPU eens .. als hij daar wel crasht kan je wellicht tijdens test x waar hij crasht welke tests hij doet .. dan kan je inzoomen ..

Een crash is dat hij iets verwacht te kunnen doen en dat faalt (time out enzo)

ps ik gok op een "reballing issue" maar dat is gewoon schot hagel in het donker zonder te weten of ik uberhaupt de juiste richting in zit.
Onderhoud? Ik houd de GPU goed stofvrij, is ook pas een dik jaar oud. CPU koeling heb ik een keer vervangen, koelpasta dus ook, temperaturen zijn gewoon prima.

CPU ga ik inderdaad ook eens benchmarken.
tweakduke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:37:
Heb je de laatste BIOS?
Je kunt ook de SMART even uitlezen en memtest laten draaien. Kijken of het geheugen en HDD en SSD in orde zijn.

Ik denk als bovenstaande goed is dat het een driver issue is. Probeer anders eens een andere versie videodrivers.

Als het mogelijk is kun je ook testen met een andere videokaart, dan kun je al heel wat dingen uitsluiten.
BIOS wordt geupdate via MSI Live Update 6. Nu versie A.90.
SMART is in orde.
Memtest ga ik nu draaien.

Ik heb Windows overnieuw geïnstalleerd en de drivers van de kaart dus ook, maar ik kan inderdaad eens een oude proberen nog.
badboynova schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:37:
Misschien 24/48 uur een memtest laten uitvoeren om te zien als daar misschien fouten naar boven komen.
Ga ik nu doen.

Blijf het toch raar vinden dat de meeste games het wel gewoon blijven doen... Nja eerst even memtest draaien nu.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

met onderhoud bedoelde ik de breedste zin, aangezien je het open geschroeft hebt .. heb je stof gezogen/geblaast (met perslucht) je kan ook onbedoeld kortsluiting veroorzaak hebben. of net een tikje waardoor soldeer die al niet goed was definitief slecht contact --> hitte zet uit dus contact slechter.

Dus draai bv een GPU benchmark, (als hij koud is) en doe dat wanneer hij "heet' is . als die bewuste games op hoge settings draaien en na 10 min gamen crashen .. zou je ook bv een (tafel) ventilator op stand 3 kunnen proberen of dan meer dan 10 (11 minuten bv) haalt ..

Niet te moeilijk denken houd het simpel ..anders zit je dagen te puzzelen maar raak je nog niet verder..

ik had al niet windows/drivers opnieuw geinstalleerd .. tenzij er duidelijke aanwijzigen zijn .. en die lees ik niet uit je verhaal.

Tja vanalles

• Alexknl
Nog getest:

- CPU en (wederom) GPU stresstest met PowerMAX, alles in orde

- Oudere displaydriver geïnstalleerd, probleem blijft zich voordoen bij BF4 en RainbowSix

- sfc /scannow commando (2x uitgevoerd met herstart ertussen, kwam ik nog ergens tegen) > geen errors

- Memtest na 3 uur geen errors
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6nkTqFv/IMG-3586.jpg

Begin te denken, wat zouden BF4 en RainbowSixSiege gemeen hebben dat hij (vooralsnog) alleen bij deze games freezed en afsluit? Lastig..
vso schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:57:
ik had al niet windows/drivers opnieuw geinstalleerd .. tenzij er duidelijke aanwijzigen zijn .. en die lees ik niet uit je verhaal.
Was ik sowieso van plan, even een frisse start want had best veel kleine programma's erop staan die ik niet meer gebruikte en veel documenten hier en daar rondslingeren etc. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Alexknl op 10-01-2019 12:44 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:42:
Nog getest:
Begin te denken, wat zouden BF4 en RainbowSixSiege gemeen hebben dat hij (vooralsnog) alleen bij deze games freezed en afsluit? Lastig..

Was ik sowieso van plan, even een frisse start want had best veel kleine programma's erop staan die ik niet meer gebruikte en veel documenten hier en daar rondslingeren etc. ;)
Wat doen de GPU benchmarks ?

Tja vanalles

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het lijkt mij toch een GPU gerelateerd probleem.
Heb je met oudere drivers (na goed verwijderen van de huidige drivers) de games gespeeld? Gezien het gamespecifiek lijkt te zijn kan het daar aan liggen.
Dit heb je al gedaan. Ik zie niet staan dat je ook daadwerkelijk de drivers eerst verwijderd hebt van je systeem.

Heb je toevallig de mogelijkheid (bijv via vriend) om een andere videokaart te testen in je systeem?

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 10-01-2019 13:09 ]

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11 13:01
ik heb dezelfde soort crashes gehad in Rocket league en We happy few en No mans sky. en dan vooral afsluiten naar desktop zonder enige melding en vastlopen.
en bij mij was toen de overclock van de gpu niet stabiel(genoeg) geen problemen met benchmarks en alle andere spellen werkten prima behalve deze 3.

als je geen overclock op je GPU hebt misschien stroomtoevoer? beide aansluitingen van de GPU op een losse rail van je voeing zetten i.p.v het het gesplitste kabeltje gebruiken. PCI aansluiting schoonmaken ect.
hoe dan ook het lijkt mij inderdaad bij je GPU weg te komen.

Steam: Evert

• Alexknl
Hann1BaL schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
Het lijkt mij toch een GPU gerelateerd probleem.
Heb je met oudere drivers (na goed verwijderen van de huidige drivers) de games gespeeld? Gezien het gamespecifiek lijkt te zijn kan het daar aan liggen.
Dit heb je al gedaan. Ik zie niet staan dat je ook daadwerkelijk de drivers eerst verwijderd hebt van je systeem.

Heb je toevallig de mogelijkheid (bijv via vriend) om een andere videokaart te testen in je systeem?
Ik heb ze inderdaad niet op de correcte manier verwijderd. Dit ga ik straks als ik thuis ben eens doen.
Helaas heb ik geen mogelijkheid om een andere GPU te testen van iemand.
Evert134 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:13:
ik heb dezelfde soort crashes gehad in Rocket league en We happy few en No mans sky. en dan vooral afsluiten naar desktop zonder enige melding en vastlopen.
en bij mij was toen de overclock van de gpu niet stabiel(genoeg) geen problemen met benchmarks en alle andere spellen werkten prima behalve deze 3.

als je geen overclock op je GPU hebt misschien stroomtoevoer? beide aansluitingen van de GPU op een losse rail van je voeing zetten i.p.v het het gesplitste kabeltje gebruiken. PCI aansluiting schoonmaken ect.
hoe dan ook het lijkt mij inderdaad bij je GPU weg te komen.
Ik heb mijn GPU niet overclocked, alles is standaard. Stroomtoevoer kan ik ook nog proberen. Lijkt me gek omdat het een dik jaar goed is gegaan, en heb eergisteren dus een andere PSU eraan gehangen, en daar kwam hetzelfde probleem weer naar voren.
Als de oudere videodrivers ook niet werken (na goed deïnstalleren), zal ik eens twee PCI kabels aan de GPU hangen.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 23:35
Hoe lang werkte alles voordat dit allemaal begon?
Wat heb je mogelijk aan de PC (hardware/software) verander voor dat het begon ( denk aan max een paar dagen tijd, voor het incident )

• Alexknl
Erazher schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:02:
Hoe lang werkte alles voordat dit allemaal begon?
Wat heb je mogelijk aan de PC (hardware/software) verander voor dat het begon ( denk aan max een paar dagen tijd, voor het incident )
Dik een jaar, met alles up to date houden that is. Daar dacht ik ook al aan maar kan me alleen herinneren dat ik een Norton licentie verlengt heb en ik RainbowSixSiege geïnstalleerd heb, maar dat laatste was al op oudejaarsdag. Norton heb ik al geprobeerd te disablen voor het gamen. En ja nadat ik Windows overnieuw geiïnstalleerd had, heb ik sowieso al een stuk minder van dit soort programma's terug geïnstalleerd.
BF4 heb ik gewoon al een hele tijd niet meer gespeeld, dus daar heb ik het probleem ook niet echt gemerkt, juist omdat de andere games het gewoon wel goed doen.
Hardware was ook totaal niks aan veranderd.

De meest recente Nvidia driver is trouwens al van 12 december jl, en op oudjaarsdag heb ik nog gewoon een hele tijd RainbowSixSiege kunnen spelen zonder problemen.. Maar ik ga het hoe dan ook toch nog even proberen met een oudere driver.

Vind dit zo jammer, voorheen kon ik altijd heel snel een probleem verhelpen door erover te googlen of zelf te kijken in bepaalde logs, maar dit is echt een mysterie. Dat het alleen bij die paar games zich voordoet vind ik nog het meest wazige.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 23:35
Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Dik een jaar, met alles up to date houden that is. Daar dacht ik ook al aan maar kan me alleen herinneren dat ik een Norton licentie verlengt heb en ik RainbowSixSiege geïnstalleerd heb, maar dat laatste was al op oudejaarsdag. Norton heb ik al geprobeerd te disablen voor het gamen. En ja nadat ik Windows overnieuw geiïnstalleerd had, heb ik sowieso al een stuk minder van dit soort programma's terug geïnstalleerd.
BF4 heb ik gewoon al een hele tijd niet meer gespeeld, dus daar heb ik het probleem ook niet echt gemerkt, juist omdat de andere games het gewoon wel goed doen.
Hardware was ook totaal niks aan veranderd.

De meest recente Nvidia driver is trouwens al van 12 december jl, en op oudjaarsdag heb ik nog gewoon een hele tijd RainbowSixSiege kunnen spelen zonder problemen.. Maar ik ga het hoe dan ook toch nog even proberen met een oudere driver.

Vind dit zo jammer, voorheen kon ik altijd heel snel een probleem verhelpen door erover te googlen of zelf te kijken in bepaalde logs, maar dit is echt een mysterie. Dat het alleen bij die paar games zich voordoet vind ik nog het meest wazige.
Begrijpelijk dat het frusteerd, heb soortgelijk probleem met Overwatch op het moment en ben de opties aan doornemen.
Als goed is zit je nog in de garantie periode.

Ken je iemand ( Die je goed vertrouwd ) met een andere videokaart dat je daar mee kan testen? Ff de videokaart omruilen voor een dag of 2. Als je geen problemen ervaart, wordt het probleem veroorzaakt door de videokaart.

Software matig heb je meeste dingen al geprobeert, hardware test met omruil voor andere componenten is altijd wel moeilijk.

• Alexknl
Nieuwe resultaten:

- Oude drivers op de goede manier deïnstalleren en oude driver terug installeren, probleem blijft zich voordoen.

- Nieuwe driver nogmaals vers installeren, probleem blijft zich voordoen.

- GPU aansluiten met 2 losse PCI kabels, probleem blijft zich voordoen.
Erazher schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Begrijpelijk dat het frusteerd, heb soortgelijk probleem met Overwatch op het moment en ben de opties aan doornemen.
Als goed is zit je nog in de garantie periode.

Ken je iemand ( Die je goed vertrouwd ) met een andere videokaart dat je daar mee kan testen? Ff de videokaart omruilen voor een dag of 2. Als je geen problemen ervaart, wordt het probleem veroorzaakt door de videokaart.

Software matig heb je meeste dingen al geprobeert, hardware test met omruil voor andere componenten is altijd wel moeilijk.
Het is toch bijzonder vreemd dat ik de GPU gemakkelijk een uur flink kan stresstesten met hoge settings en dat ik hem zo hard hoor blazen wat ik nog nooit gehoord heb, en de nieuwste games probleemloos kan spelen, maar bij een paar 'oudere' games houd hij het nog geen 10 minuten vol. Dat kan toch niet :? Werkelijk waar..
Was het maar zo simpel als een drivertje :|
Nee ik ken helaas niemand in mijn omgeving met een gaming pc. Zitten allemaal op PS4..

Mijn noodoplossing is de GPU opsturen onder garantie. Maarja, wat ga ik zeggen. En is het dan opgelost? Misschien is hij helemaal niet kapot.. Lastig lastig.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:59:

Het is toch bijzonder vreemd dat ik de GPU gemakkelijk een uur flink kan stresstesten met hoge settings en dat ik hem zo hard hoor blazen wat ik nog nooit gehoord heb, en de nieuwste games probleemloos kan spelen, maar bij een paar 'oudere' games houd hij het nog geen 10 minuten vol. Dat kan toch niet :? Werkelijk waar..
Kan prima, is zelfs een logische reden voor. Een moderne videokaart zoals de GTX 1080 Ti werkt met een dynamische GPU frequentie die afhankelijk is van het verbruik van de videokaart en de temperatuur van de GPU. Hoe hoger de temperatuur hoe lager de frequentie en ook hoe hoger het verbruik hoe lager de frequentie. In het geval van een serieuze belasting op de videokaart, zoals een game of benchmark dus.

Speel je dus een relatief lichte game dan is dit minder zwaar voor de videokaart. Hierdoor is de temperatuur en het verbruik dus lager en kan de GPU frequentie hoger zonder over een bepaald verbruik of bepaalde temperatuur te gaan. Terwijl bij een hele zware game dus een hoger verbruik en dus temperatuur zal geven en daarom een lagere klokfrequentie.

Je ziet zulke problemen dan ook wel vaker, nVidia videokaarten die te hoog boosten en niet stabiel kunnen draaien in lichtere games. Voor testen als het idd de videokaart is kun je de TDP beperken zodat die minder ver boost of de spanning van de GPU verhogen om te zien of die dan wel stabiel draait.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Alexknl
Dank voor de info @-The_Mask-. Wat je op het laatste zegt gaat mijn basiskennis iets te boven, sorry.

Vanavond het volgende gemerkt:

- BF4 heb ik gewoon een dik uur gespeeld, ik denk wel 1,5 uur, zonder freeze/crash. Toen gestopt omdat ik geen zin meer had. Hoe is dit mogelijk 8)7

- Black Ops 4 nog eens opgestart. PATS! Volgens mij was ik nog geen 2-3 minuten aan het spelen, HUPPA naar het bureaublad met de snelheid van het licht, alsof ik alt+f4 gedaan had.

Morgen nog maar eens met BF4 proberen en wellicht RainbowSix nog maar een keer :X

[ Voor 6% gewijzigd door Alexknl op 10-01-2019 22:48 ]

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik kan het niet zo snel zien maar heeft je moederbord een intergrated GPU? Zo ja, verwijder dan eens je videokaart en sluit je monitor alleen aan op je moederbord. Start een van de spellen eens op en probeer (met lagere settings) te spelen. Als het spel dan nog steeds crashed weet je dat het niet aan je GPU ligt. Als het spel niet crashed weet je dat het wel aan je GPU ligt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Alexknl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:47:
Dank voor de info @-The_Mask-. Wat je op het laatste zegt gaat mijn basiskennis iets te boven, sorry.
Is vrij simpel, installeer bijvoorbeeld MSI Afterburner en daar kun je de power limiet iets verlagen, bijvoorbeeld naar 90%. Daarmee zorg je er voor dat de videokaart maar maximaal 90% mag verbruiken van zijn standaard TDP en dus minder ver zal boosten. De klokfrequentie van de GPU zal dus minder hoog gaan en zo kun je zien of een te hoge GPU frequentie de instabiliteit veroorzaakt.

Of je verhoogt de spanning (core voltage in Afterburner). Daarmee zal de videokaart ook minder ver boosten doordat de hogere spanning zorgt voor een hoger verbruik en hogere temperatuur en een hogere spanning kan daarnaast ook ook zorgen voor extra stabiliteit als de spanning te laag is bij een bepaalde klokfrequentie.
Nilltris schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:57:
Ik kan het niet zo snel zien maar heeft je moederbord een intergrated GPU? Zo ja, verwijder dan eens je videokaart en sluit je monitor alleen aan op je moederbord. Start een van de spellen eens op en probeer (met lagere settings) te spelen. Als het spel dan nog steeds crashed weet je dat het niet aan je GPU ligt. Als het spel niet crashed weet je dat het wel aan je GPU ligt.
In principe kan het dan ook nog de CPU zijn (PCI Express controller bijvoorbeeld), moederbord (dat zit immers nog tussen de PCI Express controller in de CPU en het PCI Express slot) of voeding (een zeer onstabiele voeding die de videokaart laat crashen).

AMD Nieuwsdiscussie

• Alexknl
Waar ik gisteren onverwacht een dik uur BF4 en een dik uur RainbowSix heb kunnen spelen, crashed vandaag BF4 weer na 10 minuten.

Eventlogger zegt het volgende op de tijd van de crash:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sHM7knZ/waarschuwingbf4.jpg

Toch iets met de displaydriver dan?

• Alexknl
-The_Mask- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:15:
Heb je de dingen die ik aangaf al geprobeerd?
Daar ben ik nu ingame mee aan het testen inderdaad. Thanks. Ik laat wat weten als ik meer weet.
Ik sta gewoon stil in de BF4 Test Range haha, daar is hij zojuist ook gecrast. Lekker makkelijk. Even proberen met de verschillende settings die jij noemt.

[ Voor 16% gewijzigd door Alexknl op 13-01-2019 13:36 ]

• Alexknl
@-The_Mask- Dank voor jouw input;
Ik heb de afgelopen uren zitten testen. Ik heb via MSI Afterburner de power limit naar 90% gezet, en ik heb sindsdien, de afgelopen uren, geen problemen meer gehad. Zowel bij het spelen van BF4, als ook Black Ops 4 draait nu opeens zonder enkele problemen. Vooral Black Ops 4 deed het voorheen maar max 5 minuten, maar zojuist een klein uurtje kunnen spelen zonder problemen.

Ik had mijn pc trouwens een keer overnieuw opgestart en weer BF4 geprobeerd, en toen crashte hij weer na een kleine 30minuten. Achteraf zag ik dus dat de power limiet in Afterburner weer op 100% stond. Eenmaal terug naar 90% ging het weer prima. BF4 draait nu al 1u 30m zonder problemen.

Maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort toch? Aangezien het een dik jaar op deze manier wel goed is gegaan. Wat kunnen we hieruit concluderen?

Tevens vind ik het nog vreemd dat de BIOS af en toe tevoorschijn komt bij het opstarten, terwijl ik daar niet om gevraagd heb..

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat is niet zoals het hoort idd. Ik zou even een week goed testen, dan weet je het vrij zeker. Kun je dan beslissen wat je doet. RMA of (nog) niet. Een optie is bijvoorbeeld om met een RMA te wachten totdat de huidige nergens meer te krijgen is zodat je een nieuwe generatie krijgt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Alexknl
-The_Mask- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:19:
Nee dat is niet zoals het hoort idd. Ik zou even een week goed testen, dan weet je het vrij zeker. Kun je dan beslissen wat je doet. RMA of (nog) niet. Een optie is bijvoorbeeld om met een RMA te wachten totdat de huidige nergens meer te krijgen is zodat je een nieuwe generatie krijgt.
Dus denk je dat het nu vrijwel zeker een falende GPU is? Zou top zijn, want dan kan ik nog gebruik maken van de garantie. Eerst even een periode goed blijven testen inderdaad, dat ben ik met je eens. Ga ik ook zeker doen.

En wat zou dan een goede RMA reden zijn in dit geval? GPU kan de normale 100% power limit niet meer aan?

• -The_Mask-
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:33:
[...]

Dus denk je dat het nu vrijwel zeker een falende GPU is?
Daar lijkt het heel erg op iig.
En wat zou dan een goede RMA reden zijn in dit geval? GPU kan de normale 100% power limit niet meer aan?
Gewoon simpel houden, videokaart is onstabiel in sommige games.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1