Samenkoop in topics (en V&A Overig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik las vandaag dat het regelen/hinten naar/praten over 'samenkoop' (nieuw woord geleerd!) niet toegestaan is op GoT. Via de zoekfunctie kwam ik er achter dat het blijkbaar een keer gruwelijk mis is gegaan en dat dit daarom niet gewenst is.

Is het een idee om dat op te nemen in het algemeen beleid, bijvoorbeeld onder Verboden zaken > Andere zaken die...? Liefst met een stukje uitleg, zodat anderen niet op zoektocht hoeven?

Is een advertentie in het V&A overig subforum voor 'plek in group buy voor product X' voor prijs Y trouwens wel toegestaan? Of anders een advertentie enkel voor 'product X' met uitleg dat het een group buy betreft en levering later plaatsvindt? Kinda sorta hetzelfde, maar dan anders... Lijkt me net zo fraudegevoelig, maar niet meer of minder dan een 'reguliere V&A'.

Betreffende post: naitsoezn in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Samenkopen is in z;n geheel niet toegestaan via Tweakers, ook niet via DM's en ook niet in V&A.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Groepsaankopen mogen inderdaad niet, maar het komt nou ook weer niet zo vaak voor dat ik het in het beleid zou willen opnemen. Die ene keer per jaar dat we dat zien kan 't ook wel gewoon afgekapt worden.

Verder klopt wat @Fietsbel zegt: Tweakers wil geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen voor wat betreft een slecht aflopende groepsaankoop en faciliteert dus nergens op het platform ruimte om dat te regelen. Natuurlijk kunnen we het niet echt zien als het in DM's gebeurt maar uit DM's volgt gelukkig ook wat duidelijker dat het persoonlijke communicatie is buiten de verantwoordelijkheid van Tweakers om.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:02:
Groepsaankopen mogen inderdaad niet, maar het komt nou ook weer niet zo vaak voor dat ik het in het beleid zou willen opnemen. Die ene keer per jaar dat we dat zien kan 't ook wel gewoon afgekapt worden.
Ach, op zich zou een enkel regeltje in het beleid, met verwijzing naar Inkoopacties niet toegestaan best handig zijn. Al was het maar om naar te verwijzen wanneer je een dergelijk topic sluit (zonder daarvoor dan dus eerst dat oude topic uit MED op te moeten gaan zoeken).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Ach, op zich zou een enkel regeltje in het beleid, met verwijzing naar Inkoopacties niet toegestaan best handig zijn. Al was het maar om naar te verwijzen wanneer je een dergelijk topic sluit (zonder daarvoor dan dus eerst dat oude topic uit MED op te moeten gaan zoeken).
Ik zie daarvoor eerder een plek weggelegd in het plaatselijke beleid van VAO en eventueel SF dan in het Algemeen Beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Ik zie daarvoor eerder een plek weggelegd in het plaatselijke beleid van VAO en eventueel SF dan in het Algemeen Beleid.
Het is een regel die voor de hele site geldt, dan lijkt me een vermelding in het Algemeen Beleid logischer. In SF stond het overigens al in het lokale beleid. In VAO heb ik het voor de duidelijkheid nu ook even toegevoegd :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34
Hoi iedereen, ik ben de schuldige en ik trek het boetekleed aan.

Echter ik was mij van geen kwaad bewust. Ik had nog gekeken naar de algemene voorwaarden en de FAQ, maar kon niets erover vinden. Neemt niet weg dat het mij nu duidelijk is en dat ik het Tweakers forum hier niet mee voor gebruik.

Ik vind het wel bijzonder jammer dat het niet kan/mag. Juist een forum is een perfecte plek voor enthousiastelingen om elkaar te vinden en iets samen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Orion84 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Het is een regel die voor de hele site geldt, dan lijkt me een vermelding in het Algemeen Beleid logischer.
De regel geldt voor de hele site maar stamt wel uit een tijd dat er geen logische plek was om dit soort topics te starten, dus die werden historisch gezien altijd geopend in de techfora op een plek waar dat relevant leek. Inkoopactietopics voor software in Client Software Algemeen, voor concertkaartjes in (de voorloper van) Film, TV & Muziek, dat idee. Nou hebben we tegenwoordig forums die van nature dat soort topics aantrekken dus de regel opnemen in het plaatselijke beleid aldaar lijkt me logischer dan 'm verstoppen tussen het Algemeen Beleid.
RobbieN schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:04:
Hoi iedereen, ik ben de schuldige en ik trek het boetekleed aan.
Voor een boetekleed moet je eerst weten dat iets niet mag. Niemand zal je verwijten dat je iets probeert te ondernemen. :) Overigens was je post wel tot op zekere hoogte een stukje werving, en dat staat dan wel weer in het beleid. :P
Ik vind het wel bijzonder jammer dat het niet kan/mag. Juist een forum is een perfecte plek voor enthousiastelingen om elkaar te vinden en iets samen te ondernemen.
Klopt, maar helaas maakt dat het ook de ideale plek voor oplichters om diezelfde enthousiastelingen snel zonder verdere consequenties geld afhandig te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 07-01-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
NMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:20:
[...]

De regel geldt voor de hele site maar stamt wel uit een tijd dat er geen logische plek was om dit soort topics te starten, dus die werden historisch gezien altijd geopend in de techfora op een plek waar dat relevant leek. Inkoopactietopics voor software in Client Software Algemeen, voor concertkaartjes in (de voorloper van) Film, TV & Muziek, dat idee. Nou hebben we tegenwoordig forums die van nature dat soort topics aantrekken dus de regel opnemen in het plaatselijke beleid aldaar lijkt me logischer dan 'm verstoppen tussen het Algemeen Beleid.
Algemeen lijkt me toch de meest logische plek, aangezien een groepje posts in bijvoorbeeld een 'groot topic' ook niet mogen. Je kan op de gekste plaatsen ineens een paar gelijkgestemden tegenkomen die het wel willen hebben over het samen kopen van een of ander ding dat op kickstarter staat. Deze keer was 't een bordspel, de volgende keer kan het een kickstarter zijn voor een nieuw fotografiegadget / router / fietscomputer / game controller / bbq thermometer /... Kan in ieder forum wel gebeuren.

Liever 1x in algemeen dan tig keer in het plaatselijk beleid van ieder subforum, is wel zo duidelijk. En dan misschien alle plaatselijke beginnen met 'Dit is een aanvulling op het Algemeen Beleid' met een link er naartoe bij twijfel of het wel gevonden wordt. Is ook maar 1x aanpassen bij een mogelijke toekomstige aanpassing in beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Komt ook bijv. in Spielerij voor ('familie en vrienden' account delen bijvoorbeeld). En ook daar kan het mis gaan. Benadrukken in specifieke policies kan zinvol zijn, maar dit lijkt me inderdaad vooral site-breed.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1