hoi1234 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:57:
[...]
De L440 of X240 is een prima laptop. Zet er wel een extra SSD in. 250GB is voldoende. Vind het trouwens wel een shady bedrijf. Vaak betaal je meer voor een refurbished laptop met dergelijke specificaties. Ook Office professional Plus voor 50 euro kan niet. Zo ver ik weet, is dat nog geen eens een officepakket voor consumenten. Zal dus grijze import zijn. Ik zou geen zaken willen doen met een dergelijk bedrijf.
200 euro is echt te weinig voor een redelijke laptop. Refurbished kun je proberen, al hoor ik daar de laatste tijd slechte verhalen over en ook daar geldt, voor 200 euro krijg je weinig. Als je geluk hebt een 1ste generatie i3.
Ik zag dat mijn bedrijf hier genoemd werd, wat leuk!

Fijn dat je mijn prijzen laag vindt, maar met het "shady" gedeelte ben ik het niet helemaal eens.
Ik importeer inderdaad veel van de laptops die ik verkoop. Alle laptops worden echter volledig nagekeken, voorzien van een US-international toetsenbord en geleverd met BTW-factuur. Ook kunnen klanten de laptop volledig naar wens aan laten passen en worden deze doorgaans, met aanpassingen en al, binnen 48 uur geleverd.
Alle laptops komen met een jaar garantie. Dat is garantie rechtstreeks bij HV Computers, zonder gezeur. Wat betreft de kwaliteit van de garantie verwijs ik je graag naar de reviews. Ik handel eventuele RMA's vrijwel altijd binnen een paar dagen af, wat resulteert in erg tevreden klanten:
TrustPilot: alleen maar 5 sterren
Google: alleen maar 5 sterren
Facebook: helaas 1x 4 sterren, gelukkig nog 18x 5 sterren
Pricewatch: wederom 12 maal 5 sterren
Bij mij krijg je gelukkig wel wat meer dan een eerste generatie i3 voor die 200 euro.

Ik kan
voor dat geld een 4e generatie i5 leveren met daarbij een nVidia GeForce GT720M videokaartje. Ook is het scherm dan geen 1366x768, zoals veel laptops in deze klasse, maar een 14,1" HD+ paneel met 1600x900 pixels. De garantie op deze laptop is wederom 1 jaar en de prijs is inclusief BTW.
Een SSD is inderdaad een grote verbetering. Die kan geselecteerd worden op de site en wordt dan voor levering ingebouwd en voorzien van Windows 10 Pro. De laptop wordt dus startklaar geleverd.
Dus, ik zie bij mezelf geen "slechte verhalen" en ook geen reden om de boel als "shady" te bestempelen

Flavius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:09:
Hier een Thinkpad L440 (volgens het plaatje is het trouwens een X240 en gezien het een 12" scherm is betwijfel ik dan ook dat het een L440 is, maar dus gewoon een X240 - dat is overigens ook een goede laptop!) van een medetweaker voor maar 150 euro! Fatsoenlijke SSD erin, Linux Mint erop en gaan...:)
FYI:Deze laptop heeft een Brits (UK) toetsenbord, geen US international.
[
Voor 9% gewijzigd door
hjkv op 08-01-2019 23:53
]