Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen gamen met een hoge framerate, ik zal ook een 1080p 144hz monitor aanschaffen dus het is belangrijk dat ik bij de meeste games op medium/high settings rond de 144fps kan halen.
Ik heb het onderstaande lijstje overgenomen van de BBG uit januari (Mainstream-gamesysteem) en hierbij de 1070 vervangen voor een 2070 omdat die in de meeste benchmarks toch wel rond de 20% beter presteert dan de 1070 voor ongeveer 50 euro extra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis zijn aanwezig, de monitor moet nog aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heeft wel de voorkeur boven AMD maar goede prestaties zijn het belangrijkste en natuurlijk moet alles wel futureproof zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de PC niet al te veel herrie maakt, maar dit heeft geen prioriteit
Ga je overklokken?
Om zo dichtbij mogelijk bij de 144FPS te kunnen komen zal ik de GPU indien nodig later nog willen kunnen overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd hoe jullie denken over de keuze van de RTX 2070. In het mainstream-gamesysteem uit de BBG werd namelijk gekozen voor een 1070 terwijl deze toch al een aantal jaren oud is. Is de RTX 2070 niet de betere keuze als deze maar 50 euro extra kost. Of gaat de Ryzen 2600 voor een bottleneck zorgen met deze sterkere videokaart?
Verder: Is het aantal Watt van de voeding voldoende voor een RTX 2070?
Alvast bedankt!
Ik wil kunnen gamen met een hoge framerate, ik zal ook een 1080p 144hz monitor aanschaffen dus het is belangrijk dat ik bij de meeste games op medium/high settings rond de 144fps kan halen.
Ik heb het onderstaande lijstje overgenomen van de BBG uit januari (Mainstream-gamesysteem) en hierbij de 1070 vervangen voor een 2070 omdat die in de meeste benchmarks toch wel rond de 20% beter presteert dan de 1070 voor ongeveer 50 euro extra.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis zijn aanwezig, de monitor moet nog aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 160,49 | € 160,49 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 507,99 | € 507,99 |
| 1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
| 1 | Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01 | € 103,50 | € 103,50 |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,90 | € 67,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.064,74 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heeft wel de voorkeur boven AMD maar goede prestaties zijn het belangrijkste en natuurlijk moet alles wel futureproof zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de PC niet al te veel herrie maakt, maar dit heeft geen prioriteit
Ga je overklokken?
Om zo dichtbij mogelijk bij de 144FPS te kunnen komen zal ik de GPU indien nodig later nog willen kunnen overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd hoe jullie denken over de keuze van de RTX 2070. In het mainstream-gamesysteem uit de BBG werd namelijk gekozen voor een 1070 terwijl deze toch al een aantal jaren oud is. Is de RTX 2070 niet de betere keuze als deze maar 50 euro extra kost. Of gaat de Ryzen 2600 voor een bottleneck zorgen met deze sterkere videokaart?
Verder: Is het aantal Watt van de voeding voldoende voor een RTX 2070?
Alvast bedankt!