Welke kabel kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De situatie
Voor het aansluiten van mijn MacBook Pro (2015) aan twee externe monitoren via een dockingstation ben ik op zoek naar een geschikte kabel.
Het dock heeft een USB-C en USB 3.0 ingang en de MacBook een mini-DP poort.
De monitoren moeten aan het dock blijven gekoppeld omdat andere mensen deze plek ook gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro (2015) met micro-displayport / thunderbolt 2.0 aansluiting
Dockingstation,
Twee beeldschermen met DP aansluiting.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de volgende kabel gevonden: https://www.onlinekabelsh...PTqFq0-SD-tcaAiRVEALw_wcB

Echter staat daarbij
signaalrichting: USB-C > Mini DisplayPort
De vragen:
Betekent dit dat deze kabel alleen signaal naar de mini-DP aansluiting stuurt?
Kan ik deze kabel gebruiken om het beeld van mijn laptop naar de twee monitoren te sturen?
Weten jullie wellicht een betere oplossing?

Beste antwoord (via SirLenncelot op 08-01-2019 09:26)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 22:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En die USB-C zou geen USB3 zijn? Hoeveel bandbreedte denk je dat 2x FHD nodig heeft? En zou je het verschil echt heel erg gaan merken tussen USB 3.0 en 3.1? Als ik https://www.avadirect.com...c-thunderbolt-difference/ moet geloven niet. Daarbij, is die kabel voor het gebruik van het dock niet hoe dan ook 3.0?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in de handleiding van het dock. Welke kabel hangt er nu aan en past die in je MBP? Ja? Dan is dat wat je erin moet steken. Daarbij staat het toch wel heel duidelijk als eerste item op je productpagina waar je naar linkt:
USB3.1Gen1 Type-C and Standard-A connectors compatible both Type-C and Type-A Laptop
Dus zowel een standaard USB-A kabel als de USB-C kan je gebruiken. Die worden zelfs meegeleverd. En je ziet op diezelfde pagina een voorbeeld waarbij de USB-A kabel in het dock wordt gebruikt naar de USB-C van de MBP.

Je lijkt ook de plek al bezocht te hebben. Wat gebeurde er toen je de kabel die er voor andere mensen lag gebruikte? Wat kreeg je te horen bij de IT servicedesk toen je vroeg of je je MBP erop kon aansluiten en of de kabel die er ligt zou werken?

Je bent blijkbaar bij een bedrijf op bezoek voor werk. Uiteindelijk bepalen zij of je er gebruik van maken of niet, omdat het dock ook gelijk in het kantoornetwerk hangt. Het is dan niet verstandig om klakkeloos zonder vragen maar je laptop ergens in te prikken.

• SirLenncelot
  • Niet online
De kabel die er nu ligt is USB-c aan beide kanten en die aansluiting zit niet op mijn MacBook, daar heb ik dan niet zo veel aan.

De servicedesk had wel een USB-c naar USB-a kabel beschikbaar, maar is de bandbreedte van USB 3.0 niet te beperkt om beeld door te geven (2x1080p)? Grotendeels statische beelden. Heb me hier nog niet eerder in verdiept...

Het dock is niet op het netwerk aangesloten trouwens, het gaat puur om de displays, tobo en muis combi.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En die USB-C zou geen USB3 zijn? Hoeveel bandbreedte denk je dat 2x FHD nodig heeft? En zou je het verschil echt heel erg gaan merken tussen USB 3.0 en 3.1? Als ik https://www.avadirect.com...c-thunderbolt-difference/ moet geloven niet. Daarbij, is die kabel voor het gebruik van het dock niet hoe dan ook 3.0?

• SirLenncelot
  • Niet online
Thnx, de USB-A naar USB-c kabel werkt gewoon. Moest wel eerst de driver installeren.

Ik had de aanname gedaan dat voor het goed doorvoeren van de beelden wel de hogere snelheid nodig was, maar dit gaat nu prima. thnx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1