Advies gezocht m.b.t. tegels in de keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie wellicht weten ben ik al een tijdje bezig met een keuken zetten. Inmiddels zit de keuken er een heel eind in en wordt eind deze maand het werkblad geleverd, daaropvolgend kunnen we de boel gaan betegelen en is de keuken zo ongeveer af.

Ik heb zelf een schouw (met inbouw afzuigkap) gemaakt in de keuken, ben hier ontzettend blij mee, maar had er even geen rekening mee gehouden dat e.e.a. wellicht niet goed uit zou komen met het tegelen. In het midden van de keuken zit een raam, ik heb 'van huis uit' geleerd dat je voor het mooiste resultaat begint met tegelen vanaf het raam en dan naar het einde van de muur (hoek) toewerkt, hier komt dan een kortere versneden tegel. Dit komt echter met mijn schouw helemaal niet goed uit.

Hieronder de situatieschets en hier is een grote foto van onderstaande thumbnail te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/ontwerp/situatieschets.png

Wat tekst en uitleg:
• Geel gearceerd is de schouw incl. overstek. Buitenmaat schouw: 100cm breed, 45cm diep.
• Gekozen tegel is 10x10cm
• Diepte van het werkblad is 69cm
• Breedte van het werkblad vanaf de muur tot aan het raam is 110cm
• Tegels komen over de gehele keuken 3 hoog, behalve bij de kookplaat/schouw, hier wordt tot bovenaan getegeld.
• Er komt een hele smalle voeg tussen, dus hoewel deze eigenlijk ook meegerekend moet worden vind ik het in deze niet heel relevant...

Zoals jullie zien heb ik zelf al een optie 1 en optie 2 onderkend.
• Optie 1 is m.i. 'zoals het hoort' maar dan heb ik geen mooie aansluiting op de schouw.
• Optie 2 sluit mooi aan bij de schouw, maar dan begin ik links op de wand met een halve tegel en heb ik rechts bij de aansluiting op het raam 3 versneden tegels van ongeveer 2cm breed.

Wat zouden jullie doen?
Zijn er nog mogelijkheden die ik niet heb onderkend?

Help :? :>

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Misschien wat te vroeg voor een kick, maarre... niemand?

Binnen 24 uur kicken is niet de bedoeling.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2019 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
Ik vind optie 2 fraaier.
Ik ben thuis gegaan voor optie 3, tegelen tot einde werkblad op hoogte, eindigen met schluter. Eveneens naar beneden tegelen tot de plint.
Dit om eventueel spattend vet van mijn muur af te halen.
Overigens kwam ik niet uit op hele tegels, en had ik halfsteens getegeld (metro tegel)

[ Voor 18% gewijzigd door Kalevandaal op 08-01-2019 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Optie 1 omdat je in de regel de A kant minder ziet dan de B kant. Ik zou mij mateloos storen aan de kleine rot stukje tegel bij het raam. Meer dan dat ik 'een halve tegel' mis met het einde van de schouw.

Bij Optie 2 middel je het verschil in de tegels wel, maar dan ga je uit dat het midden van de schouw je kijkpunt heeft, niet het raam.

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 08-01-2019 07:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik zou alleen het wandje achter de kookplaat tegelen. Of een glazen spatwandje, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Sorry @ASW1 maar daar kan ik helemaal niks mee. De keuken wordt rondom betegeld, de vraag is hoe ik dit aan kan pakken voor het 'mooiste' resultaat. Alternatieven zoals een glazen spatwand heb ik niets aan want dat vind ik foeilelijk en past ook niet bij een landelijke keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Optie 2 is geen optie wat mij betreft. Die kleine randjes bij het raam zien er echt niet uit.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21
Een tegelrandje van 2cm kan je echt niks mee. Kun ie het niet net zo verschuiven (zeg maar een optie 1 1/2) dat je begint /en/ eindigt met ongeveer een halve tegel? Meer snijwerk en snijverlies maar ziet er wel beter uit.

Hopelijk kom je dan onder de schouw ook uit met een ongeveer halve tegel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13:37
Je moet altijd een halve tegel of meer gebruiken, anders ziet het er niet uit.

Optie 1 is het beste, het is niet nodig om helemaal door te tegelen de hoek om als spatrand. Overigens, waarom tegel je de hoek om op de volle hoogte als de kookplaat daar niet zit? Ik zou alleen de achterwand tot de schouw doen en de zijkant de standaard drie rijen tegels die je elders ook doet. Afhankelijk van de positie van de kookplaat kan je er ook voor kiezen om het rechterkolommetje bij B niet te maken. Dan heb je ook geen rare snijstukken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@Señor Sjon De kookplaat zit daar wel. De schouw is 1m breed en de kookplaat (78cm) komt daar in het midden onder. Deze zit dus 11 cm van de linkerwand (A) af.

Sorry voor het snel kicken, maar ik had een hoop moeite gestoken in een nette OP en ik zag mijn topic al heel snel verdwijnen naar onderen, dus ik was een beetje bang dat deze onder de andere topics ondergesneeuwd zou worden... Ik zal het niet meer doen :*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan nog steeds de eerste optie waarbij ik zou overwegen de hoge kolom aan de rechterkant weg te laten. Zo krijg je ook weer symmetrie met je zijwand die hetzelfde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 23:31
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:14:
Dan nog steeds de eerste optie waarbij ik zou overwegen de hoge kolom aan de rechterkant weg te laten. Zo krijg je ook weer symmetrie met je zijwand die hetzelfde heeft.
Denk dat ik hier voor zou gaan.

Nog even ter overweging, je tegels zijn 10x10, maar hoeveel voeg heb je gerekend? Kun je daar nog een beetje mee spelen om wat mooier uit te komen? In een landelijke keuken zou dat best kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Matthijs.. schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Denk dat ik hier voor zou gaan.

Nog even ter overweging, je tegels zijn 10x10, maar hoeveel voeg heb je gerekend? Kun je daar nog een beetje mee spelen om wat mooier uit te komen? In een landelijke keuken zou dat best kunnen denk ik.
Ik heb 2mm gerekend voor de voeg... Ik weet niet of dat reëel is, maar ik wil de voeg zo smal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt aan de tegel en de maatvastheid ervan. Als het 'rustiek' marmer is (niet doen achter een kookplaat, marmer is poreus), dan heb je meer nodig. Is het gecalibreerd en strak, dan gaat dat beter. Overigens is 10x10 wel onderhoudsgevoelig bij een kookplaat door de vele voegen waar vuil in kan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Klopt wat je zegt @Señor Sjon. Dan is de glasplaat van ASW1 nog de beste optie m.b.t. schoonmaken _O-
Uiteindelijk is het een afweging tussen het esthetische en het praktische, dat blijft altijd lastig...

De tegels worden trouwens gladde mosa's van 10x10 in de kleur 6900

Ik heb nog een nieuwe versie geupload met daarin jouw optie en 2 opties waar collega's mee kwamen waarvan ik eigenlijk ook niet zo goed weet of het goede opties zijn. Ik heb ook voor het gemak de kookplaat nog even ingetekend. Deze komt zowel achter als links ongeveer 10cm van de muur dus...

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/keuken/ontwerp/situatieschets2.png

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 08-01-2019 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zou het ook nog stapsgewijs kunnen doen ipv schuin zoals optie 4.

Uiteindelijk denk ik dat je het in het echt moet uitzetten om te bepalen wat het wordt, wetende wat de opties zijn. Het ligt er ook maar net aan welke kant eerst getegeld wordt, de dikte van de tegel heb je niet getekend. Zo zou in mijn variant bij het eerst tegelen van de zijwand, de achterwand al ~1cm naar rechts komen en dan heb je je symmetrie weer terug.

Wat voor een tegel komt er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@Señor Sjon Sorry ik bovenstaande bericht aangepast (waarschijnlijk terwijl je de reactie aan het typen was):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik vind optie 4 het meest geslaagd. Knappe schetsjes trouwens.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Goudvis schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:23:
Ik vind optie 4 het meest geslaagd. Knappe schetsjes trouwens.
Dank. Is trouwens gewoon gemaakt met MS-Paint O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik zou persoonlijk niet tot aan de afzuigkap door tegelen. Ik heb in mijn keuken rondom 40cm hoog getegeld en een gab van ca. 25cm naar de afzuigkap. Hier hebben wij reinigbare latex voor gebruikt, maar dat is tot nu toe niet nodig gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Nivado schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:52:
Ik zou persoonlijk niet tot aan de afzuigkap door tegelen. Ik heb in mijn keuken rondom 40cm hoog getegeld en een gab van ca. 25cm naar de afzuigkap. Hier hebben wij reinigbare latex voor gebruikt, maar dat is tot nu toe niet nodig gebleken.
En alles glad gestuct zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoiseMeista
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 00:23
Persoonlijk denk ik dat de tegels in de hoogte laten verspringen een onrustig beeld zal geven / het strakke beeld zal verstoren. Als ik moest kiezen zette ik ze sowieso op één hoogte van 360 of iig tussen de 300-400 en boven de tegels achter de kookplaat een (melk)glasplaat die aan de achterkant de kleur van de muren heeft. Ik denk dat als je het zo doet, dat het subtiel genoeg is dat het qua aantasting van de landelijke stijl wel mee zal vallen. Maar dat het toch praktisch genoeg blijft.

Zit er trouwens zo'n groot kleurverschil tussen de panelen of is dat de foto/gezichtsbedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
NoiseMeista schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:44:
Persoonlijk denk ik dat de tegels in de hoogte laten verspringen een onrustig beeld zal geven / het strakke beeld zal verstoren. Als ik moest kiezen zette ik ze sowieso op één hoogte van 360 of iig tussen de 300-400 en boven de tegels achter de kookplaat een (melk)glasplaat die aan de achterkant de kleur van de muren heeft. Ik denk dat als je het zo doet, dat het subtiel genoeg is dat het qua aantasting van de landelijke stijl wel mee zal vallen. Maar dat het toch praktisch genoeg blijft.

Zit er trouwens zo'n groot kleurverschil tussen de panelen of is dat de foto/gezichtsbedrog?
Goed gezien! Er zitten twee panelen bij die verkeerd zijn van kleur (daarvoor krijg ik nog 2 nieuwe nageleverd).

Er was al eerder geopperd om met een glasplaat te werken maar dat ga ik zeker niet doen. De muur is voorzien van spachtelputz dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat er dus niet uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

Glewellyn

is er ook weer.

Als ik zou moeten kiezen zou ik de wand gewoon helemaal voltegelen, zoals optie 3, maar dan met 2½ tegel extra linksboven en 5 tegels extra naast het raam. Dan loopt het als een geheel tot het raam, en voorkom je al die hoogteverschillen. Lijkt mij een rustigere aanblik. En aan de andere kant drie tegels hoog als spatrand.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:24
Zou het bij het raam zo doen als Glewellyn hierboven beschrijft. Als je regelmatig fanatiek kookt, dan wordt dat smalle randje naast het raam snel vettig en vies. Aan de andere zijde vind ik optie 4 het mooist, omdat er sowieso niet tot de deur getegeld wordt.
Begrijp ik goed, dat het de bedoeling is om de hele keuken rondom te tegelen? En dat met 10x10? (ben geen 10²-fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:30:
Zou het bij het raam zo doen als Glewellyn hierboven beschrijft. Als je regelmatig fanatiek kookt, dan wordt dat smalle randje naast het raam snel vettig en vies. Aan de andere zijde vind ik optie 4 het mooist, omdat er sowieso niet tot de deur getegeld wordt.
Begrijp ik goed, dat het de bedoeling is om de hele keuken rondom te tegelen? En dat met 10x10? (ben geen 10²-fan)
De hele keuken rond inderdaad, 3 tegels hoog (30cm dus) en dan bij de kookplaat/schouw de hoogte in tot aan de afzuigkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Harrie_ schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:48:
[...]

De hele keuken rond inderdaad, 3 tegels hoog (30cm dus)
KeukenBLOK of keukenRUIMTE?

En hoe werk je de randen af?

[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 08-01-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
BLOK

:D
Met kit :)

[ Voor 27% gewijzigd door Harrie_ op 08-01-2019 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Gebruik alsjeblieft tegelstrips/afsluitprofielen. Ziet er zoveel mooier uit.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een mening. Ik gruwel weer van die strips. Aansluiting blad <> wand wordt eigenlijk altijd gekit ivm waterdichtheid. Bij mosa kan je vast wel tegels met afgewerkte zijkant krijgen, dan ziet dat er ook gelijk strak uit voor de kopse kanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
@Glewellyn @Señor Sjon Ik ben ook geen fan van die strips. Er komen er 2 in om bij het raam de hoek om te gaan en alle bovenkanten en zijkanten daar trek ik een strak lijntje kit langs om er daarna met een penseeltje nog wat matte tex tegenaan te smeren zodat e.e.a. netjes overloopt in het stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Señor Sjon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:21:
Dat is een mening. Ik gruwel weer van die strips. Aansluiting blad <> wand wordt eigenlijk altijd gekit ivm waterdichtheid. Bij mosa kan je vast wel tegels met afgewerkte zijkant krijgen, dan ziet dat er ook gelijk strak uit voor de kopse kanten..
Ik had het ook over de kopse kanten en de bovenkant van de tegels, de aansluiting op het blad moet je wel kitten.

Tegels met een afgewerkte kant zijn natuurlijk nog veel mooier. Maar ik vind het echt storend om tegen een ongeglazuurde tegelrand aan te moeten kijken. Met een beetje pech kijk je erachter en zie je de kit/specie ook nog zitten...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Glewellyn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:26:
[...]
Met een beetje pech kijk je erachter en zie je de kit/specie ook nog zitten...
Daarom dus een strak randje kit erlangs (geen vinger dik ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Glewellyn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Ik had het ook over de kopse kanten en de bovenkant van de tegels, de aansluiting op het blad moet je wel kitten.

Tegels met een afgewerkte kant zijn natuurlijk nog veel mooier. Maar ik vind het echt storend om tegen een ongeglazuurde tegelrand aan te moeten kijken. Met een beetje pech kijk je erachter en zie je de kit/specie ook nog zitten...
Vroeger vaker dan nu kreeg je er tegels bij met een glazuurrand. Je zal het na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 22:56
@Harrie_ Ik zou de een paar dingen doen (geleerd van een bouwvakker die vaak keukens plaatst)
Zorg dat je met een tegel achter je werkblad uitkomt, dit kit beter af schijnt, dus werkblad tegen de tegel aan ipv tegel op het werkblad.
Zet een middenlijn op de wand vanaf waar je naar de zijkanten toe tegelt zodat je aan beide kanten ongeveer hetzelfde uitkomt (wel eerst even uitmeten natuurlijk of dat op die manier ook "ideaal" uitkomt).

En wat betreft stripjes etc. je kunt je tegels ook bij het raam in verstek zagen zodat je zonder stripjes kunt hoor :)

Vind het persoonlijk trouwens mooier om de tegels tot aan het plafond (of koof) te laten lopen en niet na 3 lagen/rijen al te stoppen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Harrie_ schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:57:
[...]

En alles glad gestuct zeker?
Ja dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Annuk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:31:
@Harrie_ Ik zou de een paar dingen doen (geleerd van een bouwvakker die vaak keukens plaatst)
Zorg dat je met een tegel achter je werkblad uitkomt, dit kit beter af schijnt, dus werkblad tegen de tegel aan ipv tegel op het werkblad.
Dat gaat niet. Het werkblad is al in productie dus als ik dat zou doen krijg ik een cm meer overstek van mijn werkblad (en er zit al een aardige overstek op). Bovendien vind ik dat ook niet zo fraai bij tegels van dit formaat...
Zet een middenlijn op de wand vanaf waar je naar de zijkanten toe tegelt zodat je aan beide kanten ongeveer hetzelfde uitkomt (wel eerst even uitmeten natuurlijk of dat op die manier ook "ideaal" uitkomt).
Dat weet ik. Maar dit is een keuken en geen toilet of douche. De reden dat je normaliter vanuit het midden meet is omdat dan je WC, spoelknop, douchestang etc. mooi in het midden van de tegel zitten, het ziet er niet uit als dit niet symmetrisch is. In mijn situatie is het gangbaar dat je vanaf het raam met een hele tegel begint en dan naar de hoek toe werkt, mits je in de hoek niet met een heel klein stukje tegel uitkomt. Dit komt hartstikke goed uit, alleen de aansluiting boven met de schouw is dan niet ideaal (reden voor dit topic).
En wat betreft stripjes etc. je kunt je tegels ook bij het raam in verstek zagen zodat je zonder stripjes kunt hoor :)
Goeie tip :)
Vind het persoonlijk trouwens mooier om de tegels tot aan het plafond (of koof) te laten lopen en niet na 3 lagen/rijen al te stoppen.
Gelukkig verschillen smaken want ik vind dat echt extreem afschuwelijk lelijk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Harrie_ Voeg er voor de grap eens een tekening aan toe waarbij je gebruik maakt van zogenaamde "Metro" tegels (150mm x 75mm). Smaken verschillen, zoals je zelf al aangeeft, maar met een Metro tegel kun je een érg mooi landelijk effect creëren zoals je dat wilt hebben volgens eerdere posts.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-01-2019 21:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:36:
@Harrie_ Voeg er voor de grap eens een tekening aan toe waarbij je gebruik maakt van zogenaamde "Metro" tegels (150mm x 75mm. Smaken verschillen, zoals je zelf al aangeeft, maar met een Metro tegel kun je een érg mooi landelijk effect creëren zoals je dat wilt hebben volgens eerdere posts.
Nee sorry, metro is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
Waar woon je? Ik heb nog een hele zooi liggen aan gelijkwaardige tegeltjes. Wel allerlei verschillende kleuren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
@Harrie_ ik weet niet hoe goed jouw haakse slijper skills zijn. Misschien net zo goed als paint :+
Maar een ouderwets tegeltje 10x10 hoort niet in verstek, en is denk ik ook erg dun om te slijpen
Verder zou ik voor optie @Señor Sjon gaan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sbruynis schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:35:
@Harrie_ ik weet niet hoe goed jouw haakse slijper skills zijn. Misschien net zo goed als paint :+
Maar een ouderwets tegeltje 10x10 hoort niet in verstek, en is denk ik ook erg dun om te slijpen
Verder zou ik voor optie @Señor Sjon gaan :o
LUMMEL >:)

Tegels ga je natuurlijk nooit "zagen" met een haakse slijper maar snijdt je netjes op maat met 't juiste gereedschap (en zét je vervolgens netjes in de cement!!).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
ok

Dan zou ik het links van het raam doen zoals ik voorheen schreef. Optie 4 met 5 extra tegeltjes bij het raam dus.
En rechts van het raam helemaal geen tegels. Die 3 rijtjes waar je dan bovenop kijkt, is niet mijn ding. Zowel met kit als met strips niet. Komt imo ook niet mooi uit met de stopkontakten daar.

Smalle voeg is een goed idee. En neem een donkere voeg die met vuil z'n kleur ongeveer behoudt.

[ Voor 18% gewijzigd door Vanoverdegrens op 08-01-2019 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Cobb schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:09:
Waar woon je? Ik heb nog een hele zooi liggen aan gelijkwaardige tegeltjes. Wel allerlei verschillende kleuren.
In Oost Noord-Brabant, dat is een stukje karren voor mij (als je profiel nog up to date is?). De tegels zijn al besteld (ik wacht op levering) en worden op order gemaakt dus ik denk niet dat ik er nog vanaf kan zien... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:27:
[...]

LUMMEL >:)

Tegels ga je natuurlijk nooit "zagen" met een haakse slijper maar snijdt je netjes op maat met 't juiste gereedschap (en zét je vervolgens netjes in de cement!!).
Hoe krijg je anders het verstek er aan?
Tegel snijders zijn allemaal 90 graden :F
Pagina: 1