Bij het opstarten krijg ik het volgende bericht in ubuntu 18

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 07:42
Mijn vraag
... Het bericht; vereiste afmeting past niet binnen de virtuele ruimte, zie ik bij het opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Geforce GT 640

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...Google, forum tweakers.

Ik kan ook nog een foto nemen, maar verder snap ik het ook niet. Ik verwachtte eigenlijk dat niemand dit snapt, maar ik probeer het toch maar.

Beste antwoord (via BJC2008 op 07-02-2019 05:10)

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58
Volgens deze link luidt de foutmelding ih Engels als volgt "Could not apply the stored configuration for monitors". Als je daarop googelt vind je al een pak meer hits, voor sommigen verdween het probleem door monitors.xml te verwijderen. Bijvoorbeeld in $HOME/.config/ of /var/lib/gdm3/.config/.

Al ben je wel erg karig met info en is het niet onwaarschijnlijk dat de oorzaak vh probleem elders ligt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Hoi @BJC2008 & welkom @ GoT.

Je bericht laat helaas te wensen over qua context wanneer je deze melding krijgt. Een foto nemen zou een hoop schelen evenals begeleidend schrijven in welke fase hoe je dit bericht ziet.

Hopelijk tot snel (en dan tuurt de rest van GoT even mee met ideeen van wat er aan de hand zou kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Hallo, hier is de deelbare link naar het screenshot; deelbare link

Die begint net na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
oK, er ontstaan alleen maar meer vragen, dus daar komen ze:

- Heb je scherm grootte aan zitten passen?
- Heb je nvidia drivers geinstalleerd / aan proberen te passen?
- Kan je daarna wel gewoon verder werken (want; hoe heb je de screenshot gemaakt?)
- Wat is exact het probleem buiten deze melding om?

Melding kan zijn omdat Xorg config niet helemaal correct is OF de nvidia eigen config daar overheen. Kan overal en nergens vandaan komen, maar komt meestal pas NA wijzigingen van een gebruiker. Kans dat dit standaard out-of-the-box voorkomt is vrij klein

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:58
Volgens deze link luidt de foutmelding ih Engels als volgt "Could not apply the stored configuration for monitors". Als je daarop googelt vind je al een pak meer hits, voor sommigen verdween het probleem door monitors.xml te verwijderen. Bijvoorbeeld in $HOME/.config/ of /var/lib/gdm3/.config/.

Al ben je wel erg karig met info en is het niet onwaarschijnlijk dat de oorzaak vh probleem elders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Tjonge jonge, wat een reacties, ik zal er eens over nadenken iets te gaan doen, misschien verdwijnt het ook wel na een update. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Je houding is niet erg positief...

Logion geeft in principe al het juiste antwoord. Blijkbaar is er iets veranderd aan je monitorconfiguratie waardoor de displaymanager de content niet meer fatsoenlijk kan weergeven. Vermoedelijk is het verwijderen van de monitors.xml voldoende. Zo niet; kijk hier eens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Het kan misschien negatief klinken, maar ben gewoon nog verbaasd van zoveel reacties, normaal los ik het eigenlijk zelf wel op. Ik zal het zeker gaan proberen. Bedankt er voor.
Pagina: 1