Mijn Canon 70D heeft een draai- en kantelbaar scherm. Wanneer je het scherm uitklapt en omdraait draait past het beeld op het scherm zich automatisch aan zodat de inhoud nog steeds rechtop staat en niet 'op-zijn-kop'. Echter momenteel blijft de inhoud het scherm, wanneer deze tegen de body aangeklapt zit, op-zijn-kop.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of de mogelijke oplossing ervan?
Ik heb zelf al de camera aan- en uit gezet en de instellingen gereset. Ook de accu eruit gehaald en er weer ingedaan. In een enkel geval helpt dit en staat het scherm weer goed, maar na een keer aan- en uitzetten doet het probleem zich nog steeds voor.
Advies van de leverancier was om het scherm te laten vervangen, maar gezien de leeftijd van de camera (bijna 5 jaar) vraag ik mij af of dit de investering waard is.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of de mogelijke oplossing ervan?
Ik heb zelf al de camera aan- en uit gezet en de instellingen gereset. Ook de accu eruit gehaald en er weer ingedaan. In een enkel geval helpt dit en staat het scherm weer goed, maar na een keer aan- en uitzetten doet het probleem zich nog steeds voor.
Advies van de leverancier was om het scherm te laten vervangen, maar gezien de leeftijd van de camera (bijna 5 jaar) vraag ik mij af of dit de investering waard is.