Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CentOS] IPTV met XS4all

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• macron0
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo,

Ik weet dat deze reactie wat laat is en eigenlijk ook niet over KPN IPTV gaat maar over die van XS4all maar ik zag igmp proxy voorbij komen en daar leek men hier wat van te weten.

Ik gebruik een linux servertje (centos7 met igmp proxy) als router/firewall achter de fritzbox en 2 netgear switches met igmp snooping daar weer achter.

Dit werkt zo waar ook prima. Echter het lijkt er op dat soms de broadcast ip's veranderen. De zender stopt dan na 3 seconden en je moet een er weer schakelen. Ik heb zelfs nu het idee dat sommige zenders op andere ip's zitten ie history channel en bbc stoppen na 3 seconden de rest werkt prima.
Normaal check ik dan de message logs op de linux server wanneer dit gebeurd en zie dan igmp regels over unknown source ip (sorry ik heb de log niet bij de hand dus ik weet de exacte regels niet voorhanden). Zet ik dit ip /subnet vervolgens in de igmpproxy.conf er bij (altnet) dan werkt het weer.

mijn igmpproxy.conf:

quickleave
phyint eth1 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 213.75.119.0/24
altnet 213.75.167.0/24
altnet 217.166.226.0/24
altnet 217.166.224.0/24
phyint eth0 downstream ratelimit 0 threshold 1
phyint lo disabled

Is er ergens een plek waar je kan opvragen welke ip's xs4all nu allemaal gebruikt? Zodat ik dagelijk kan checken of mijn igmpproxy.conf nog klopt? Mischien net zoals je een domein kan resolven. Of misschien een pagina bij XS4all?

Nu is het afwachten tot het stopt met werken en dan de logt af zoeken.

Beste antwoord (via macron0 op 08-01-2019 08:57)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Heb je méér dan 1 STB? Dan moet je sowieso geen quickleave gebruiken.
Is er ergens een plek waar je kan opvragen welke ip's xs4all nu allemaal gebruikt? Zodat ik dagelijk kan checken of mijn igmpproxy.conf nog klopt? Mischien net zoals je een domein kan resolven. Of misschien een pagina bij XS4all?
Er is geen enkele reden om zo zuinig te masken. Je mist sowieso wat: Thralas in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

217.166.0.0/16,213.75.160.0/19 werkt hier uitstekend.
Ja, gewoon bredere upstreams definiëren. Het is geen firewall, en als je multicastverkeer tegenkomt aan de XS4ALL kant dat niet naar je LAN moet dan is er iets heel vreemds aan de hand.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58
Heb je méér dan 1 STB? Dan moet je sowieso geen quickleave gebruiken.
Er is geen enkele reden om zo zuinig te masken. Je mist sowieso wat: Thralas in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

217.166.0.0/16,213.75.160.0/19 werkt hier uitstekend.
Ja, gewoon bredere upstreams definiëren. Het is geen firewall, en als je multicastverkeer tegenkomt aan de XS4ALL kant dat niet naar je LAN moet dan is er iets heel vreemds aan de hand.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@macron0 ik heb je bericht afgesplitst. Jouw vraag / bericht gaat namelijk over een andere provider en andere hardware en daarnaast is het niet gewenst om topics te kapen en te kicken.

• macron0
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
@Thralas Die quickleave haal ik er uit. en die ip ranges zijn een heel stuk groter die ga ik proberen! Bedankt!

@rens-br Bedankt voor het splitsen. Excuus voor het kapen. Ik ben al een tijdje aan het vogelen en deze (oude) thread was de eerste na lang zoeken die heel dicht bij mijn set up kwam. KPN en XS4all is bijna het zelfde en het ging over igmp proxy dus ik dacht als ik het daar vraag zitten daar de mensen die er meer van weten.

Ik zal dat de volgende keer anders doen.