Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netten73
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-01-2019
Momenteel aan het uitpluizen welke soundbar het beste bij mij past. Budget is tot € 300.

Het gebruik voornamelijk voor tv en wat films.
Ik kom uit op ; de teufel cinebar 11. Of de Denon dht 316 .
De teufel schijnt aardig waar voor zijn geld te bieden .Echter is het model al een aantal jaar oud. De denon dht 316 is een nieuw model waarvan weing tot geen reviews beschikbaar zijn. Iemand die licht in de duisternis kan brengen ? Eventueel andere modellen die de moeite waard zijn ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
Hier nog een leuke review van een aantal soundbars rond jouw prijsklasse:

https://nl.hardware.info/...eluid-bij-de-tv-conclusie

Aangezien je hem ook voor Films gaat gebruiken is een DTS ondersteuning wel van belang. Hoe ga je de soundbar aansluiten en op welke TV? Is HDMI noodzakelijk of red je het met SPDIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netten73
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-01-2019
Thanks. De tv waar ik de soundbar op aan ga sluiten is de Philips 50PUS 6262/12.
Vermoed dat de aansluiting via HDMI zal gaan( zal alleen mn tv op de soundbar aansluiten ). In de bcc winkel vertelde ze me dat dit geluid technisch gezien beter is dan de optische aansluiting . Klopt dat trouwens? In dezelfde winkel zag ik ook de bose solo 5 . De winkelbediende merkte op dat deze minder is dan de denon 316. De bose zou beter passen in een kleine slaapkamer en aangezien ik de soundbar in de huiskamer van ongeveer 35m2 ga installeren leek me dit plausibel. Alle hulp,tips en trucks zijn zeer welkom.
Ps .Iemand al ervaringen met de denon dht 316 ?