Toon posts:

Probleem met install van Debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op het volgende probleem met het installeren van Debian/GNU Linux na het configgen van de keyboard en partitioneren van de hd moet ik aangeven waarvandaan de files gekopieerd moeten worden dus ik mount de cd rom aangezien ik van een BootCD aan het installeren ben, ik selecteerde het pad: dists/potato/main/disks-i386/current

ik had een howto gedownload van de site van debian en daar stond dit aangegeven maarrrr hier komt het probleem zodra ik het pad geselecteerd heb en ik ga door naar het volgende het aangeven waar de files voor de rescue floppy vandaan gehaald moeten worden ik selecteer hetzelfde pad als ik net gedaan heb en ram op enter ik krijg netjes in beeld "Installing rescue floppy images from mounted medium" dit duurt even en dan krijg ik ioctl: Device not configged of Device or resource is busy

en ik kan niet meer verder :( weet iemand wat ik hier fout doe :? of ligt het aan een brakke cd rom speler ofzow..dat zou ook kunnen namenlijk :(

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat kreeg ik ook bij toen ik gister debian wou installeren, ik kreeg bij het fikken van mijn cd al een error bij nero. Kan gewoon opstarten en kreeg na selecten van source dat hij van mij floppy de rescue floppy niet kon vinden, gaf ie ook aan fd0. Toen checkte ik mijn iso file en vergeleek hem met de iso van linuxiso en die was 50 mb kleiner met die iso van linuxiso.org lukte het wel, check het zou ik zeggen. :)

Verwijderd

Topicstarter
mjah ik heb gecheckt maar ze zijn toch echt even groot en ik heb hier een 64k isnd lijntje liggen dus ik ga niet zomaar eff die andere proberen :(

ik denk dat het aan m'n cd rom speler ligt ofzow :?

kvind het in ieder geval zwaar kut..niemand verder een id'tje ofzow? :'(

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tsja, da's vaag, maar als je de bootable 2.2r3 versie van de iso hebt gedownload dan hoef je niks te mounten ofzo, gewoon heel vaak op ENTER rammen voor de installatie. Misschien heb je een readme van een oude Debian install gelezen?