Simpele urenregistratie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.930 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:31

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Voor een bijbaantje hou ik m'n eigen uren bij zodat er aan het einde van de maand gecontroleerd kan worden of de registratie van het bedrijf overeenkomt met mijn eigen registratie. Dit is een simpele Excel file met daarin:
- Datum
- Gebruikte auto
- Begintijd
- Eindtijd
- Totaal aantal uren
- Van/naar
- Aantal kilometers
- Klant

Die Excel file staat nu geëmbed op een subdirectory op m'n eigen website. De enige 'maar' is dat ik nu alles nog zelf in moet voeren in de file, maar liever heb ik wat invoervelden die ik in kan vullen waarna de file geüpdatet wordt. Dan hoef ik alleen maar naar de pagina te gaan, informatie in te vullen en dan is alles bijgewerkt.

Ik heb al wat rond zitten neuzen op Google maar weet eigenlijk niet heel goed waar ik op moet zoeken. Iemand hier die me in de juiste richting kan duwen of wat input kan geven hoe dit probleem te tackelen? :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kijk even hier naar: https://www.google.com/forms/about/

Een invulformulier gekoppeld aan een Google document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Bulldog schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:08:
Kijk even hier naar: https://www.google.com/forms/about/

Een invulformulier gekoppeld aan een Google document.
Ik zal er eens mee spelen :) Thanks! Het liefste heb ik echter zoiets maar dan gekoppeld aan een eigen Excel-sheet die ik online heb staan, of die in een OneDrive-folder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan zoiets niet met Office Excel Online dan? :)

EDIT:
Standaard hebben die al een travel expanse template. :)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 07-01-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:48:
Kan zoiets niet met Office Excel Online dan? :)

EDIT:
Standaard hebben die al een travel expanse template. :)
Ja, zoiets heb ik nu in principe ook al, maar da's dan weer niet gekoppeld aan een nette form zoals Google Forms.

Het lijkt me dat zoiets niet al te moeilijk hoeft te zijn, maar ik kan echt niks fatsoenlijks vinden om een form aan een excel-sheet te koppelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://ifttt.com/

Kan je op basis van je telefoon / shortcuts bepaalde regels toevoegen aan google spreadsheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SomerenV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Ja, zoiets heb ik nu in principe ook al, maar da's dan weer niet gekoppeld aan een nette form zoals Google Forms.

Het lijkt me dat zoiets niet al te moeilijk hoeft te zijn, maar ik kan echt niks fatsoenlijks vinden om een form aan een excel-sheet te koppelen :'(
Dat laatste kan dus prima met Google docs en Google forms.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
SomerenV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Daarvoor bestaat ook nog eens, raad het maar.... Microsoft Forms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ik zie nog 2 pistes die nog niet benoemd zijn (of ze wenselijk zijn, laat ik in het midden):
1) simpel formuliertje maken in ASP.Net/PHP (als je hosting dat ondersteunt) met enkel die invulvelden en dan een INSERT doen in je Excel-file
2) Toggl… je stapt dan wel af van je eigen Excel, maar persoonlijk vond ik die indertijd zal om mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
True schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:10:
[...]

Dat laatste kan dus prima met Google docs en Google forms.
Dat laatste maakt zelf een Excel-sheet aan, maar ik wil die data dus in een eigen sheet stoppen.

Microsoft Forms is eigenlijk hetzelfde als Google Forms maar dan wat minder handig en meer bedoeld voor enquêtes zoals ik 't zie.

@edeboeck Optie 1 is wel een goeie en volgens mij precies wat ik zoek. M'n hosting ondersteunt het gewoon dus het zou moeten werken. Enig idee waar ik terecht kan voor wat tips/tricks/tutorials?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

SomerenV schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:04:
[...]@edeboeck Optie 1 is wel een goeie en volgens mij precies wat ik zoek. M'n hosting ondersteunt het gewoon dus het zou moeten werken. Enig idee waar ik terecht kan voor wat tips/tricks/tutorials?
Zelf ben ik meer thuis in ASP.Net (PHP al zéér lang geleden)… daar kan je zowel met ADO.Net als Office automation een Excel-sheet benaderen als gegevensbron... ADO.Net geniet zeker de voorkeur.

Ik weet niet in hoeverre je thuis bent in programmeren in .Net... deze site kan je wat op weg zetten, maar het zal nooit genoeg zijn als je het niet gewoon bent.

Omdat je er minder in thuis bent, heb ik nog wat verder gezocht naar voorbeelden op basis van ASP.Net Web Forms (MVC is veel krachtiger, maar overkill voor wat jij wenst). Je zou misschien wel deze tutorial kunnen gebruiken (tip: aan de linkerkant staan nog wat meer basic tutorials als je er niet thuis in bent). Het maakt wel gebruik van een databank, maar het leuke aan ADO.Net is dat het nu (beetje simplistisch gesteld) net niet uitmaakt of je een MySQL-DB, SQL-Server DB, Oracle DB, Excel sheet, .csv-file, … gebruikt.

Nodige afwijkingen t.o.v. de code in de tutorial:
  1. als je standaard geen map App_Data in jouw project heb, maak je die aan via context-menu > Add ASP.Net folders > App_Data
  2. voeg jouw Excel-sheet toe aan die map (het voordeel is dat die dan beschermd is tegen downloaden vanuit de browser)
  3. voeg een setting toe met daarin de connectionstring naar jouw Excel-sheet: project > properties > settings > Add: geef bijvoorbeeld Name "Excel", Type "(Connection String)", Scope "Application" (dit kan niet anders) en voor Value gebruik je de knop die in het invulveld staat... in dat dialoogvenster kies je als Data Source "<other>", Data Provider ".NET Framework Data Provider for OLE DB" > OLE DB Provider "Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider" en navigeer via Data Links-dialoogvenster naar de Excelfile in App_Data (opgelet: vergeet file filter niet aan te passen van "Microsoft Access Database" naar "Alle bestanden")… zeker verbinding testen!!! Als de verbinding niet werkt, kan de rest van de toepassing ook niet werken.
    Nu zou je een Setting moeten hebben die (alleszins voor databanken, ik veronderstel ook voor Excel-sheets verwijst naar "...|DataDirectory|\<naam Excelsheet>
  4. In de voorbeeldcode
    C#:
    1

using System.Data.SqlClient;
    vervangen door
    C#:
    1

using System.Data.OleDb;
  5. Ook volgende vervanging doorvoeren:
    C#:
    1

con = new SqlConnection("data source=.; database=student; integrated security=SSPI");
    vervangen door
    C#:
    1

con = new OleDbConnection(Properties.Settings.Default.Excel);
    (als je tenminste jouw Setting als naam "Excel" had gegeven).
  6. Verder in de voorbeeldcode "SqlCommand", resp. "SqlDataReader", vervangen door "OleDbCommand", resp. "OleDbDataReader".
Zo, ik hoop maar dat ik niets over het hoofd heb gezien, want dit is nogal uit de losse pols. Hopelijk is het wat duidelijk zo... veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 11:36

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ervaring met PHP ?

Heb zelf wel eens Excel export gemaakt met een Zoiets of deze.

Excel bestand openen, onderaan $_POST gegevens invullen van je HTML <FORM>

Lijkt mij een makkelijke oplossing :D

EDIT:
Het is al soort van gedaan voor je: https://stackoverflow.com...e-with-multiple-worksheet

[ Voor 30% gewijzigd door 0stone0 op 08-01-2019 23:41 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SomerenV schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Dat laatste maakt zelf een Excel-sheet aan, maar ik wil die data dus in een eigen sheet stoppen.

Microsoft Forms is eigenlijk hetzelfde als Google Forms maar dan wat minder handig en meer bedoeld voor enquêtes zoals ik 't zie.

@edeboeck Optie 1 is wel een goeie en volgens mij precies wat ik zoek. M'n hosting ondersteunt het gewoon dus het zou moeten werken. Enig idee waar ik terecht kan voor wat tips/tricks/tutorials?
Je kan de form resultaten koppelen aan elk Google docs sheet. De reacties worden in een nieuw blad gepompt.
Hoewel het voor enquêtes natuurlijk zeer geschikt is, kan dit voor alles.

Ik gebruik het bijvoorbeeld om de pubquiz resultaten per ronde te visualiseren en gemiddeldes te berekenen.
Ook houdt ik mijn afstanden gereden met mijn e-bike bij tussen het opladen door om te kijken hoe 'zuinig' ik fiets.

Wat ik juist handig vind is dat je je resultaten ook kan valideren:
  • Datum, datumveld
  • Gebruikte auto, dropdown met opties, een extra optie voor overig met zelf invullen
  • Begintijd, tijdsveld
  • Eindtijd, tijdsveld
  • Totaal aantal uren, getal of niet gevraagd en uitgerekend vanuit begin/eindtijd
  • Van/naar, vrij veld
  • Aantal kilometers, getal
  • Klant, vrij veld

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je iets met Kimai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik neem aan dat ruim 2 jaar later wel iets gevonden is ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.