[UD] Smerige spelletjes zijn begonnen...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jawel, UD is begonnen om parallel een 2e task te draaien die wèl commerciële dingen kan bevatten...:
http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000067

Het komt er op neer dat bij default je device op 2 tasks ingesteld wordt en dat je actief een setting (op de UD Member site) moet wijzigen om gewoon 1 ding te draaien in plaats van 2. Kies je ervoor om 100% je CPU aan cancer-research te besteden, dan ding je niet meer mee naar de prijzen en krijg je minder punten...
Nu gaat het nog om webperformance testing, maar what's next...
NB1: ja, ik weet dat je toch al geen prijzen kon winnen, maar het irriteert me dat je hierdoor in de competitie achterloopt, omdat je door 100% cancer-research te doen, minder punten krijgt. Ik heb schijt aan die punten en draai gewoon mijn Cancerresearch voor 100%.
NB2: ik ben net terug van vakantie en weet dus niet of dit al eerder hier op GoT is geweest...

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

UD = Unknown Disaster :) >:)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ze hebben netjes van tevoren dit al aangekondigd, én er is een mogelijkheid om 100% niet-commercieel te draaien.

Dus ik zou me er niet druk om maken.

Zo ver ik weet is DPC non-profit, en is er een 'ongescreven' wet dat DPC'ers niet aan commerciele projecten meedoet.

Zie het juist positief: het wordt makkelijker om #1 te worden nu!

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
moeilijker juist: een ieder die niet actief meedoet en dus twee tasks draait (weet niet dat hij dat doet / weet niet dat hij het uit kan zetten) krijgt relatief meer punten, wat uitmaakt voor de stats...

We spend our years as a tale that is told

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58
Als het je om meer punten gaat kun je beter een vage netwerkkaart aanschaffen ;)

• DSmarty
  • Niet online
Ahh, nou herinner ik me ook weer waarom ik niet aan dat soort !@#$ projecten meedoe 8-)

• Helsie
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 05:26 schreef DSmarty het volgende:
Ahh, nou herinner ik me ook weer waarom ik niet aan dat soort !@#$ projecten meedoe 8-)
Als je je herinnert waarom je wel meedoet/zou meedoen (onderzoek naar kanker) is je keuze verder snel gemaakt. Het blijft echter nogal zwak dat ze standaard alle mensen die in principe hun computer voor cancerresearch willen gebruiken ook inschrijven voor de secundaire projecten. Het is een kwestie van tijd totdat de cancerresearch het secundaire project wordt... (en je moet verplicht met het primaire meedoen)

• [eNeRGy]
Goh, leuke taal voor iemand die moderator is van Distributed Computing forum.

Als je gedronken hebt ga dan ergens anders zitten dan hier op dit forum :(

Verwijderd

Wat voor eisen stellen ze hier aan een Moderator?
Schelden kan ik ook als de beste! :)

• DSmarty
  • Niet online
Laat ik het anders formuleren: Nou weet ik ook waarom ik niet aan projecten van dat soort "bedrijfjes" meedoe.
Ik zie btw geen vloek staan en wel een smiley...

Nog erger: Ik was niet dronken, maar ik was al aan het werk :'(

• brilsmurf
Ja het blijft natuurlijk een commercieel bedrijf, maar zolang je alles in kunt stellen naar je eigen wensen is het voor mij geen probleem.
Goed doel, stabiele client, uitgebreide stats: alles wat ik wil.
Maar iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen.
Ik heb op mn thuiscomputers het secundaire project wel aangezet, terwijl die op het werk gewoon uitstaan. (Is per computer instelbaar).

• Helsie
  • Niet online
Per device instelbaar bedoel je.

• brilsmurf
ja

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
Wel slecht van UD...

Je staat juridisch een stuk slechter als je betrapt wordt met je clients op andermans computer, en het blijkt dat een derde er geld mee verdiend. zal die ander (je werkgever?) niet leuk vinden...

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Op maandag 23 juli 2001 11:53 schreef Dijkhuis het volgende:
Wel slecht van UD...

Je staat juridisch een stuk slechter als je betrapt wordt met je clients op andermans computer, en het blijkt dat een derde er geld mee verdiend. zal die ander (je werkgever?) niet leuk vinden...
Het is slecht van een commercieel bedrijf om geld te verdienen :?

Het THINK-project is niet commercieel, maar UD als bedrijf wel, dus die zullen gewoon geld moeten verdienen. Als jij niet wilt dat ze jouw computer daarvoor gebruiken, kun je dat gewoon aangeven, en is er niks aan de hand.

Je mag zowiezo geen clients zonder toestemming installeren, commercieel of niet...

http://www.donorofniet.nl/

• Helsie
  • Niet online
Ik blij dat ik hier die toestemming gewoon heb ;)

Maar ik vind de manier waarop het gaat niet echt netjes. Ik zie toevallig dat er staat 'primary task is executing' en daardoor ging ik dus zoeken... UD heeft wel degelijk mensen gewonnen door het goede doel. Ik vond het verder ook niet erg als er aan dat goede doel geld verdiend ging worden. Maar op deze manier snoepen ze dus processor tijd af voor hun eigen commerciele doel, terwijl de mensen meededen voor het cancer-project en niet voor een willekeurig ander goed doel.

• jeroon
Tja, dat stond in de kleine lettertjes die je geaccepteerd hebt toen je meedeed..

UD heeft het trouwens gewoon gemeld op het UD board, en het is maar een heel klein beetje CPU tijd die naar dit tweede project gaat..

• [eNeRGy]
Op maandag 23 juli 2001 13:52 schreef Helsie het volgende:
Ik blij dat ik hier die toestemming gewoon heb ;)

Maar ik vind de manier waarop het gaat niet echt netjes. Ik zie toevallig dat er staat 'primary task is executing' en daardoor ging ik dus zoeken... UD heeft wel degelijk mensen gewonnen door het goede doel. Ik vond het verder ook niet erg als er aan dat goede doel geld verdiend ging worden. Maar op deze manier snoepen ze dus processor tijd af voor hun eigen commerciele doel, terwijl de mensen meededen voor het cancer-project en niet voor een willekeurig ander goed doel.
Én het heeft hier op het forum gestaan, door UD zelf gepost.

• Helsie
  • Niet online
Ik vind het nogal naïef om te denken dat iedereen die meedoet dit forum of het UD forum bijhoudt. Ze weten daar HEEL goed dat 75% van de deelnemers het spul 1x installeert en het verder gewoon laat draaien.

• [eNeRGy]
Dan is het toch de schuld van de gebruiker zelf, want die is er mee akkoord gegaan.

• Helsie
  • Niet online
Is UD heilig in jullie ogen en de gebruiker altijd fout ofzo?

• [eNeRGy]
UD is voor mij niet heilig, maar ze hebben een net beleid, en ze doen alles gewoon netjes.

Niet zoals Aids@home dus :(

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 00:04 schreef Helsie het volgende:
Nu gaat het nog om webperformance testing, maar what's next...
Hmm DDoS attacks ??? LoL

Misschien te gebruiken om een cyberwarfare spelletje te plegen. UD binnendringen en een secundair projectje aanmaken ;)

Maar even terug naar de werkelijkheid. Zie hetnut er niet van in. Ik bedoel kanker onderzoek is er al genoeg. En dan nog zo'n grafische client, kan je mij niet wijsmaken dat dat geen resources kost.

Trouwens eerst maar eens RC5-64 afronden. Dan pas kijken naar een eventueel andere project. Of kijken of tegen die tijd ORG-24 al eens klaar is.. ;)

• jeroon
Op dinsdag 24 juli 2001 23:51 schreef Halon 1202 het volgende:
Maar even terug naar de werkelijkheid. Zie hetnut er niet van in. Ik bedoel kanker onderzoek is er al genoeg. En dan nog zo'n grafische client, kan je mij niet wijsmaken dat dat geen resources kost.
wtf? is er al een medicijn dan? hoe kan er nou genoeg onderzoek zijn als er zoveel mensen aan overlijden?
Trouwens eerst maar eens RC5-64 afronden. Dan pas kijken naar een eventueel andere project. Of kijken of tegen die tijd ORG-24 al eens klaar is.. ;)
de praktijk wijst uit dat er genoeg animo is voor de andere projecten, dus laat iedereen zelf kiezen wat ze willen..

Pagina: 1