[reball/IC vervang service]versterker chip vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
na lang niet meer actief op dit forum geweest te zijn (behalve lurking) wil ik graag beroep doen op jullie kennis/contacten.

Ik heb een versterker met een bekend probleem die door de fabrikant niet meer ondersteunt wordt (onderdelen ook niet meer verkrijgbaar).

Oplossing is dat 2 chips gedesoldeerd moeten worden en vervangen moeten worden door 2 ge-update versies (er is een fout in de TI IC zelf); reflowen heeft geen zin, is een interne fout.

Zijn jullie bekend waar ik het beste terecht kan bij iemand/bedrijf die deze 2 (identieke chips) kundig kan desolderen en 2 nieuwe kan terug "solderen"/bakken/reflowen/reballen. Ik kan me zelf wel redden met chips waarvan de pinnen aan 'de buitenkant' aanwezig zijn, maar niet met chips die met tin balletjes/pinnen aan onderkant zitten.

Ik kan zelf voor de 2 chips zorgen, maar ik zoek een kundig adres die dit voor particulieren kan/wil doen. Er zijn wel een aantal hifi reparatie winkels te vinden, maar de paar shops die ik gesproken heb werken meer op PCB-vervang-niveau of analoge componenten niveau.

Ik kan me voorstellen dat dit voor een bedrijf/vaardige electronica enthousiasteling bekend is met vervangen van IC's op moederborden, videokaarten etc dit geen groot probleem moet zijn. Er is behoorlijk wat ruimte eromheen beschikbaar.

Het gaat om deze chip (2x dus):

D810K013DZKB4

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:26
Hoi! Ik ken wel een meneer die dit doet voor mensen. Hij doet meer soldeerjobs en repareert over het algemeen iphone moederborden en touch-ID(zover dat te repareren is).
Hij zit in zwolle vlakbij het station.
Je kan me een PB sturen als je meer info wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRedHair
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-04 19:46
Hallo!

Via zoeken hier terecht gekomen en in essentie heb ik dezelfde vraag. Bij Nikon Coolscan moeten de firewire chips vervangen worden. Zie http://www.shtengel.com/g..._8000_Firewire_repair.htm De chips heb ik al.

Iemand een contact waar dat voor een redelijke prijs gedaan kan worden? :) Tot nu toe kom ik uit op prijzen rond de 130-150 euro en dat is me te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Helaas, dit is toch iets voor het V&A gedeelte (categorie diensten). Ik stel voor dat je daar een advertentie plaatst :)

Dit topic is gesloten.