Laptop voor mijn moeder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 19:00
Goedendag,

Mijn moeder heeft gevraagd aan mij of ik een laptop voor haar kon zoeken gezien die van haar kapot is gegaan. Ik heb totaal geen zicht meer op wat minimaal nodig is tegenwoordig en vooral met haar budget vind ik dit erg lastig. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, internetbankieren, surfen, YouTube/Netflix

Wat is je budget?
€200,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Alleen thuis gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
14inch of groter.

Beste antwoord (via FlaaMindO op 09-01-2019 13:50)

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 22:07
hoi1234 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:57:
[...]

De L440 of X240 is een prima laptop. Zet er wel een extra SSD in. 250GB is voldoende. Vind het trouwens wel een shady bedrijf. Vaak betaal je meer voor een refurbished laptop met dergelijke specificaties. Ook Office professional Plus voor 50 euro kan niet. Zo ver ik weet, is dat nog geen eens een officepakket voor consumenten. Zal dus grijze import zijn. Ik zou geen zaken willen doen met een dergelijk bedrijf.

200 euro is echt te weinig voor een redelijke laptop. Refurbished kun je proberen, al hoor ik daar de laatste tijd slechte verhalen over en ook daar geldt, voor 200 euro krijg je weinig. Als je geluk hebt een 1ste generatie i3.
Ik zag dat mijn bedrijf hier genoemd werd, wat leuk! :)
Fijn dat je mijn prijzen laag vindt, maar met het "shady" gedeelte ben ik het niet helemaal eens.

Ik importeer inderdaad veel van de laptops die ik verkoop. Alle laptops worden echter volledig nagekeken, voorzien van een US-international toetsenbord en geleverd met BTW-factuur. Ook kunnen klanten de laptop volledig naar wens aan laten passen en worden deze doorgaans, met aanpassingen en al, binnen 48 uur geleverd.

Alle laptops komen met een jaar garantie. Dat is garantie rechtstreeks bij HV Computers, zonder gezeur. Wat betreft de kwaliteit van de garantie verwijs ik je graag naar de reviews. Ik handel eventuele RMA's vrijwel altijd binnen een paar dagen af, wat resulteert in erg tevreden klanten:

TrustPilot: alleen maar 5 sterren
Google: alleen maar 5 sterren
Facebook: helaas 1x 4 sterren, gelukkig nog 18x 5 sterren
Pricewatch: wederom 12 maal 5 sterren

Bij mij krijg je gelukkig wel wat meer dan een eerste generatie i3 voor die 200 euro. :9
Ik kan voor dat geld een 4e generatie i5 leveren met daarbij een nVidia GeForce GT720M videokaartje. Ook is het scherm dan geen 1366x768, zoals veel laptops in deze klasse, maar een 14,1" HD+ paneel met 1600x900 pixels. De garantie op deze laptop is wederom 1 jaar en de prijs is inclusief BTW.

Een SSD is inderdaad een grote verbetering. Die kan geselecteerd worden op de site en wordt dan voor levering ingebouwd en voorzien van Windows 10 Pro. De laptop wordt dus startklaar geleverd.

Dus, ik zie bij mezelf geen "slechte verhalen" en ook geen reden om de boel als "shady" te bestempelen :+
Flavius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:09:
Hier een Thinkpad L440 (volgens het plaatje is het trouwens een X240 en gezien het een 12" scherm is betwijfel ik dan ook dat het een L440 is, maar dus gewoon een X240 - dat is overigens ook een goede laptop!) van een medetweaker voor maar 150 euro! Fatsoenlijke SSD erin, Linux Mint erop en gaan...:)
FYI:Deze laptop heeft een Brits (UK) toetsenbord, geen US international.

[ Voor 9% gewijzigd door hjkv op 08-01-2019 23:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 14:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Enige optie die je hebt is iets gebruikt kopen, iets fatsoenlijks en nieuw ga je niet vinden voor €200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 18:06
Ik zou voor dat bedrag eens kijken voor een Thinkpad (beste met een SSD erin). Zijn goede laptops. Mogelijk zet je er Linux Mint op. Dat heb ik bij familie van mij ook gedaan voor zelfde soort taken en het bevalt ze uitstekend. Naar mijn idee geeft dat een veel betere ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

200 euro.... welke modellen kwam je tegen die wel okay leken voor dat budget

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
Al eens naar chromebooks gekeken

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
Dank voor het meedenken
Het gaat een refurb worden van https://www.hvcomputers.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Het enige 'fatsoenlijke' wat je voor die prijs gaat krijgen is een Chromebook.
Voor die prijs moet je niet gaan prutsen met een Windows laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tifo007
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-06 18:02
FlaaMindO schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:28:
Dank voor het meedenken
En een chromebook is echt geen andere oplossing?

https://www.bol.com/nl/p/...U9wqfukaft4UaAnm0EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Deze is geschikt voor Office, internetbankieren, surfen, YouTube/Netflix

pricewatch: Acer Aspire 1 A114-32-C6U9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
FlaaMindO schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:28:
Dank voor het meedenken
De L440 of X240 is een prima laptop. Zet er wel een extra SSD in. 250GB is voldoende. Vind het trouwens wel een shady bedrijf. Vaak betaal je meer voor een refurbished laptop met dergelijke specificaties. Ook Office professional Plus voor 50 euro kan niet. Zo ver ik weet, is dat nog geen eens een officepakket voor consumenten. Zal dus grijze import zijn. Ik zou geen zaken willen doen met een dergelijk bedrijf.
Chromebooks zijn dan wel weer lekker snel door hun lichtgewicht OS, maar office zal behelpen zijn. (Vind google docs echt een gedrocht en Microsoft Office werkt misschien via de Android app, maar is flink uitgekleed)
Nuccie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:50:
Deze is geschikt voor Office, internetbankieren, surfen, YouTube/Netflix

pricewatch: Acer Aspire 1 A114-32-C6U9
Valt zeer vies tegen hoor. Traag en weinig opslag. De processor is weinig soeps, geen SSD en 64GB geheugen is echt heel weinig na een paar updates als ook office gëinstalleerd is.

200 euro is echt te weinig voor een redelijke laptop. Refurbished kun je proberen, al hoor ik daar de laatste tijd slechte verhalen over en ook daar geldt, voor 200 euro krijg je weinig. Als je geluk hebt een 1ste generatie i3.

[ Voor 48% gewijzigd door hoi1234 op 08-01-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Valt zeer vies tegen hoor. Traag en weinig opslag. De processor is weinig soeps, geen SSD en 64GB geheugen is echt heel weinig na een paar updates als ook office gëinstalleerd is.
Valt reuze mee hoor, als ik zie wat ik nog allemaal doen kan met een oude Brix 2955u:
https://www.cpubenchmark....-Celeron-2955U/3270vs2073

Internetbankieren geen enkel probleem.
YouTube/Netflix HD geen enkel probleem.
Surfen oa. Markplaats, Wehkamp, Bol, etc. geen enkel probleem.
Office briefje typen, Excel bestandje maken geen enkel probleem.

De N4100 is een quad-core met een veel betere GPU dus ik zou niet weten waarom deze laptop die basistaken niet aankan. Er zit geen SSD in dus het opstarten van Windows en de programma's gaat wat langzamer, dat is correct maar met een budget van 200 euro zul je ergens tegen nadelen oplopen.
Windows 10 en Office gaat gemakkelijk in 32GB dus dan blijft er nog 32GB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 18:06
Hier een Thinkpad L440 (volgens het plaatje is het trouwens een X240 en gezien het een 12" scherm is betwijfel ik dan ook dat het een L440 is, maar dus gewoon een X240 - dat is overigens ook een goede laptop!) van een medetweaker voor maar 150 euro! Fatsoenlijke SSD erin, Linux Mint erop en gaan...:)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 22:07
[...]

Fijn dat je mijn prijzen laag vindt, maar met het "shady" gedeelte ben ik het niet helemaal eens.

Ik importeer inderdaad veel van de laptops die ik verkoop. Alle laptops worden echter volledig nagekeken, voorzien van een US-international toetsenbord en geleverd met BTW-factuur. Ook kunnen klanten de laptop volledig naar wens aan laten passen en worden deze doorgaans, met aanpassingen en al, binnen 48 uur geleverd.

Alle laptops komen met een jaar garantie. Dat is garantie rechtstreeks bij HV Computers, zonder gezeur. Wat betreft de kwaliteit van de garantie verwijs ik je graag naar de reviews. Ik handel eventuele RMA's vrijwel altijd binnen een paar dagen af, wat resulteert in erg tevreden klanten:

Bij mij krijg je gelukkig wel wat meer dan een eerste generatie i3 voor die 200 euro. :9
Ik kan voor dat geld een 4e generatie i5 leveren met daarbij een nVidia GeForce GT720M videokaartje. Ook is het scherm dan geen 1366x768, zoals veel laptops in deze klasse, maar een 14,1" HD+ paneel met 1600x900 pixels. De garantie op deze laptop is wederom 1 jaar en de prijs is inclusief BTW.

Een SSD is inderdaad een grote verbetering. Die kan geselecteerd worden op de site en wordt dan voor levering ingebouwd en voorzien van Windows 10 Pro. De laptop wordt dus startklaar geleverd.

Dus, ik zie bij mezelf geen "slechte verhalen" en ook geen reden om de boel als "shady" te bestempelen :+
Flavius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:09:

[ Voor 9% gewijzigd door hjkv op 08-01-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FlaaMindO Wát doet je moeder zoal met de (MS?) Office producten?

Als ze er alleen maar mee mailt middels outlook dan is een simpele iPad waarschijnlijk ook al méér dan voldoende voor haar.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-01-2019 00:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 19:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik zou wel even specifiek navragen of de laptops een standaard US int. Keyboard indeling hebben. Vaak komen die namelijk uit Scandinavië en omstreken.

Edit: spuit11 zie net dat dat punt al benoemd is

[ Voor 15% gewijzigd door -36- op 09-01-2019 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hjkv schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:50:
[...]

[...]

Dan vraag ik me nog steeds af hoe je zo goedkoop aan office komt. Naar mijn weten is dat overigens een licentie voor bedrijven en (personeel en leerlingen van) scholen. Veelal zie je dat dergelijk goedkope licenties grijze import zijn. Zou ik zelf geen gebruik van maken. Maar ik heb dan ook gratis office van school sinds dit jaar. De jaren daarvoor betaalde ik 4 euro per jaar voor een licentie van surfspot. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
wimmel_1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:00:
@FlaaMindO Wát doet je moeder zoal met de (MS?) Office producten?

Als ze er alleen maar mee mailt middels outlook dan is een simpele iPad waarschijnlijk ook al méér dan voldoende voor haar.
Alleen kost een simpele iPad ook al 330 euro. En eigenlijk wil je de 128GB hebben en dan ben je 400 euro kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 09-01-2019 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hoi1234 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:10:

>>knip<<

Alleen kost een simpele iPad ook al 330 euro. En eigenlijk wil je de 128GB hebben en dan ben je 400 euro kwijt.
Waarom zou je moeder 128GB aan lokale opslag nodig hebben als ze alleen maar wat surft / mailt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wimmel_1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:22:
[...]

Waarom zou je moeder 128GB aan lokale opslag nodig hebben als ze alleen maar wat surft / mailt?
Omdat naar verloop van tijd de iPad volloopt. 32GB is dan denk ik net aan de krappe kant. Ik heb zelf echt een hekel aan opschonen. Dan betaal ik liever 100 euro extra, zodat ik me nooit zorgen hoef te maken over opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
[...]
Er bestaan helaas ook mensen die moeten roeien met de middelen die ze hebben. €200,- is wat mijn moeder heeft om te besteden aan een laptop. En dat is ook wat ik probeer te leveren aan haar.

Refurbs zijn inderdaad hit of miss verhalen maar gezien hjkv redelijk wat goede recensies heeft op tweakers vertrouw ik het wel.

De refurbs zijn overgedragen aan mijn moeder zodat zij een keuze kan maken, eventueel met weer een sponsoring van mij.
Chromebook was ook een interessante mogelijkheid, maar mijn moeder durfde dit niet aan.
Pagina: 1