Blitzwolf powerplugs benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Ik ben een tijdje terug een beetje aan het hobbyen geraakt met Blitzwolf powerplugs (SHP2/SHP6).
Leuk spul om simpel e.e.a. mee te automatiseren.

Heb er aan zitten denken om de powerplugs te flashen en te integreren in b.v. Domoticz, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Dus gebruik op het moment nog de standaard apps voor aansturing.

Nu werkte alles nagenoeg perfect, totdat ik van de week mijn netwerk omgegooid heb en de WPA van het netwerk veranderd heb (logisch).

Alle apparaten heb ik via DHCP IP adressen toegewezen, dus weet zo terug te vinden welk IP bij welk apparaat hoort, zo ook de smart plugs.
Echter bij alle andere apparaten die ik in huis heb is op de een of andere manier wel een web interface te bereiken waarbij ik de WPA kon aanpassen door even terug te gaan naar de ouden netwerk instellingen.
Echter de powerplugs van Blitzwolf kan ik op geen enkele wijze benaderen. Ook niet via de app.

Nu weet ik niet zeker of deze apparaten wel een webinterface hebben, misschien mis ik wel ergens een "poort"?
Heb een paar powerplugs redelijk weg gewerkt, dus zou fijn zijn als ik dit toch op afstand "veranderd" krijg.

Iemand wellicht een tip? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52

Rmg

Je zult ze weer in de paring mode moeten krijgen en dan via de app opnieuw aan je netwerk verbinden. En dat pairen doe je door >5 seconden de knop op je powerplug in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Rmg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:19:
Je zult ze weer in de paring mode moeten krijgen en dan via de app opnieuw aan je netwerk verbinden. En dat pairen doe je door >5 seconden de knop op je powerplug in te drukken
Daar was ik al bang voor haha, moet ik er toch weer achter e.e.a. gaan kruipen om bij de plugs te komen.
Hoopte voor een oplossing op "afstand" :)

Toch super bedankt voor je snelle reactie! _/-\o_

Edit: blijf ik dit probleem ook houden wanneer ik de smartplugs eventueel flash met b.v. Tasmota?

Heb zojuist een smart plug geflasht met Tasmota, wat een hele vooruitgang is. Hiermee is de smartplug wel op afstand te configureren. 8)
Nu de rest nog flashen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rockel83 op 08-01-2019 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Moet je bij die flash ook die hardware mod aanbrengen? Of kan het ook alleen software flash?