Toon posts:

2 Verschillende RAM samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil 2 verschillende RAM met elkaar gebruiken, lukt dat? Dit zijn ze:
https://www.megekko.nl/pr...Y-Memory-Black-1x8GB-2400
https://tweakers.net/pric...fury-hx421c14fbk2-16.html

CPU: AMD Ryzen 1500x
Moederbord: MSI B350 PC MATE

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2019 19:18 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anderhalve week geleden: wat moet ik upgraden. Daar zit HyperX memory in. Nu wil je weer HyperX.

Zolang de combi op de QVL van je moederbord staat, kan je rustig upgraden? En anders is er WKOA als je echt zeeeer vreemd gedrag ervaart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de 2 modules op dezelfde snelheden en timings kan instellen moet het in theorie werken. Wil niet zeggen dat het ook altijd gaat werken, hangt ook van je geheugencontroller af, en of de chips überhaupt compatible zijn. Sla de QVL van je moederbord er eens op na, en kijk of de modules erop staan.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zou het niet doen. Je loopt een risico met timing en dat het al helemaal niet gaat werken. Wanneer het een AMD Systeem is werkt het sowieso niet (lekker) wanneer je bijvoorbeeld chips van verschillende fabrikanten gaat mixen met afwijkende timings.

Met Intel kan het misschien werken maar garantie tot aan de deur.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
Welke modus exact, huidig en nieuw. In de link van Tomshardware gaat het over DDR3 geheugen en je andere link is DDR4. Meer duidelijkheid hierover graag. Vermeld ook het moederbord en de cpu die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:53:
Welke modus exact, huidig en nieuw. In de link van Tomshardware gaat het over DDR3 geheugen en je andere link is DDR4. Meer duidelijkheid hierover graag. Vermeld ook het moederbord en de cpu die je gebruikt.
Sorry, de tomshardware link was verkeerd, ik heb mijn cpu en moederbord vermeld.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
MAX3400 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:47:
Anderhalve week geleden: wat moet ik upgraden. Daar zit HyperX memory in. Nu wil je weer HyperX.

Zolang de combi op de QVL van je moederbord staat, kan je rustig upgraden? En anders is er WKOA als je echt zeeeer vreemd gedrag ervaart?
Ik mag hopen dat er niet nieuw geheugen wordt gekocht op 2133 MHz voor een Ryzen- systeem.
Pagina: 1