Backlight bleeding Eizo is volgens Eizo normaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een Eizo EV2450 monitor gekocht en het viel me op dat deze erg lichte plekken in beeld heeft. Ik heb hierover contact opgenomen en een nieuw exemplaar gehad, maar deze heeft precies hetzelfde. Volgens het servicecenter kunnen ze de monitor wel gaan testen maar verwachten ze dat dit gewoon "within the specifications" valt. Ik heb dit met een goedkope monitor nog nooit gehad.

Kan iemand bevestigen dat het hier om backlight bleeding gaat of iig lichte plekken die niet horen? Ik heb de foto's in een totaal donkere kamer zonder andere lichtbronnen gemaakt, 1 screen met de monitor aan, zonder beeldbron aangesloten en 1 met een zwarte bureaubladachtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xy2qWBI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eVpJzc0.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Heeft ie local dimming ? Aangezien het voornamelijk rechts is waar je iconen staan.
Anders zou ik mij voornamelijk aan de ongelijkheid ergeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Dat heb ik nog niet gecheckt, maar hij heeft het altijd, ook zonder icoontjes. Het lijkt wel alsof het van de ledjes komt, maar er zit maar 1 ledje in, en niet op elke plek die oplicht. Maar dit is toch niet iets wat hoort bij zo'n duur scherm van een kwaliteitsmerk, de ongelijkheid van het zwart over het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03

g0tanks

Moderator CSA
Dit is geen backlight bleeding maar IPS glow. Zie voor uitleg bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/a...s-backlight-bleeding.html

Lastig te zeggen of het terecht is omdat het ook weer geen supergoedkope monitor is (~€300), maar ik heb zeker erger gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door g0tanks op 07-01-2019 17:02 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat voor type goedkope monitor vergelijk je dit mee? De Eizo monitor maakt namelijk gebruik van IPS, en IPS heeft (soms) last van backlight bleeding. De meeste 'goedkope' monitoren maken gebruik van TN en hebben hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
IPS Glow dus, ongelofelijk. ik had nooit verwacht dat je met een dure monitor zo'n slechte monitor zou krijgen tov een goedkope Tn-monitor die gewoon overal even helder is, zoals je mag verwachten en ook essentieel is voor beeldbewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
averagegamer schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:05:
IPS Glow dus, ongelofelijk. ik had nooit verwacht dat je met een dure monitor zo'n slechte monitor zou krijgen tov een goedkope Tn-monitor die gewoon overal even helder is, zoals je mag verwachten en ook essentieel is voor beeldbewerking
Ook duurdere IPS-monitoren hebben hier helaas last van. Daarom heb ik bijvoorbeeld de pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart (bijna €1000) laten liggen tijdens mijn zoektocht naar een 34" ultrawide.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Hoe kan het nou dat een monitor van 100 a 200 euro uniform kan zijn en een duurdere niet? Ik vraag me af waarom ik dan een "hogere" kwaliteit monitor heb gekocht, ik vind dit onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
averagegamer schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:10:
Hoe kan het nou dat een monitor van 100 a 200 euro uniform kan zijn en een duurdere niet? Ik vraag me af waarom ik dan een "hogere" kwaliteit monitor heb gekocht, ik vind dit onacceptabel.
Omdat die monitoren waar je naar refereert gebruikmaken van andere technieken die weer andere nadelen hebben (b.v. slechtere kijkhoek en kleurweergave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 18:16

Sweatleek

404: Member Not Found

averagegamer schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:10:
Zo als @g0tanks , en b.v ook resolutie, features , refresh rate ( hz ), style zo kan je nog wel even door gaan.

Ik heb hier persoon heb ik een iIyma schermen staan die ook best wel last van had. En het is helaas een "eigen" schap van IPS schermen. Als je echt perfect zwart wilt hebben zou je toch al snel naar OLED gaan moeten kijken. En uit ervaring van mijn tijd uit de servicedesk bij een grote retailer zagen wij dit niet als defect of ruilden wij het om. Ja zal het ook nooit ontkomen. Zo heeft oled ook haar problemen.

Heb je de helderheid al aangepast ? (werkten bij mij redelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Sweatleek op 07-01-2019 17:32 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Het is kennelijk een eigenschap van het scherm, dat wist ik niet. Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld, ik dacht dat het een defect was. Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Op mij budget IPS LG monitor heb je ook een klein beetje IPS glow: https://imgur.com/a/zPPYNSr

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1