Aanschaf desktop icm workflow met laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 10:50
Om te beginnen, dit topic leek me het meest overeen te komen met m'n vragen, maar mocht dat niet zo zijn hoor ik graag waar deze wel thuis hoort.

Mijn situatie
Ik ben ondernemer en ben ook zelf operationeel binnen m'n bedrijven. Daarom werk ik wekelijks met zware files binnen Photoshop CC (Artwork op hoge resolutie, files van 1.5GB en groter), ook monteer ik geregeld een video met 4K-content in Premiere Pro en ontwerp ik in CAD-software.

Daarnaast ben ik een fanatiek IT'er die ook privé veel tijd doorbrengt achter zijn computer en af en toe een spel speelt (momenteel Battlefield I).

Van '9 tot 5' werk ik op de zaak, en buiten kantoortijden om vanuit thuis. Heel af en toe werk ik op een plek anders dan kantoor/thuis, en moest Photoshop stabiel draaien.

Kortom, ik had een krachtig mobiel systeem nodig. Daarom heb ik nu een BTO notebook met i7-6820HK, 32GB ram, GTX 980m, 512GB m2 SSD en 4k resolutie scherm (15").

Op kantoor sluit ik deze aan op een 4k 27" monitor (en gebruik mn laptop als 2e), en thuis klap ik m'n laptop dicht en sluit ik twee 24" monitoren aan (1080p).

Aanleiding
Iedere 2 a 3 jaar begint de hardware merkbaar te verouderen en ben ik toe aan een nieuw systeem. Notebooks zijn slecht te upgraden. Dit kost me daarom iedere keer ongeveer 2500 euro (inc btw) voor een nieuw systeem en daarnaast sleep ik een aardig bakbeest mee, welke redelijk wat lawaai maakt en een slechte accu heeft.

Ideale situatie
Een krachtige PC thuis welke makkelijk te upgraden is, en een mobielere notebook voor o.a. op het werk waarbij zo veel mogelijk gesynchroniseerd en 'gelijk' is. Hierbij moet de notebook wel krachtig genoeg zijn voor af en toe Photoshop/monteerwerk/spelletje.

Mijn vraag/probleem
Ik heb vroeger al eerder gekeken of ik dit met 2 systemen op kon lossen, maar altijd weerhouden vanwege 2 redenen;

- Ik ben gehecht/gewend aan mijn eigen indeling/instellingen/apps etc. Noem het autistisch, maar ik ben bang dat als ik met 2 systemen werk dat de verschillen me tegen gaan werken. :>

- Files: los van de kleine files, welke met Dropbox opzich wel zijn op te lossen, zit ik ook nog met de vaak grote PSD files of video-shots die ik overdag op m'n laptop nodig heb, en 's avonds thuis. Zowel thuis als op het werk staat een Synology NAS, echter is de upload op het werk zo traag dat files benaderen een eeuwigheid duurt. Ook een externe HDD belemmert de workflow als je steeds op het einde van de dag van alles moet kopiëren (direct opslaan op externe HDD kan Photoshop niet goed tegen).

Nu hoopte ik dat er vandaag de dag een betere oplossing is voor mijn probleem. Is er iemand met een vergelijkbare situatie en hoe pak jij dit aan?

Of is het toch slimmer om bij één systeem te blijven en toch die lompe notebook iedere 2-3 jaar te vervangen?