Beste tweakers!
Na jaren van trouwe dienst zijn mijn oude 4690k en ik niet meer de beste vriendjes.
We lopen geregeld tegen muren op als het aankomt op framerates in blender en de timeline in Premiere en After Effects.
Het wordt dus tijd om opzoek te gaan naar een nieuwe partner waarmee mijn werkzaamheden in de creative media weer vloeiend lopen voor een jaar of vijf. Maar, handen in het haar, doe ik wel goed aan onderstaande keuzes of is er toch meer om rekening mee te houden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking met Premiere Pro, After Effects en 3D animatie met Blender.
Ik werk hoofdzakelijk met materiaal geschoten met een GH5 (H.264/MPEG-4 AVC HD/4K) voor videobewerking.
De PC moet weer een jaar of 5 mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 (CPU, moederbord en geheugen, e.v.t. extra budget voor voeding indien nodig)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, maar ik sta zeer zeker open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet beperkt blijven.
Mogelijkheid tot toekomstig gebruik m.2 slot is denk ik handig.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral graag weten of ik er goed aan doe om te kiezen voor een 9700k i.p.v. een 9900k en of de gekozen componenten een logische keuze zijn. Er is tegenwoordig zoveel keuze en er zijn zoveel mogelijkheden en het is maar wat makkelijk om een mindere weg in te slaan. AMD bied tegenwoordig ook een hoop, voor veel minder geld, maar ik lees vaak dat voor Adobe producten de singlethread performance bepalend is welke bij Intel weer beter zou zijn.
Alvast enorm bedankt voor eenieders suggestie/opmerking!
Ik hoop dat er niets mist, first timer here
Na jaren van trouwe dienst zijn mijn oude 4690k en ik niet meer de beste vriendjes.
We lopen geregeld tegen muren op als het aankomt op framerates in blender en de timeline in Premiere en After Effects.
Het wordt dus tijd om opzoek te gaan naar een nieuwe partner waarmee mijn werkzaamheden in de creative media weer vloeiend lopen voor een jaar of vijf. Maar, handen in het haar, doe ik wel goed aan onderstaande keuzes of is er toch meer om rekening mee te houden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking met Premiere Pro, After Effects en 3D animatie met Blender.
Ik werk hoofdzakelijk met materiaal geschoten met een GH5 (H.264/MPEG-4 AVC HD/4K) voor videobewerking.
De PC moet weer een jaar of 5 mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 (CPU, moederbord en geheugen, e.v.t. extra budget voor voeding indien nodig)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 44,50 | € 44,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,50 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 429,90 | € 429,90 |
| 1 | MSI Z390-A PRO | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 270,- | € 270,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,89 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, maar ik sta zeer zeker open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet beperkt blijven.
Mogelijkheid tot toekomstig gebruik m.2 slot is denk ik handig.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral graag weten of ik er goed aan doe om te kiezen voor een 9700k i.p.v. een 9900k en of de gekozen componenten een logische keuze zijn. Er is tegenwoordig zoveel keuze en er zijn zoveel mogelijkheden en het is maar wat makkelijk om een mindere weg in te slaan. AMD bied tegenwoordig ook een hoop, voor veel minder geld, maar ik lees vaak dat voor Adobe producten de singlethread performance bepalend is welke bij Intel weer beter zou zijn.
Alvast enorm bedankt voor eenieders suggestie/opmerking!
Ik hoop dat er niets mist, first timer here