Helaas heb ik de laatste tijd geen kans meer gehad om een nieuw systeem te bouwen en ben ik dus een beetje niet meer bij de tijd qua componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken internet computertje. Moet snel en betrouwbaar zijn om zo nu en dan een mailtje te versturen en te internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimum ongeveer 250-300 euro, maximaal 350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bepaalde onderdelen in dit lijstje worden gekruist met een al aanwezige Athlon X4 630 PC. De Wifi kaart is voor die PC bedoeld omdat het daar niet mogelijk is om daar bekabeld netwerk aan te leggen. Ook is het de bedoeling om 2 SSD's te kopen (1 voor het bovenstaande systeem en 1 voor de Athlon x4 bak). Er is al een VGA scherm aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, cpu met IGP, geheugen, SSD en een portie goed geluk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb nu merken gekozen waarvan ik wist dat ze vroeger (+/- 2010) geen slecht spul maakten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet extreem veel geluid maken. Dat is waar ik bij twijfel of een stock koeler genoeg is.
Ik regel elders een Windows 10 licentie. Extra gb's opslag zijn beschikbaar op de NAS.
Ga je overklokken?
Nee, het systeem moet stabiel draaien.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal twijfelpuntjes aangegeven
- Is de stock koeler stil genoeg?
- Passen alle onderdelen in/op elkaar?
- Doel is om de PC minimaal 5 jaar in gebruik te hebben voor wat email en internetten en boekhouden. Koop ik nu niet te goedkoop? (Om maat te geven, ze hebben nu die Athlon x4 behalve en behalve de hardeschijf die achter de feiten aanloopt zijn er geen klachten).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Asus Prime A320M-K | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 33,20 | € 33,20 |
| 1 | D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | G.Skill Value F4-2400C15S-8GNT | € 50,- | € 50,- |
| 1 | be quiet! System Power B9 300W | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 44,50 | € 44,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 346,14 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken internet computertje. Moet snel en betrouwbaar zijn om zo nu en dan een mailtje te versturen en te internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimum ongeveer 250-300 euro, maximaal 350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bepaalde onderdelen in dit lijstje worden gekruist met een al aanwezige Athlon X4 630 PC. De Wifi kaart is voor die PC bedoeld omdat het daar niet mogelijk is om daar bekabeld netwerk aan te leggen. Ook is het de bedoeling om 2 SSD's te kopen (1 voor het bovenstaande systeem en 1 voor de Athlon x4 bak). Er is al een VGA scherm aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, cpu met IGP, geheugen, SSD en een portie goed geluk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb nu merken gekozen waarvan ik wist dat ze vroeger (+/- 2010) geen slecht spul maakten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet niet extreem veel geluid maken. Dat is waar ik bij twijfel of een stock koeler genoeg is.
Ik regel elders een Windows 10 licentie. Extra gb's opslag zijn beschikbaar op de NAS.
Ga je overklokken?
Nee, het systeem moet stabiel draaien.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal twijfelpuntjes aangegeven
- Is de stock koeler stil genoeg?
- Passen alle onderdelen in/op elkaar?
- Doel is om de PC minimaal 5 jaar in gebruik te hebben voor wat email en internetten en boekhouden. Koop ik nu niet te goedkoop? (Om maat te geven, ze hebben nu die Athlon x4 behalve en behalve de hardeschijf die achter de feiten aanloopt zijn er geen klachten).
[ Voor 3% gewijzigd door BlackWhizz op 07-01-2019 20:53 . Reden: Moederbord stond niet in de speclijst ]