Apple 30" cinema scherm aansluiten op nieuwe iMac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Kan je een 30"apple cinema scherm (2008) aansluiten op een nieuwe iMac?

Relevante software en hardware die ik gebruik
heb een nieuwe iMacmacOS Mojave 10.14.2 videokaar Pro 580 8192 MB. De schenen die ik heb zijn ongeveer 10 jaar en hebben dezelfde videokaart. Als tussenstuk maak ik gebruik van een kabel die aan de ene kant USB-C (Thunderbolt) heeft en aan de andere kant DVI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kabel geplaatst
• IMac ziet de schermen
• ik kan ze synchroniseren op de iMac
• schermen blijven zwart geven geen beeld

• heb meerdere firma's gebeld apple, kabelleverancier, apple goeroe uit de buurt, collega's... iedereen zegt zou moeten werken maar doet het niet.

Heeft iemand een idee, oplossing...

Hoor het graag

Ferdy Steger
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Heb je ze werkend gezien op een ander systeem?
Heb je ook de gewone USB aangesloten?
Ondersteunt je verloopkabel dual-link DVI?
Welke resolutie staat ingesteld, heb je wel beeld als je 1280x800 instelt?

[ Voor 43% gewijzigd door Gluten Parody op 07-01-2019 18:15 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
USB-C naar thunderbolt werkt niet. Je hebt een USB-C kabel nodig die video alternate mode ondersteunt. Deze bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Ascension op 07-01-2019 18:54 . Reden: linkje aangepast naar eentje die ook hoger dan 1920x1080 ondersteunt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Je zegt dat je een Apple Cinema Display uit 2008 hebt, maar dat model gebruikt Mini DisplayPort en geen DVI. De modellen uit 2004 gebruiken wél DVI. Ik neem dus aan dat je het model uit 2004 hebt? Zie hier: https://support.apple.com/nl_NL/specs/displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Indien je Displayport hebt dan inderdaad een USB-C naar displayport (alt mode) adapter kopen. Let wel op dat sommige slechts gaan tot 1920x1080 en jouw scherm ondersteunt 2560x1600 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Van wat ik zo lees heb je een thunderbolt of usb-c naar displayport kabel nodig en een actieve DP naar dual link DVI adapter. Daarna kan je het display aansluiten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ascension schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:50:
USB-C naar thunderbolt werkt niet. Je hebt een USB-C kabel nodig die video alternate mode ondersteunt. Deze bijvoorbeeld.
Beste Ascension

Dank voor je antwoord. Helaas ik heb het verloop zoals jij aan hebt gegeven aangeschaft. Vanwege kwaliteit en pixelomvang. Helaas deze werkt niet. De iMac ziet de schermen wel maar de schermen blijven zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Beste Ascension

Dank voor je antwoord. Helaas ik heb het verloop zoals jij aan hebt gegeven aangeschaft. Vanwege kwaliteit en pixelomvang. Helaas deze werkt niet. De iMac ziet de schermen wel maar de schermen blijven zwart.
Je hebt een DisplayPort to DVI Dual Link Active Adapter en vervolgens een DisplayPort naar USB-C-adapter nodig.

Actieve adapters zijn vrij prijzig, maar dat is de enige adapter die werkt met Cinema Displays. Passieve adapters zoals die jij gebruikt hebt werken inderdaad niet voor Cinema Displays.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinW op 09-01-2019 20:31 ]

Pagina: 1