Volgens wie kost dit €1200? Ik heb een behoorlijke tijd terug iemand mijn Golf 3 laten lassen, beide wielkasten voor hadden zoveel roest dat je vanuit de motorruimte zag hoeveel profiel er nog op de banden zat. Dit heb ik laten lassen bij een toko voor ~250€. Nu was het geen dorpel of onderkant, maar een offerte kan altijd natuurlijk, ik weet je regio niet?
Heb je hier een bron van?
Volgens mij is dit andersom. Je kunt twee maanden voor de APK-vervaldatum de auto aanbieden voor een APK-keuring waarbij je dezelfde APK-vervaldatum behoudt +12 mnd, in wezen kun dus zo 14 mnd APK krijgen. Dit is volgens mij jouw (jij de autorijder) hulp vanuit de rijksoverheid om in die twee maanden je APK te fixen. Zeker niet NA je APK-vervaldatum.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens een waarschuwing gehad dat mijn APK verlopen was bij een steekproef op dag 1 na het verlopen. En bij een volgende steekproef zou ik een boete krijgen.
Voor @
aufbakanleitung is het belangrijk of je auto nu ook echt afgekeurd is bij de APK? Ik regel altijd met mijn garage(s) dat ze de auto 'voorkeuren' waar ze 'm als een APK-keurmeester langslopen en mij vertellen wat er mis is, als er niet mis is lopen ze 'm nogmaals officieel langs (ik betwijfel natuurlijk of dit gebeurd) en melden ze 'm aan en af voor APK. Als er wat aan de hand is betaal ik voor APK-voorkeuren en kan ik nog twee maanden een oplossing vinden.
Heb je een RDW bewijs dat die nu afgekeurd is? Dan mag je er ook niet meer in rijden.
Lees je even goed in:
https://www.rdw.nl/partic...bent-het-er-niet-mee-eens https://www.rdw.nl/partic...en/uitstel-van-apk-plichtOf juist niet, gezien er al genoeg onderdelen liggen
Weet even dat er verschillende auto sloops zijn, de ene heeft Franse auto's als expertise de andere Aziaten, je kunt je auto altijd bij de sloop bij jou in de buurt kwijt voor een duppie. Maar lever je gelijk aan de juiste krijg je er veel meer voor. Onderling verhandelen ze de auto's natuurlijk ook weer en pakken dan een paar cent die jij nu mist.
Let op als je je auto in onderdelen verkoopt je je halve wrak niet zomaar aan straat mag hebben staan. Ook moet je de auto ergens inleveren om een vrijwaring te krijgen.
150-200€ is wel weinig voor een auto, een setje (rechte) aluminium velgen met zomerbanden met ~5mm profiel die netjes afgesleten zijn is al snel 100€ waard. Spiegelkappen in kleur is ook typisch iets wat een paar cent waard blijft. Interieuronderdelen van goede, nette en niet-roker kwaliteit is ook altijd wel wat waard. Maar het kost je een hoop moeite en gedoe.