Sinds 8 oct 2018 hebben wij een slimme meter gekregen voor Electra en Gas. Ik wil graag een XLS sheet maken om in de gaten te houden precies wat ik verbruikt heb en wat er opgewekt wordt.
Voor oktober hadden wij een terugdraai meter en via een spreadsheet konden we bijhouden of wij Electra verbruikten van de leverancier en / of wij terug leverden aan het net. Dit deed ik al 3 jaar en het klopte steeds precies.
Nu met de nieuwe slimme meter zijn de beschikbare gegevens:
Hoog / Laag verbruik en Hoog / Laag terug geleverd.
Echter de door de zonnepanelen opgewekte energie komt niet overeen met verbruik en terug levering. Dit zijn de gegeven die ik nu beschikbaar heb: (in kWh)
Hoog Verbruik = 1117
Laag verbruik = 1380
Hoog geleverd = 416
Laag geleverd = 214
Opgewekt door zonnepanelen = 1068
Wie kan mij helpen om goede inzicht te krijgen.
Gebruik: Excel spreadsheet
Excel sheet maken maar kan geen oplossing vinden met gegevens omdat opgewekt energie niet stroopt met de gegevens van het slimme meter.
Voor oktober hadden wij een terugdraai meter en via een spreadsheet konden we bijhouden of wij Electra verbruikten van de leverancier en / of wij terug leverden aan het net. Dit deed ik al 3 jaar en het klopte steeds precies.
Nu met de nieuwe slimme meter zijn de beschikbare gegevens:
Hoog / Laag verbruik en Hoog / Laag terug geleverd.
Echter de door de zonnepanelen opgewekte energie komt niet overeen met verbruik en terug levering. Dit zijn de gegeven die ik nu beschikbaar heb: (in kWh)
Hoog Verbruik = 1117
Laag verbruik = 1380
Hoog geleverd = 416
Laag geleverd = 214
Opgewekt door zonnepanelen = 1068
Wie kan mij helpen om goede inzicht te krijgen.
Gebruik: Excel spreadsheet
Excel sheet maken maar kan geen oplossing vinden met gegevens omdat opgewekt energie niet stroopt met de gegevens van het slimme meter.