Ik ben mij aan het oriënteren op een upgrade van huidige pc. Ik wil mijn harde schijven, kast en voeding meenemen.
Het nieuwe systeem is gebaseerd op de BBG van november en januari. Vanuit prijs/kwaliteit perspectief lijkt mij een Ryzen 5 2600 de beste keuze. Dan andere grote keuze is de videokaart. Ik denk dat met de RX580 8G momenteel de beste keuze is op mijn prijspunt. De goedkoopste leverbare GTX 1060 6G is €30 duurder terwijl prestaties vergelijkbaar zijn.
Ik wacht even af of er nog schokkende onthullingen worden gedaan door de AMD of Nvidia tijdens de CES deze week maar ik verwacht weinig impact.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Factorio, Natural selection 2, Elite Dangerous en No man's sky. Met name de laatste is niet speelbaar op mijn huidige systeem.
Verder huis tuin en keuken gebruik. Ik hoop dat sommige dingen wat vlotter gaan aanvoelen en dat ik makkelijker veel dingen tegelijk open kan hebben zonder dat het traag wordt of crasht. Browsen met veel tabs en/of video afspelen en/of games tegelijk wil niet lekker meer met mijn huidige systeem. Ik krijg wel eens meldingen over gebrek aan geheugen met mijn huidige 6Gb of crashende tabs.
Huidig systeem:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen (en niet genoemde no-name kast) gaan mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€600. Belangrijk is prijs kwaliteit verhouding. Mocht het met wat meer (of minder) nou significant beter of goedkoper worden is dat prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het onderstaande systeem samengesteld aan de hand van de desktop BBG van november en januari. Volgens mij kom ik hiermee op een goede prijs kwaliteit verhouding terecht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren.
Ga je overklokken?
Misschien, als het gaat gebeuren zal er waarschijnlijk een betere processor koeler geplaatst (moeten) worden.
Wat verwacht je van ons?
Het nieuwe systeem is gebaseerd op de BBG van november en januari. Vanuit prijs/kwaliteit perspectief lijkt mij een Ryzen 5 2600 de beste keuze. Dan andere grote keuze is de videokaart. Ik denk dat met de RX580 8G momenteel de beste keuze is op mijn prijspunt. De goedkoopste leverbare GTX 1060 6G is €30 duurder terwijl prestaties vergelijkbaar zijn.
Ik wacht even af of er nog schokkende onthullingen worden gedaan door de AMD of Nvidia tijdens de CES deze week maar ik verwacht weinig impact.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Factorio, Natural selection 2, Elite Dangerous en No man's sky. Met name de laatste is niet speelbaar op mijn huidige systeem.
Verder huis tuin en keuken gebruik. Ik hoop dat sommige dingen wat vlotter gaan aanvoelen en dat ik makkelijker veel dingen tegelijk open kan hebben zonder dat het traag wordt of crasht. Browsen met veel tabs en/of video afspelen en/of games tegelijk wil niet lekker meer met mijn huidige systeem. Ik krijg wel eens meldingen over gebrek aan geheugen met mijn huidige 6Gb of crashende tabs.
Huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX HD5850 1GB DDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 209,- | € 209,- |
| 2 | Lenovo ThinkVision L220x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | 6 Gb Geheugen | -- | -- |
| 1 | DVD brander SATA | -- | -- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 104,69 | € 104,69 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,69 | |
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen (en niet genoemde no-name kast) gaan mee.
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 209,- | € 209,- |
| 2 | Lenovo ThinkVision L220x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | DVD brander SATA | -- | -- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 104,69 | € 104,69 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 313,69 | |
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€600. Belangrijk is prijs kwaliteit verhouding. Mocht het met wat meer (of minder) nou significant beter of goedkoper worden is dat prima.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het onderstaande systeem samengesteld aan de hand van de desktop BBG van november en januari. Volgens mij kom ik hiermee op een goede prijs kwaliteit verhouding terecht.
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 161,50 | € 161,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC | € 233,55 | € 233,55 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 102,- | € 102,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 582,- | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren.
Ga je overklokken?
Misschien, als het gaat gebeuren zal er waarschijnlijk een betere processor koeler geplaatst (moeten) worden.
Wat verwacht je van ons?
- Wat denken jullie van dit upgrade plan?
- Wat kan er beter aan dit systeem?
- Wat kan er goedkoper aan dit systeem?
- Welk geheugen kan ik beter nemen, beide werden namelijk genoemd in de BBGs echter is de Team Group Vulcan iets duurder.
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB of pricewatch: Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01